Pühapäeva esimesel katsel langes konkurentsist Ott Tänak, kes SS17 viimasel kilomeetril Hyundaiga teelt välja sõitis. Auto sai piisavalt kahjustada, et sellega enam võistlust jätkata ei saa. SS18 võitis Neuville. 19. katsel sõitsid võrdse aja välja Neuville ja Sebastien Ogier. Meeskondlikus arvestuses on kaks tiimi kahe viimase katse eel võrdses seisus. Mõlemal on virtuaalselt koos 553 punkti.

Punktikatsel vajutas gaasipedaali kõige kõvemini põrandasse Ogier, teise koha sai Neuville (+1,9), kolmanda Elfyn Evans (+3,9) ja neljanda Takamoto Katsuta (+4,8). Teise Hyundai masinana pühapäeval konkurentsi jäänud Andreas Mikkelsen jäi punktikatsel viiendaks (+6,6).

Jaapani ralli võitis Evans Ogier’ ja Adrien Fourmaux’ ees.

Sõitjate tiitli punktiarvestus:

1. Thierry Neuville 242 punkti

2. Elfyn Evans 210

3. Ott Tänak 200

4. Sebastien Ogier 191

5. Adrien Formaux 162

6. Takamoto Katsuta 116

Tootjate tiitel:

1. Toyota 561

2. Hyundai 558

3. M-Sport 295

Ralli lõppseis:

Ralli lõppseis

Otseblogi

Ralli käik:

Reede esimesel, Isegami tunneli katsel tõid Hyundaile kaksikvõidu Neuville ja Tänak (+1,2). Toyotal algas ralli kohutavalt, kui rehvi lõhkunud Takamoto Katsuta kaotas võitjale üle ühe ja rehvi vahetanud Sébastien Ogier üle kahe minutiga. Neljanda kiiruskatsega tõusis uueks ralli liidriks Evans, kes läks Tänakust 0,7 sekundiga mööda. Tehnilised mured tabasid Neuville’i Hyundai i20 masinat, mis kaotas jõu, ning finišis jäi Neuville’i sõiduk kiirematele Rally1 autodele alla üle poole minutiga.

Viienda kiiruskatse võitis kindlalt ralli liidriks tõusnud Tänak. Kuid teistel Hyundai meestel Isegami teisel läbimisel nii hästi ei läinud: teelt välja sõitnud Mikkelsen katkestas ning Neuville’i autot ei saadud lõunal rehvivahetusalal korda, mistõttu ta kaotas parematele üle kahe minuti. Kuuendal kiiruskatsel kasvatas Tänak edumaa Evansi ees üle 20-sekundiseks, Neuville vajus kokkuvõttes teise kümne keskele ehk punktikohalt ära.

Tänak lõpetas päeva esikohal, talle järgnesid Evans (+20,9), Fourmaux (+1.53,9), Katsuta (+1.45,0) ja Ogier (+2.15,6). Neuville jäi liidrist maha 7.41,3-ga, olles teise kümne keskel. Ent laupäevane õhtuse arvestuse kümnes koht ehk esimene punktikoht jäi temast ligi kahe minuti kaugusele, selle vahe peaks ta terve autoga tasa tegema.

Laupäeva esimese kolme katsega võttis Evans aega tagasi, mistõttu lõunapausiks oli ralli liidri Tänaku edu briti ees 15,3 sekundit. Sealjuures hommikupooliku viimane 12. kiiruskatse katkestati turvakaalutlustel enne kahe parema mehe lähet ning Evansile määrati eestasest sekund parem nominaalaeg. 11. kiiruskatsega tõusis Katsuta Fourmaux’st mööda kolmandaks, aga järgmisel kiiruskatsel tegi jaapanlane sõiduvea ning prantslane võttis koha tagasi. Hommikut 15. kohalt alustanud Neuville tõusis laupäeva kolme esimese kiiruskatsega juba üheksandaks.

Rehvivahetusala järel võitis 13. kiiruskatse Tänak, kes käristas vahe Evansiga taas enam kui 20 sekundile. Samuti hea aja sõitnud Ogier tõusis Fourmaux’st mööda kolmandaks. 14. kiiruskatse võitnud Neuville tõusis üldkokkuvõttes juba kaheksandale kohale ja järgmisel kiiruskatsel kerkis belglane juba seitsmendaks.

Päeva lõpetanud linnakatse jõujooni ei muutnud. Esikoha ja 18 punkti võttis Tänak, kellele järgnesid Evans (+38,0), Ogier (+2.10,9) ja Fourmaux (+2.19,1). Neuville lõpetas päeva seitsmenda (+7.43,7), millega belglane teenis neli punkti.

EELVAADE:

Peale Neuville’i ja Tänaku annab Hyundai Rally1 autoga Jaapani teedel kuuma ka norralane Andreas Mikkelsen. Toyota eest sõidavad koduetapil Elfyn Evans, Sébastien Ogier ja Takamoto Katsuta. M-Sport Fordis tuleb rajale tuttav duo: prantslane Adrien Fourmaux ja Luksemburgi rallisõitja Grégoire Munster.

WRC2 klassis on stardis sellised tippsõitjad nagu Sami Pajari, Gus Greensmith, Nikolai Grjazin, Jan Solans ja Kajetan Kajetanowicz. Pajaril on võimalik sarja liidrist Oliver Solbergist mööduda ja MM-tiitel võita, kui ta saavutab vähemalt teise koha. WRC2 klassis osaleb ka endine F1 sõitja Heikki Kovalainen, kes sõidab Toyota Rally2 autoga.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena