Neuville hoidis kolme kiiruskatse järel teist kohta, kaotades tiimikaaslasele Ott Tänakule 1,9 sekundiga. Seljataga oli Toyota sõitja Elfyn Evans 0,6 sekundi kaugusel. Shinshiro katse teises pooles kadus Neuville’i masinal aga ootamatult jõud. Nii langes ta kolmandaks, kaotust liidriks tõusnud Evansile on 40,2 sekundit. Neljandal kohal olev Takamoto Katsuta kaotab omakorda belglasele 31 sekundiga.

„Ma ei oska praegu midagi rohkemat öelda kui hommikul (katse lõpu intervjuus). Jõud kadus lihtsalt ära. Mul pole aimugi, miks,“ nentis belglane lõunapausi ajal välismeediale. „Tundub, et probleem pole mehaaniline, mis on hea, aga ma pole kindel, kas saame selle parandatud.“

Olgu rõhutatud, et Jaapanis reedese võistluspäeva keskel hoolduspausi pole. On küll rehvivahetustsoon, kus kaasasolevate vahenditega saab tiim autot putitada, aga päris kõike parandada mitte. „Meil on palju tööriistu kaasas. Loodetavasti on meil vajalik olemas, et see korda saada,“ jätkas ta.

„Auto oli sinnamaani hea. Võtsime avakatse järel ka veidi hoogu maha, sest suured vahed üllatasid meid,“ viitas Neuville päeva alustanud Isegami katsele, kus rehvipurunemiste tõttu kaotasid kõvasti aega Toyota mehed Takamoto Katsuta ja Sebastien Ogier. Evans oli toonasel katsel ainus, kes kaotas Tänakule ja Neuville’ile vähem kui 45 (!) sekundiga. „Olime valmis keskenduma kolmandale kohale, aga nüüd tundub see suurem väljakutse olevat.“

Juhul, kui Neuville ei saa probleemi parandatud, langeb ta reedega suurest mängust, mis tähendab, et tal saab olema ülikeeruline laupäeval esikümne punktide eest heidelda. See lisab mõistagi omajagu põnevust tiitliheitlusesse, sest Tänak heitleb praegu Jaapani rallil Evansiga liidrikoha eest. Meenutame, et ralli eel lahutas Neuville’i ja Tänakut 25 punkti. Laupäeval nopib võitja 18, teine koht 15, kolmas 13 punkti jne.

Reedene võistluspäev jätkub Eesti aja järgi kell 6.32 algava Isegami tunneli katse kordusläbimisega.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena