OTSEBLOGI JA FOTOD | Ott Tänak lõpetas Türgi ralli teise päeva liidrikohal, konkurendid langesid hommikust saati üksteise järel

 (82)

Türgi rallil on pärast 13 katset kaksikjuhtimine Toyota pilootidel Ott Tänakul ja Jari-Matti Latvalal. Erinevate probleemide tõttu on konkurendid täna hommikust saadik üksteise järel katkestama pidanud.

Teine päev algas kohe dramaatiliselt. 34-kilomeetrise 8. katse teises pooles lõhkus liider Thierry Neuville (Hyundai) vedrustuse. Kuigi ta üritas ülesõidul autot parandada, tuli tal siiski nina hooldusala poole keerata ja katkestada. Järgmisel katsel tabas vedrustuse purunemine ka Sebastien Ogieri (M-Sport).

Tiitlikaitsjal õnnestus auto ülesõidul mehaanikute ja tema juurde seisma jäänud Elfyn Evansi juhendamisel enam-vähem korda teha ning järmine katse isegi võita, kuid ta jäi kontrollpunkti kuus minutit hiljaks ning sai minutilise ajakaristuse, mis kukutas ta neljandaks.

Liidriks tõusis Andreas Mikkelsen (Hyundai), keda tabasid probleemid kohe 11. katse alguses. Finišis kaotas ta Tänakule üle pooleteise minuti ning ütles, et sõitis terve katse tagaveolise autoga. Ebaõnn tabas taaskord Ogieri, kes sõitis teelt välja vastu puud ning katkestas seekord lõplikult.

Ülesõidul enne 12. katset katkestas ka Craig Breen (Citroen), kelle auto lahvatas leekidesse ning põles maani maha. Suitsu tuli talle masinasse juba 11. katsel, kuid finišis polnud veel teada, mis täpsemalt probleemiks oli.

Tänaku teine tiimikaaslane Esapekka Lappi sõitis teelt välja 10. kiiruskatsel.

Seotud lood:

Üldseis: 1. Tänak 3:34.22,5, 2. Latvala +13,1, 3. Paddon +1.10,5, 4. Suninen +3.22,2, 5. Mikkelsen +6.25,4

Delfi TV vahendab otseülekannet 12. kiiruskatsest algusega kell 14.55.

Loe reedese päeva kokkuvõtet siit!

Ajakava:

Pühapäev

SS14 Marmaris 1 (7,14 km) - kell 10.08
SS15 Ovacik (8,05 km) - kell 10.46
SS16 Gökce (12,65 km) - kell 11.24
SS17 Marmaris 2 (7,14 km) - kell 13.18 (punktikatse)

Türgi ralli laupäev
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/makinen-ma-pole-ammu-mm-sarjas-sellist-paeva-nainud?id=83681541
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/ogier-ma-ei-kuulanud-kaardilugejat-ja-pidurdasin-liiga-hilja?id=83680587
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-turgis-ken-torn-soidutas-kiiruskatsel-konkurenti-pagasnikus?id=83680791
Tänaku kommentaar Delfile: https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-turgis-liider-tanak-keeruline-paev-aga-onneks-tulime-sellest-puhtalt-labi?id=83680375
Sebastien Ogier: "Ainus mees, kes sel nädalavahetusel hästi on teinud, on Ott, kes pole teinud ühtegi viga. Kindlasti on ta tiitliheitluses tagasi. Aga nii palju asju on sel nädavahetusel juhtunud, et ootame ralli lõpu ära. Kindlasti tuleb veel kõva võitlus meie kolme vahel. Siin rallil on mul jäänud võidelda vaid punktikatse võidu nimel. Mul pole seal enam midagi kaotada."
Jari-Matti Latvala: "Ma tahaksin väga võita, aga vahel tuleb ka tiimikaart välja käia. Kardan, et hetkel on situatsioon selline."
Ott Tänak hoolsualas: "See on olnud minu jaoks keeruline ralli. Tavaliselt mulle meeldib positsiooni pärast võidelda. Aga olen ka varem öelnud, et siin rallil sinu enda kiirus ei loegi nii palju kui auto töökindlus ja katsete läbimine ilma probleemideta. Seni on kõik okei. Homme on veel palju katseid minna. Nagu nägite, ei saa midagi enesestmõistetavalt võtta. Peab olema keskendunud ja silmad lahti hoidma."Kas oled kindel, et jääd ka homme Latvala ette? "Olen. Me vajame seda resultaati tiimi ja ka minu enda jaoks. Ma ei hakka veel midagi ütlema, aga ma tunnen, et meil on kõik kontrolli all. Oleme täna Latvalast palju kiiremad olnud. Peame need kaks kohta ära võtma."Tänak enda tiitlivõimalustest: "Ma ei ole ausalt öeldes selle peale veel mõelnud. Iga katse on ootamatusi ja üllatusi täis. Olen rohkem mures teeolude kui tiitliheitluse pärast. Aga kui nii läheb [et me Ogierile ja Neuville'ile läheneme], läheb veel huvitavaks."Homsetest oludest: "Homsed katsed on põhimõtteliselt samad nagu täna. Ei mingit muru, ainult kivid. Paneme edasi ja loodame, et homme tuleb hea päev."
Hayden Paddon lubas, et ta homme Toyota poisse ei puutu, vaid üritab lihtsalt katsed läbi kruiisida ja punktid koju tuua.
Evans saab 13. katsel kirja paremuselt teise aja, kaotades Tänakule 2,1 sekundit.
Selline näeb välja puu otsa sõitnud Ogieri masin.
Üldseis laupäeva lõpuks: 1. Tänak, 2. Latvala +13,1, 3. Paddon +1.10,5, 4. Suninen +3.22,2.
Latvala kaotab Tänakule finišis 5,1 sekundit.
Tänak on finišis Suninenist 12,1 ja Paddonist 18,2 sekundit kiirema ajaga. "On olnud üsna üllatusterohke ralli. Kuna meil auto kõige paremini ei toimi, oleme üritanud lihtsalt tee peal püsida."
Kolmandas splitis on Latvala Tänakust maas juba 2,4 sekundit.
Teises splitis on Tänak Latvala ees 0,7 sekundiga.
Latvala kaotab Tänakule esimeses splitis 0,5 sekundiga.
Tänak on esimeses splitis Paddonist ja Suninenist 1,6 sekundit kiirem.
Paddonil pole siin enam midagi pingutada, aga Sunineniga sõidab ta ikka esimest splitti sekund-sekundis.
Katse on alanud. Suninen on rajal.
Päeva viimane katse algab kell 16.13.
Mikkelsen kaotab katse finišis Latvalale 1.18,1 ja teist katset järjest intervjuud ei jaga. Kokkuvõttes langes viiendaks Sunineni selja taha.
Mikkelsen läks ka veel rajale, aga esimeses splitis on kaotust Latvalale juba 35 sekundit. Ilmselt sõidab ikka veel tagaveolise autoga.
Evans sõidab välja katse teise aja, kaotades Latvalale 2,6 ja edestades Tänakut 2,4 sekundiga.
Infot JWRC kohta! Al Raji auto sõitis välja ja läks põlema ning katse peatati. Ken Torn ja teised juuniorid sõitsid lihtsalt katse läbi.
Üldseis pärast 12. kiiruskatset: 1. Tänak, 2. Latvala +8,0, 3. Paddon +52,3, 4. Suninen +3.10,1.
"Olen üllatunud, et aeg nii hea on, sest ma arvasin, et ma sõitsin ettevaatlikult."Kas me näeme tiimikorraldusi? "Vaatame kõigepealt, kuidas see päev lõpeb. Aga Otil on meistritiitlile selgelt paremad võimalused kui mul."
Tänak rääkis, et üritas siin veidi rehve säästa. Küsimusele, kas ta oleks eile üheksandal kohal sõites uskunud, et võib veel ralli liidriks kerkida, vastas ta: "Siin rallil võis uskuda mida iganes. Aga peame ikka väga keskenunud olema. Raske töö on veel ees."
Latvala tuli katse finišisse Tänakust 5 sekundit kiiremini! Kokkuvõttes on vahe nüüd 8 sekundit.
Tänak finišis ajaga 8.38,9. Paddonist 2,4 ja Suninenist 2,7 sekundit kiirem. Hommikul oli ajaks 8.31,0.
Latvala on Tänakust esimeses splitis tervelt 4,3 sekundit kiirem!
Teises splitis edestab Tänak Paddonit 1,5 sekundiga.
Tänak on esimeses splitis Paddonist vaid 0,1 sekundit kiirem.
Veel fotosid Breeni auto kustutustöödest: https://twitter.com/OfficialWRC/status/1040937079939756032
12. katse on alanud. Suninen on rajal.
Nii palju jäi Breeni masinast järgi
Minuti pärast läheb Delfi TV otse-eetrisse!
Järveoja jagab Instagrami storys videot
Tiina Ollema: Breeni auto põleb katse finišis.
Kui punktikatset hektel mitte arvesse võtta ja Tänakule kirja panna võidupunktid 25, siis oleks kolm etappi enne hooaja lõppu seis järgmine: 1. Neuville 172, 2. Tänak 161, 3. Ogier 149
Tänak juhib rallit 13 sekundiga Latvala ja 49,9 sekundiga Paddoni ees. Mikkelsen langes neljandaks (+1.05,9).
Nüüd on selgunud Mikkelseni hädade põhjus: ta sõitis ainult tagaveolisena, eesmine ülekanne ei toiminud.
Mikkelsen on katse finišis püha viha täis. Intervjuudest võib ainult unistada. Aga tuleb välja, et rattad olid kõik ilusti omal kohal. Jääbki hetkel küsimärgiks, mis tal viga oli.
Mikkelsenil on katse viimase osaga eriti suured raskused. Teeb muudkui piruette ja suretab autot välja.
Mikkelseni kaotus viimases splitis üle minuti. Tänak on ralli liider!
Evansi pardakaamerast näeb, et Ogier on rajalt välja sõitnud ja oma Fordi puu najale parkinud!
Mikkelseni kohta kuuleme, et parem tagumine ratas on katki, aga mis on lahti Ogieriga?
Samal ajal kui Tänak finišisse jõudis, jäi Ogier rajal seisma!
Tänak on finišis ajaga 27.12,3, mis on 14,2 sekundit kiirem Paddonist. "Väga raske katse. Vahepeal tundus, et tagumised amordid on kadunud, sest auto oli ülejuhitav. Ogier võtab veel palju aega tagasi."
Breen räägib finišis, et ei tea, kust suits tuli, aga peatused olid just sellepärast tehtud, et silmadele puhkust anda. Enesetunne pole meestel hetkel kõige parem.
Ogier edestab Tänakut neljandas splitis 4,8 sekundiga. Või tuleb prantslane hoopis esikohale tagasi?
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-turgis-ebasportlikult-kaitunud-sakslane-pidurdas-torni-hoogu?id=83679139
Kolmandas splitis on Ogier Tänakust juba 2,7 sekundit kiirem. Mikkelsen kaotab Tänakule neljandas splitis 21,9 sekundit!
Ogier on teises splitis Tänakust 0,9 sekundit kiirem.
Mikkelseni kaotus kolmas splitis Tänakule juba 17 sekundit. Ja splitte on sel katsel üheksa. Kas Tänak tõuseb suisa liidriks? Halb on see, et peagi jääb Breen ka Tänakule ette.
Paddon sai katse peal Breenist mööda, aga nüüd on ju iirlane eessõitva auto tolmu sees.
Ogierilt esimeses splitis kolmas aeg ja kaotust Tänakule 1,7 sekundit.
Breen jätab auto jälle seisma, et autot uurida ja ilmselt ka värsket õhku saada.
Teises splitis on Mikkelseni kaotus Tänakule juba 11,2 sekundit. Mis toimub!?
Mikkelsen on alustanud väga aeglaselt, kaotust Tänakule esimeses splitis 6,3 sekundit.
Paddon kaotab Tänakule teises splitis 2,6 sekundit ning Latvala jääb maha 3,1 sekundiga.
Ats: See on suits seal autos.Arvatavasti käigukasti õli lekib ja suitseb.
Päris koomiline vaatepilt. Breeni kaardilugeja hoiab sõidu ajal kätt aknast väljas, et telefonile signaali leida ja tiimiga ühendust võtta. Samal ajal tuleb ka kaarti lugeda.
Latvala kaotab Tänakule esimeses splitis 1,5 sekundiga.
Tundub, et see on ikkagi tolm, mis meestele auto alt kabiini tuleb. Suitsu korral ei kannataks masinas nii kaua istuda.
Tänak on esimeses splitis Paddonist 2,1 sekundit ja Breenist 3,5 sekundit kiirem. Suninen jääb maha 4,4-ga.
Mehed käisid autost väljas suitsu allikat otsimas, aga on nüüd masinas tagasi ja jätkavad sõitu.
Breen jätab auto seisma!
Breeni auto on tossu täis. Väljalaskesüsteem laseb ilmselt läbi. Kaardilugejal on märkmete nägemisega raskusi, Breenil endal on prillid.
Ken Torn oli enne lõunapausi JWRC klassis endiselt teisel kohal. Tannert tegi aga spinni ja langes kolmandaks, liidriks tõusis rootslane Bergkvist. Torn kaotab liidrile 28,7 sekundit, Tannert tervelt 2.49,4.
Breen on esimeses splitis Suninenist 0,9 sekundit kiirem.
Latvala ja Tänaku kommentaarid Toyota pressiteenistusele: https://twitter.com/TGR_WRC/status/1040909209112596482
11. katse on alanud. Tuletame meelde, et järgmine katse (12) on ka Delfi TV otse-eetris!
Ogier hooldusalas: "See juhtus katse keskel, kui olime nukist üle tulnud, auk oli vist keset teed. Me isegi ei näinud seda. Arvasin, et me ei saa sellega hakkama. Nägime kurja vaeva, et õõtsa tagasi panna, see oli nii tihedalt koos, et ei mahtunud tagasi. Võitlesin hullu moodi. Olin väga lähedal, et alla anda, sest mul polnud lihtsalt energiat. Arvasin, et pean järgmise katse tegema tagaveolisena. Olin väga üllatunud, et see töötas. Mitte iga polt polnud kõvasti kinni. Oli suur küsimus, kas see peab vastu."
Tänaku kommentaar Delfile: https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-turgis-teisele-kohale-kerkinud-tanak-oleme-alles-poole-peal-kohti-veel-ei-jagata?id=83678753
Ott Tänaku kommentaar hooldusalas. "Tänased katsed on oma iseloomult rasked, aga teekate pole eilsega võrreldes nii halb. Tee on siledam, aga ikkagi keeruline, pidev pööramine käib kogu aeg. Nii mitmedki kohad võivad sulle saatuslikuks saada."Tiitliheitlusest: "Seis on kahtlemata huviav, aga nagu hommikul nägite, siis võib veel kõike juhtuda. Peame olema keskendunud, et meid probleemid ei tabaks. Teine läbimine tuleb kindlasti raskem kui esimene. Ees ootab raske pärastlõuna."
Üldseis pärast 10. katset:
10. katse ajad:
Ogier on finišis Mikkelsenist 6,4 sekundit kiirema ajaga! Uskumatu aeg! Kokkuvõttes neljas koht, poodiumist maas vaid 7,7 sekundit.
Lappi auto on kraavi kukkunud! Ilmselt kõikus ääre peal ja langes ise kuristikku. https://twitter.com/fernischumi/status/1040888149289984001
Viimases splitis oli Ogier Mikkelsenist koguni 5,8 (!) sekundit kiirem.
Kolmandas splitis on Ogier Mikkelsenist 1,9 sekundit kiirem.
eid_14ffa97e7c5764: Ogier kasutas auto õõtshoova kinnitamiseks koormarihma. Pealtvaatajate sõnul. 1 minuti karistus järgneb hilinemise tõttu katse starti.
Ogier annab korralikult kuuma! Teises splitis edestab ta Mikkelseni 0,3 sekundiga. Minutiline ajakaristus sai ka ametliku kinnituse, mis tähendab, et ta langeb viiendaks.
Mikkelsen on finišis Tänakust 5,4 sekundit kiirema ajaga. Üldarvestuses jääb Tänak norralasest maha 36,3 sekundiga.
Ogier kaotab esimeses splitis Tänakule 0,2 ja Mikkelsenile 0,4 sekundiga. Auto tundub korras olevat.
Latvala on finišis Tänakust 8,1 sekundit kehvema ajaga ehk kohad on nüüd vahetatud. Tänak peaks olema kokkuvõttes teine, soomlane jääb temast maha 2,1 sekundiga.
Ogier on jõudnud 10. katse starti. Kontrollpunkti jõudis ta kuus minutit hiljem, mis tähendab minutilist karistust.
Tänaku intervjuust polnud palju kuulda, sest heli ei tulnud alguses läbi, aga jutu lõpust jäi kõlama, et teda vaevab probleem roolisambaga.
Mikkelsen edestab Tänakut teises splitis 0,2 sekundiga. Latvala kaotus eestlasele kolmandas splitis on 6,4 sekundit.
Tänak on finišis ajaga 14.40,0, Paddonist 8,8, Breenist 17,8 ja Suninenist 28,5 sekundit kiirem.
Lappi autot pole kuhugi liigutatud. Tänak sai temast just mööda. Pealtvaatajad annavad ohust teada mõnisada meetrit eespool.
Lappi avarii videos: https://twitter.com/RafaMSport/status/1040882247522508800
Teises splitis on Tänak juba virtuaalselt kolmandal kohal (põhimõtteliselt vist isegi teisel), sest Latvala kaotab talle seal 6,2 sekundit.
Latvala on esimeses splitis Tänakust 3,3 sekundit maas.
ogier: Vaadates reaalajakaarti on näha, et Ogier sõidab avalikel teedel katsevahelisel ajal ligi 150km/h. Sellele peaks järgnema samuti karistus
Lappi on teelt väljas! 17 kilomeetri juures. Paremkurvis tekkis mingi kommunikatsiooniprobleem ja vajus teelt välja, praegu istub ninapidi kraavis, pool autot veel tee peal. https://twitter.com/motor_box/status/1040881426651070465
Teises splitis on Tänak Paddonist juba 4 sekundit kiirem.
Tänak esimeses splitis kiireim, edestades Paddonit 2,1 sekundiga. Ogier sai lõpuks liikuma ja on teel stardi poole. Suurest ajakaristusest pääsu pole.
Suninen on 10. katse finišis ajaga 15.08,5, aga esimeses splitis on temast kiiremad nii Lappi, Breen kui ka Paddon, viimane tervelt 4,7 sekundi võrra.
Ogier seisab ikka veel. Evans on sealt lahkunud.
10. katse on käimas. Suninen teeb teed puhtaks.
Otseülekandes spekuleeritakse juba, et isegi kui Ogier peaks siit võtma umbes 50-sekundilise karistuse, saab ta ikkagi rallilt rohkem punkte kui Neuville. Nüüd võib vist küll juba kindlalt väita, et 10. katse starti nad õigeks ajaks ei jõua ning Mikkelsen on meil uus liider, Latvala teine ja Tänak kolmas.
Lisaks Elfyn Evansile on Ogierile nõuga appi tulnud ka Henning Solberg, kes teab M-Spordi autodest nii mõndagi, olles Ford Fiestaga sõitnud alates 2007. aastast.
Ken Torn jäi JWRC klassis 8. katsel jagama teist kohta ning on kokkuvõttes jätkuvalt teine. Sakslane Tannert on tema ees 19,4 sekundiga.
Neuville'iga tehti hooldusalas välintervjuu."Me ei tea veel, mis Ogieriga juhtus. Neil on ilmselt sarnased probleemid, nagu meil hommikul. Võib juhtuda, et seis pöördub jälle, mis oleks positiivne, aga me kumbki ei väärinud seda."Reporter: Tundub, et ühtäkki kujutab Tänak endast jälle ohtu? Neuville: "See on osa mängust. Aga nagu nüüdki näeme, ei ole ralli läbi enne, kui sa finišis oled."
Ogier pole ikka veel kuskile liikunud. Nad peavad järgmises kontrollpunktis olema 11.36, aga sinna on üle 30 km minna.
marko: see järgmine katse on ülimalt oluline enne hoolduspausi. Kui Ogier siit veel 30 sekki kaotab on hetkel Ott see mees kes kõige rohkem võitnud on. Latvala laseb Oti nii või naa mõoda mingiaeg ja Mikkelsenil juhtub alati varem või hiljem midagi kuskil....Go Ottt👍🤛
Sven Tantu: Keegi kolmas tegelane aitab neid seal kuidas on see võimalik? kaks korda tõstis varuratast auto alla juba , sellise asja eest peaks saama ogier karistada, keegi ei tohi aidata teda aidata remontida ju .
Järgmine katse peaks algama kell 11.11. Ogier askeldab ikka veel auto kallal. Tundub, et isegi kui korda saab, siis hiljaks jääb ikka.
Mikkelsen sai siit katsevõidu, Tänak teine.
Esikohaheitlus on viimase kahe katsega muutunud väga põnevaks. Mikkelsen kaotab Ogierile vaid 7,5 sekundit. Üldseis pärast 9. katset:
Nüüd hakkas Ogieril väga-väga kiire.
Prantslasel samuti vedrustuseprobleemid, parem esimene ratas ripub vaevu küljes!"Ma ei tea, mis juhtus. Midagi on katki." Pikka intervjuud polnud, isegi kiivrit ei võtnud peast.
Ogieril on midagi juhtunud või võtab ta juba väga rahulikult, sest kaotust Mikkelsenile tuleb koguni 18 sekundit!
Mikkelsen sõidab põhjad. Tänakust 1,8 ja Latvalast 4,5 sekundit kiirem.
Latvala rääkis, et suretas ühes nõelasilmakurvis auto välja ega saanud seda piisavalt kiiresti käima ning sinna võis kaduma minna kuni 4 sekundit.
Latvala on finišis Tänakust 2,7 sekundit kehvema ajaga. Vahe üldarvestuses on nüüd vaid 6 sekundit ja 20-kilomeetrine katse on kohe ees.
Tänak väljendas rahulolematust ning reporter küsis: "Kas autoga on midagi viga?" Tänak: "Kuidas?"Reporter: "Sa ütlesid, et ei ole väga rahul."Tänak: "Oleme neljandad. Kuidas me saaks rahul olla?"
Tänak finišis ajaga 8.31,0, Paddonist täpselt 7 sekundit kiirem.
Latvala kaotab Tänakule esimeses splitis 1,3 sekundit.
Teises splitis on Tänak Paddonist 7,2 sekundit kiirem.
1121 1121: Kas tundub või kaardi järgi neuville ei suundu 9 katse starti ja katkestab?
Niiviisi tundub tõesti. On hetkel suunaga Marmarise service parki poole. https://twitter.com/OfficialWRC/status/1040865399817031681
Otseülekandes näitas kordusest, kuidas Paddon auto välja suretas. Tänak tuleb esimesse vaheajapunkti 2,2 sekundit Paddonist kiiremini, Breeni edestab 4,8-ga.
Lappi kaotab Breenile finišis 4,6 sekundit.
Breen rääkis, et pidi ühes nõelasilmakurvis tagurpidikäiku kasutama, sest oli pisut otse sõitnud. Aeg on siiski Suninenist 9,1 sekundit kiirem.
Suninen on finišis ajaga 8.55,1. Lappi jääb talle esimeses splitis 1,6 sekundiga alla, aga Breen on olnud 4,8 sekundit kiirem. Ja otseülekandes antakse teada, et Neuville on 9. katse poole teel.
Nullautol oli 9. katsel probleeme. Sellest ilmselt ka viivitus. https://twitter.com/DannyFChen/status/1040861334425034752
9. katse on alanud. Suninen on rajal.
Neuville'il on masina kõrval telefon valjuhääldi peal. Mehaanikud juhendavad, kuidas autot parandada. Kõik see on muidugi lubatud. WRC Live aitab oma otseülekandega palju kaasa.
9. katse algus nihkub 2 minutit edasi. See on Neuville'ile hea uudis, aga enda stardiajaks ta ilmselt ikka kohale ei jõua. Kui üldse enam liikuma saab.
Miks Neuville praegu üldse nii kõvasti auto kallal higistab? Vaatame üldseisule otsa. Ta hoiab oma 3.32,3 kaotusega hetkel 9. kohta ning juba selle eest antakse 2 punkti. Kui ta oma tempo taastab, siis homse päeva lõpuks pole võimatu ka näiteks seitsmes koht, kus praegu on Craig Breen kaotusega 2.25,8. Ja see tähendaks belglasele juba kuute punkti. Tiitel on ikkagi mängus. Nalja ei ole.
Tom: Tänak hoidku pea maas. See võimalus tuleb ära kasutda. Ogier sisuliselt võitja sellel rallil. Ei pea enam riskima. Esikolmiku punktivahe läheb huvitavaks. Ja järgmine ralli uus moto ka tagasi.
Neuville annab ülesõidul kätele valu ja püüab päästa, mis päästa annab.
Kolmandas splitis küll, aga järgmises juba 8,8, siis 10,0, 12,8, 14,8, 18,4 ja viimases 19,4.
urmasg: Kuskohast Ogierile selline aeg nüüd tuli? Kolmandas splitis oli edu Oti ees alla 5 sekundi. On ikka õige aeg?
Evans, kes eilse ebaõnne tõttu suures mängus enam kaasa ei räägi, sõitis 8. katsel välja neljanda aja, kaotades Ogierile 25,8 skeundiga, Latvalast oli ta 4,1 sekundit kiirem.
Üldseis pärast 8. katset:
8. katse ajad:
Neuville on finišis kõige kehvema ajaga, kaotades Ogierile 3.32,6. "Midagi on katki. Me ei sõitnud kuhugi otsa. Ma ei tea, mis juhtus. Ebaõnn."
Neuville'i jaoks on see ralli sisuliselt lõppenud. Viimases splitis kaotab ta Ogierile juba 2.19,3.
Priit: Neuville'i katkine auto teeb nüüd asjad väga põnevaks. Ott peab nüüd natuke juurde panema, Latvalast ja Mikkelsenist tuleb mööda saada. Teise kohaga oleks ralli väga hea lõpetada, kui Neuville punkte siit ei saa. Pärast Türgit on veel kolm rallit minna, seega tuleb väga väga põnev hooaja lõpp.
Östberg on katsel seisma jäänud, probleemid turboga. Aga üldseisu see palju ei mõjuta.
Neuville'i tempole on see mõjunud nii palju, et kui 7. splitis edestas ta ogieri 3,9 sekundiga, siis 8-ndas jääb ta maha juba minuti ja 15,2 sekundiga!
Neuville on autot lõhkunud! Eesmine vasak nurk loperdab kõvasti. Vedru on sõna otseses mõttes väljas.
Mikkelsen läheb finišis Latvala ette teisele kohale, Tänakule kaotab vaid 0,7 sekundit, Latvalat edestab 6,7-ga.
Latvala pani katse teises pooles hoogu korralikult juurde. Finišis kaotab ta Tänakule 7,4 sekundit. Üldarvestuses on nüüd vahe 8,2 sekundit.Üle finišijoone sõidab Latvala pead raputades. "Auto ei pööra. Juhuslikult lülitasin ma ka ALS-i ühel hetkel välja. Ma ei tea, mis teha. Eks näis."
Tänak finišis ajaga 27.42,2, Paddonit edestab 17,2 ja Lappit tervelt 45 sekundiga. Latvala kaotus splittides pole siiski kasvanud. Kolmes järjestikuses splitis on vahe 11 sekundit."Muidugi tahaksime hästi esineda, aga ikka on päris keeruline. Raske on nautide. Mul ei ole veel täit kontrolli." Rehvivaliku kohta ütles ta, et üks varu ei ole riski peale minek, sest katsed on täna siledamad kui eile.
Kolmas split: 1. Neuville, 2. Ogier +4,1, 3. Tänak +8,8, 4. Mikkelsen +11,3, 5. Latvala +15,5. Tänakut on umbes pooleteist minuti pärast finišisse oodata.
Ants: Las aga Ogier ja Neuville lendavad. Küll lennates ka juhtuma hakkab. Ott võtku pea külmana ja rahulikult. Good things come to those who wait!
Teises splitis on Neuville kiireim, Ogier teine (+1,7), Tänak kolmas (+5,1), Mikkelsen neljas (+5,2), Latvala viies (+7,2).
Latvalalt peaks Tänak siiski päris korralikult sekundeid tagasi võtma ning tõenäoliselt läheb ka mööda, sest viiendas splitis on vahe juba 11,3 sekundit. Ja see on alles katse keskpaik.
Ogier lendab! Teises splitis edestab ta Tänakut 3,4 sekundiga. Aga Neuville lendab veel kõrgemalt - tema on esimeses splitis Ogierst sekund kiirem.
Rehviinfot ka: Ogieril ja Tänakul on vaid üks varu kaasas. https://twitter.com/Michelin_Sport/status/1040841389968420864
Huvitavad teated ka kolmandast splitist. Mikkelsen on tempos veidi järgi andnud ja kaotab seal Tänakule 2,5 sekundit, Latvala jääb Tänakust maha juba 6,7 sekundiga.
Ogier on esimeses splitis liidrikoha üle võtnud, edestades Tänakut 1,3 sekundiga. Nii lühikese maa peale on see juba päris tugev avaldus!
Neljandas splitis edestab Tänak Paddonit 9,2 sekundiga. Mikkelsen on teises splitis Tänakust maas vaid 0,1 ja Latvala 2,1 sekundiga.
Esimeses splitis on meil olemas Mikkelseni aeg, mis on Tänakust vaid 0,6 sekundit kehvem.
Kolmandas splitis Tänak rajal olijatest ikka kiireim. Vahe Paddoniga on nüüd juba 7,2 sekundit.
Latvala esimene split laseb end millegipärast kaua oodata... Ülekandes pole siiski öeldud, et soomlasega midagi juhtunud oleks.
Teises splitis Tänak samuti kiireim, Paddonit edestab 3,3 sekundiga.
Lappi tegi 3.-4 spliti vahel pirueti ning suretas auto välja, kuid sai sõitu jätkata. Ülekandes on kuulda väga palju "perkele"'id
Tänak läheb esimesest splitist läbi kiireima ajaga, edestades Paddonit 1,4 sekundiga.
Breen on 12 kilomeetri peal ehk kolmandas splitis aega kaotanud, jäädes seas Suninenist maha juba 15,6 sekundiga.
Hayden Paddon on omakorda Lappist avasplitis 1,4 sekundit kiirem. Järgmisena tuleb Tänak. Vahed on 4-minutilised.
Esapekka Lappi on esimeses splitis Suninenist tervelt 3 sekundit kiirem. Katse on väga kitsas ja kurviline. Ja muidugi kivine, nagu kõik katsed Türgis. Võita on palju, kaotada sama palju.
Rebecca Williams WRC otseülekandes: "Mul on täna Tänaku suhtes hea tunne. Arvan, ta üllatab meid kõiki."
Craig Breen on alustanud Sunineniga samas tempos, kaotades talle esimeses splitis vaid 0,5 sekundit.
Katse on alanud! Teemu Suninen on rajal!
Rait: Mulle tundub just Tänaku stardi-positsioon ideaalne. Teisel läbimisel hakkavad viimased startijad rehve lõhkuma. Tuleb huvitav päev. :)
Millised vaated täna sõitjaid ees ootavad! https://twitter.com/yukarin1017/status/1040830308885639169
Tänane stardijärjekord: 1. Suninen, 2. Breen, 3. Lappi, 4. Paddon, 5. Tänak, 6. Latvala, 7. Mikkelsen, 8. Ogier, 9. Neuville, 10. Östberg, 11. Evans, 12. Al Qassimi
Kohapeal viibiva Peep Pahvi tänane lehelugu: https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/vana-probleem-kimbutab-turgis-toyotaga-soitjaid?id=83673729
Päikesetõus Parc Ferme's: https://twitter.com/OfficialWRC/status/1040817811088662528
Kuues käik (WRC)