Sellest hooajast kehtiva punktisüsteemi järgi jagatakse esimesed silmad laupäevaõhtuse järjestuse põhjal (18-15-13-10-8-6-4-3-2-), mille piloodid saavad kätte juhul, kui nad ka pühapäeval auto finišisse toovad. Pühapäeval on mängus punktid päeva parematele (7-6-5-4-3-2-1) ning eraldi veel ka punktikatsel (5-4-3-2-1).

Rootsi ralli laupäev lõppes Esapekka Lappi (Hyundai) suure juhtimisega, talle järgnesid Adrien Fourmaux (M-Sport), Elfyn Evans (Toyota) ja Thierry Neuville (Hyundai). Nad oli ühtlasi neli ainsat laupäeval punktid kirja saanud Rally1 meest.

Pühapäeval pääsesid tagasi punktimängu reedel katkestanud Kalle Rovanperä ja Ott Tänak. Rovanperä vajutaski hommikusel kiiruskatsel vägeva põhja ja Toyotad võtsid kolm esimest kohta. Hyundai mehed olid aga hädas masina juhitavusega ning Tänak oli 14,2-sekundilise kaotusega neljas.

Päeva eelviimasel kiiruskatsel võttis Rovanperä rahulikult, millega Evans tõusis pühapäeva arvestuses temast mööda liidriks. Briti sõnul leppisid mehed lõuna ajal asjas kokku. Kuigi spinni teinud Katsuta kukkus Tänakul eest, siis omakorda selja tagant möödus eestlasest Neuville. Enne etapi viimast kiiruskatset oli pühapäeva lõikes belglase edu neljandat kohta hoidva Tänaku ees kaks sekundit.

Punktikatsel mahtusid esimesed neli 0,7 sekundi sisse. Esikoha ja viis punkti võttis Rovanperä, kellele järgnesid Evans, Neuville, Tänak ja Katsuta. Pühapäevase päeva arvestuse eest teenis parimana Evans seitse silma, Tänak sai neljanda koha eest neli.

Elu parima ralli sõitis reedel üldarvestuses ühe kiiruskatse võitnud Georg Linnamäe. 25-aastane eestlane sai Rally2 arvestuses kolmanda ja üldarvestuses seitsmenda koha.

Ralli lõpptulemused:

Ralli lõppseis

Otseblogi (eilse päeva kokkuvõtte leiad blogi alt)

Ralli käik

Neljapäevasel linnakatsel võtsid Toyotad eesotsas Rovanperäga kolmikvõidu, Tänak oli 2,1-sekundilise kaotusega neljas.

Reedet alustas katsevõiduga Rovanperä, Tänak tõusis kokkuvõttes kolmandaks. Kuid ralli neljandal kiiruskatsel lõppes Tänaku suur sõit. Eestlane tegi sõiduvea, sõitis masina ninaga lumevalli ning lõhkus seal Hyundai auto esiosa. Peagi keeras ta masina tee kõrvale ja sellega sai tema tööpäev läbi. Samal katsel oli draamat veelgi, sest see jäi viimaseks Rovanperäle ja rehvipurunemisega kaotas ligi viis minutit Gregoire Munster. Liidriks tõusus Takamoto Katsuta.

Hoolduspausi järel segas kaarte lumesadu, mistõttu eespool startijad kaotasid teepuhastamisega kõvasti aega. Viienda kiiruskatsel oli kõige väledam Rally1 mees Lappi, kes jõudis Katsutast 5,3 sekundi kaugusele. Kuna tee järjest puhastus, siis näitasid kõige paremaid aega Rally2 masinad. Väga ootamatu ja samas ka karjääri esimese kiiruskatse võidu võttis Linnamäe.

Kuuendal kiiruskatsel kaotas Neuville’ ajatrahviga aega, mistõttu Linnamäe tõusis ralli üldarvestuses juba kuuendale kohale. Seitsmendal kiiruskatsel tõusis Lappi Katsutast mööda etapi liidriks. Kuid Rally2 masinad jätkasid paugutamist - Solberg tõusis kolmandale ja Linnamäe viiendale kohale.

Reede viimasel katsel näitas kiireimat minekut Lapp. Päeva lõppedes juhtis Lappi jaapanlase ees 3,2 sekundiga. Üldarvestuses lõpetas päeva kolmandal positsioonil Solberg (+1.20,7).

Laupäeva kokkuvõttes kuuendana ja WRC2 klassis teisena alustanud Georg Linnamäe (Toyota) langes oma klassis neljandaks 11. katse lõpus tehtud pirueti tõttu, kuid võitles end pärastlõunaste katsetega tagasi kolmandaks ning on ülilähedal (+0,2) ka teisele kohale. Head sõitu teeb ka Romet Jürgenson, kes hoiab Junior WRC klassis teist kohta.

Päev algas esimesena startinud Tänaku katsevõiduga. Katsuta vähendas vahet liider Lappiga vaid 0,9 sekundile. Jaapanlase lootused elu parimale lõppkohale kustutas väljasõit ja hange kinni jäämine 10. katsel, mille järel oli Lappi edu lähima jälitaja, samuti elu sõitu tegeva Forumaux ees rohkem kui poolteist minutit.

Pärastlõunal esiotsas kohti ei vahetatud. Kuna tee oli katsete teisel läbimisel kehvas seisus - praktiliselt sõideti juba kruusal - säästeti peale lõunapausi enamasti rehve. Evansi piikrehvid olidki päeva lõpuks nii läbi, et ta korralikku lahingut Fourmaux’le anda ei suutnud.

Fourmaux elas seejuures viimasel katsel üle paraja ehmatuse, sõites lumevalli, kust ta imekombel ilma suurema ajakaotuseta tagasi rajale pääses.