Rovanperä kaardilugeja aasta nigelast algusest: meil oli testidega ebaõnne, aga peame vaatama peeglisse

Sel hooajal tiitlisoosikuna MM-sarja alustanud Toyota ekipaaž Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen tänavusel esimesel kahel etapil esikolmikusse ei mahtunud.
Kui Monte Carlos neljas koht oli mõneti oodatav asjade käik, sest too etapp pole kunagi Rovanperäle sobinud, siis Rootsi rallile läksid soomlased võidumõtetega. Reaalsuses ei saadud sealgi kiirust üles ning lumerallil finišeeriti alles viiendana. „Hooaja algus pole olnud ootuspärane. Põhjuseks on mingil moel valesti läinud testid – või pärast teste tehtud otsused,“ ütles kaardilugeja Halttunen portaalile Rallit.fi.
Sellest hooajast tarnib MM-sarjas rehve Hankook, aga Rovanperä pole Lõuna-Korea ettevõtte toodanguga kuigi heaks sõbraks saanud. Halttuneni väitel ei sobi Hankooki rehvid kuigi hästi tema paarilise sõidustiiliga.
„Sellel tasemel ei tohiks neid keset rallit nii kõvasti ära küpsetada. Põhimõtteliselt langesime Rootsis juba reedel suurest mängust,“ rääkis Halttunen, kelle sõnul oli enne mõlemat etappi kõvasti teadmatust.
„Monte Carloks testisime ainult jääl, mistõttu me selle rehviga polnud kuiva ilmaga üldse sõitnud. Kuid ralli oli peamiselt kuiv, mistõttu me ei osanud rehve valida. Hankooki rehvi toimimine tuli ka natuke üllatusena. See on väga erinev ning sellega ei saa sõita nii äärmuslikult kui vanade rehvidega,“ võrdles Halttunen uue rehvitootja toodangut Pirelliga.
„Rootsi ralliks testides oli 20 miinuskraadi ning teel paks jääkiht. Etapil ajal aga sarnast pakast polnud ning sealgi meie seaded esialgu ei toiminud,“ jätkas kaardilugeja, kes on enne Safari rallit siiski optimistlik. „Ma ei muretse, sest jõuame veidi teistsugustesse oludesse ja peame olema valvsamad. Kuid seni saame vaid peeglisse vaadata, sest masina seadete osas tegime valikud me ise.“
Keenia ralli algab 20. märtsil. MM-sarja juhib Elfyn Evans 61 punktiga, Rovanperä on 31-ga kolmas.