Kohaliku aja järgi laupäeva hommikul kavas olnud Ena (22,79 km) kiiruskatset said esimesel korral läbida kuus Rally1 autot, aga Elfyn Evans (Toyota) ja Ott Tänak (Hyundai) sel katsel enam starti ei pääsenud. Peagi teatasid korraldajad, et katse on peatatud ning starti oodanud sõitjad peavad kõrvalteid pidi rehvivahetusalasse liikuma.

Ralli otseülekandest oli korraks näha, kuidas üks võõras minibuss seisis 12. kiiruskatsel stardis Evansi Toyota ees. FIA ja WRC selgitasid teates, et vahetult enne seitsmendat startijat (Evans) sõitis katsele erasõiduk, mis blokeeris teed.

Evans ja tema kaardilugeja Scott Martin kiitsid korraldajaid kiire reageerimise eest. „Nad tegelesid sellega nii hästi kui oli võimalik. Keegi ei oodanud seda,“ sõnas Evans DirtFishile.

„Mingi sagin käis ja ühel hetkel nägime minibussi stardis meie poole sõitmas. Kohtunikud reageerisid sellele vastavalt, aga paraku me katset enam sõita ei saanud,“ lisas Martin.

„Seda on paraku varemgi juhtunud, eks vaatame, mis saab,“ sõnas Evansi taga stardijärjekorras olnud Tänak. „Sellistel olukordadel võivad olla üsna suured tagajärjed. Vaatame, kuidas sellele reageeritakse.“

Umbes tunnike peale katse enneaegset lõppu edastasid kohtunikud nominaalajad Evansile, Tänakule ja kõigile Rally2 sõitjatele. Evansile määrati sekundi võrra parem aeg kui Tänakule, mis tähendab, et liidri kohal oleva eestlase edu kahanes 15,3 sekundi peale.

Varemgi probleeme olnud

Kui seekord suutsid korraldajad õigeaegselt reageerida, siis kahel varasemal aastal on Jaapanis olnud ohutusega tõsised probleemid. Tunamullu pääses neljandal kiiruskatsel ootamatult rajale ka tavakodanik. Mitu WRC2 sõitjat sattusid seetõttu üliohtlikku olukorda. „Noh, võite ette kujutada, mis tunne see on, kui sõidate täiskiirusel rallit ja näete ühtäkki mõne künka taga tavalist autot,“ rääkis toona Sami Pajari. Olukord oli nii tõsine, et FIA ähvardas uue sarnase eksimuse korral ralli enneaegselt lõpetada.

Mullu lasid korraldajad taas fopaa läbi. Nimelt lasti 2023. aastal üheksandal kiiruskatsel rajale neli sõitjat olukorras, kus nullauto oli alles rajal. Kuna nullauto jäi vahepeal tee ääres seisma, et pealtvaatajaid õigesse kohta suunata, jõudsid rallimehed sellele järele. Hiljem sai Jaapani ralli võistluste juht Harua Takakuwa ametliku hoiatuse.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena