2019. aasta MM-il näitas Kangert seitsmenda kohaga, et eraldistardis on heal päeval võimalik väga kõrge koht. Paraku pole 34-aastane eestlane saanud selleks soovitud moel valmistuda.

Põhjuseid tuleb otsida eelkõige tiimivahetusest. Kangerti eelmine tööandja EF Pro Cycling hindas eraldistardisõite kõrgelt, tema praegune tiim BikeExchange keskendub pundisõitudele.

„Aasta alguses oleksin öelnud kindla peale, et eraldistardis on mu võimalused suuremad, täna ma seda enam teha ei saa. Ma pole eraldistardiks selliselt valmistunud kui ma aasta tagasi eeldasin. Asjaolud on muutunud,” ütles Kangert tänasel Eesti maanteeratturite virtuaalsel pressikonverentsil.

Ja täpsustas: „Eraldistart pole selle meeskonna fookus. Võib-olla vahepeal jääb endal teadmistest puudu, sel juhul saaks tiimilt abi. EF-il oligi see suurem prioriteet kui BikeExchange’il.”

Kangerti sõnul on tal eraldistardis siiski suurem võimalus kõrge koht saada kui grupisõidus. Põhjus on loogiline: "Seal on lihtsalt vähem osalejaid."

Enne eraldistarti teeb Kangert koos Peeter Pruusiga kaasa laupäevases grupisõidus. 2016. aasta Rio olümpialt tuli ta tagasi üheksanda kohaga. Tubli tulemuse ületamiseks peavad paljud asjad kokku langema, aga välistatud see pole.

„Varase äraminekuga ei ole meil mõtet kindlasti kaasa minna,” ütles Kangert. „Tõenäoliselt on riike, kes suudavad organiseerida tagaajamist. Me tahame nii kaua hammastega kinni hoida kui jaksame. Selge see, et esikümnemehed, kes on mägironijad, on meist paremad. Aga kui me kavalasti sõidame ja hea päev juhtub ka olema, jõuame neil kandadel püsida.”

Grupisõidu pikkus on 234 km, kavas on kolm rasket tõusu. Neist keskmisel käiakse ära Fuji vulkaani jalamil. Vahed tekivad Kangerti hinnangul sisse juba enne viimast tõusu.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena