Esimene võistluspäev:

"See polnud kindlasti täiuslik sõit, kuid olen rahul. Tähtis on, et oleme siin ja ootame homset," kommenteeris Torn avapäeva viimase ehk 9. kiiruskatse finišis.

Võistluse üldliider on venelane Aleksei Lukjanuk (Citroen C3 R5), kelle edu Ivan Arese ees on juba 38,3 sekundit.

6,92-kilomeetrisel avakatsel edestasid Ford Fiesta Rall4 masinaga sõitvad eestlased 2,6 sekundiga Hispaania ekipaaži Mas Josep Bassas - Jimenez Axel Coronadot (Peugeot 208 Rally4). Juba esimese katse esimeses kurvis sõitis teelt välja Torni konkurent Sergio Cuesta Suarez (Ford Fiesta Rally4).

Absoluutarvestuses näitas esimesel katsel kiireimat aega Lukjanuk, eilsel testikatsel vastu puud sõitnud ning tänaseks auto korda saanud Oliver Solberg (Volkswagen Polo GTI R5) kaotas talle vaid 0,1 sekundiga. Järgnesid Emil Lindholm (Škoda Fabia Rally2 evo; +0,7) ja Craig Breen (Hyundai i20 R5; +1,1).

"Mehaanikud täna öösel ei maganud, minagi mõtlesin kogu öö auto peale," rääkis Solberg.

Teisel katsel jäi Torn Bassasele alla kuue sekundiga ning langes teiseks ka ERC3 üldarvestuses (+3,4). "Olin võibolla viimases osas liiga ettevaatlik," sõnas ta.

3. katse võitis Torn 1,7 sekundiga Bassase ees, jäädes nüüd hispaanlasest kokkuvõttes maha samuti 1,7 sekundiga.

4. kiiruskatse võitis Bassas 0.9 sekundiga Torni ees ja kasvatas üldedu 2,6-le sekundile.

5. katsel oli kiireim taas Bassas, kes edestas kolmanda aja saanud Torni 11,8 sekundiga. Eestlane jätkab kokkuvõttes teisena, kuid vahe on nüüd juba 14,4 sekundit.

6. katse kiireimad olid Torn ja Pannas, kes vähendasid vahe Bassasega 9,1 sekundi peale.

7. katse võitis taas hispaanlane Bassas ning kasvatas edumaa Torni ees 13-le sekundile. Sellega lõppes avapäev ERC3 klassi jaoks.

8. ja 9. kiiruskatsel sai Torn vastavalt kolmanda ja esimese koha ning lõpetas päeva teisena, kaotades liider Bassasele 20,7 sekundiga.

8. kiiruskatsel lõppes võistlus Craig Breeni jaoks, kes lõhkus avariiga oma Hyundai ratta. Oliver Solbergi Volkswagenil ilmnesid elektrilised probleemid ning ta kaotas sel kiiruskatsel parematele üle kuue minuti.

Breen kommenteeris enda katkestamist: "Olen tõesti pettunud, et sõit lõppes kaheksanda kiiruskatsega. Me ei saanud midagi teha. Rahvusgrupi auto oli eelmisel ringil teele õli tilgutanud ja selle kohta mingit hoiatust ei antud."

TEINE PÄEV

10. katse võitis Torn ERC3 arvestuses 0,2 sekundiga Bassase ees ning hispaanlase edu kahanes 8,7 sekundile. Absoluutarvestuses langes kõrgest mängust Solberg, kes lahkus hommikul hooldusalast 7 minutit hiljem. Üldseis: 1. Lukjanuk, 2. Bonato +35,0, 3. Ares +35,9.

11. katsel kaotas Torn Bassasele 0,3 sekundiga. Kokkuvõttes kasvas vahe jälle 9,0 sekundile. "Väga vahelduv pidamine, suur-suur väljakutse," ütles Torn. "Tegime vale rehvivaliku. Arvan, et kaotasime aega," sõnas Bassas. Absoluutklassis võitis katse Solberg, kes aga üldarvestuses 30 sekka ei mahu. Üldseis: 1. Lukjanuk, 2. Bonato +31,9, 3. Ares +32,8.

12. katse võitis Torn Bassase ees 3,5 sekundiga, kahandades kaotusseisu 5,5 sekundile. "Mõned kurvid on veel niisked ja tuleb olla ettevaatlik, aga olen oma rehvivalikuga rahul. Hea ring, auto töötab hästi," ütles Torn. Absoluutarvestus enne päeva esimest hoolduspausi: 1. Lukjanuk, 2. Bonato +32,4, 3. Ares +35,2.

13. katse võitis võitis ERC3 arvestuses taas Torn, olles sedapuhku Bassasest kiirem 0,8 sekundiga. Eestlane jääb hispaanlasest maha 4,7 sekundiga. Üldarvestuse seis: 1. Lukjanuk, 2. Bonato +34,2, 3. Ares +35,2.

14. katsel oli ERC3 arvustes kiireim Bassas, edestades Torni koguni 9,4 sekundiga. Üldarvestuses on Bassase edu 14,1 sekundit. "Üsna hästi läks. Väga keeruline ja hea väljakutse oli," kirjeldas Torn katset. "Katse alguses on tee kuiv ja siis keset katset üleni märg." Üldarvestuse seis: 1. Lukjanuk, 2. Bonato +34,4, 3. Ares +36,4.

15. katsel oli kiireim Bassas, edestades 8,8 sekundiga Pedro Almeidat. Torn oli kolmas, kaotades hispaanlasele juurde 10,5 sekundit. Üldarvestuse seis: 1. Lukjanuk, 2. Bonato +20,3, 3. Ares +27,1.

16. kiiruskatsel oli ERC3 klassis taas kiireim Torn, kes sai ajaks 3.21,0. Ta edestas 6,8 sekundiga Almeidat ja 11,3 sekundiga Bassast. Üldarvestuses jääb eestlane nüüd hispaanlasest maha 13,3 sekundiga. Absoluutarvestuses jätkab liidrina Lukjanuk, kelle edu Aresi ees on 23,3 sekundit.

17. kiiruskatsega suutis Torn vahet veelgi vähendada, kuid seda 0,9 sekundi võrra. Seega läks Bassas viimasele katsel vastu 12,4-sekundilise eduga eestlase ees.

Viimane kiiruskatse kuulus Bassasele, kes edestas Torni 1,5 sekundiga. Seega jäi kokkuvõttes Torn hispaanlasele alla 13,9 sekundiga. Kolmandaks jäänud portugallane Almeida kaotas omakorda eestlasele juba 2 minuti ja 8 sekundiga.

Absoluutarvestuses võidutses venelane Lukjanuk, edestades 4,6 sekundiga prantslast Yoann Bonatot ja 4,7 sekundiga hispaanlast Ivan Aresi.

Hooaja kokkuvõttes jätkavad saarlased 105 punktiga ERC Junior liidritena.

„Oli arvata, et ees ootab keeruline nädalavahetus, kuid lõpuks kujunes see väga õpetlikuks ja saame hea kogemuse sellelt rallilt kaasa võtta. Ilm muutus iga 5minuti tagant ja rehvide osas oli nii möödapanekuid, kui häid otsuseid. Alati saab paremini aga täna oleme selle kogemuse pealt selle tulemusega rahul. Tänud meeskonnale perfektse auto eest ning kõigile, kes meid aitasid," võttis Torn ralli kokku. „Usun, et tegime antud nädalavahetusel maksimumi. Meil puudus täielikult märja ilmaga asfaldil sõitmise kogemus. Enamus katsed toimusid mägistel teedel, siis see ilm muutus seal iga kilomeetriga, vahel laus vihm, siis jälle päike.

"Saime väga kasulikke kilomeetreid ja palju uusi kogemusi juurde, mida tulevikus ära kasutada. Mina olen tulemusega ehk teise kohaga väga rahul. Suur kummardus toetajatele, meeskonnale ja kõigile, kes meile kaasa elavad või omamoodi toeks on."

Hooaja neljas autoralli EM-etapp sõidetakse 6.-8.novembrini Ungaris, kus taaskord ees ootamas asfaldikatsed.

ERC Junior mitteametlik punktiseis peale Portugali EM-etappi:

1.Torn – Pannas EST 105

2. Bassas Mas - Coronado Jiménez ESP 79

3. Rådström – Johansson SWE 45

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena