„Kui esimest korda uuest süsteemist kuulsin, olin šokis ja segaduses. See kahandab oluliselt võidu väärtust. Nüüd võib sõitja, kes on laupäeva õhtul neljas, aga tal on alles paremad rehvid, kolme katsega rallilt rohkem punkte koguda kui võitja. See on minu jaoks ralli DNA-ga mängimine. Olin väga selle poolt, et pühapäeva põnevamaks teha, aga FIA on liiga kaugele läinud,“ rääkis Evans portaalile DirtFish.

Kui varasemalt teenis ralli võitja 25, teine koht 18, kolmas 15 punkti ning teised esikümne sõitjad vastavalt 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 silma, siis edaspidi jaotuvad punktid järgmiselt: 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1. Selline seis lüüakse lukku laupäeva õhtul. Punktid kindlustab sõitja ainult juhul, kui ta pühapäeval finišisse jõuab.

Viimaseks võistluspäevaks on välja töötatud eraldi punktisüsteem, mille alusel teenib finaalpäeva parim 7 punkti, teine koht 6, kolmas 5 jne. Lisaks jäeti alles punktikatse ehk pühapäeval on võimalik ühel sõitjal maksimaalselt teenida 12 silma. Ralli võitjaks kuulutatakse sõitja, kes on pühapäeva lõpuks esikohal ehk kõigi kiiruskatsete kokkuvõttes kõige kiirem. Samas ei taga uus süsteem, et reaalne võitja ka enim punkte kogub.

„Saan aru probleemist, et pühapäeval tegeletakse võidusõitmise asemel kruiisimisega,“ sõnas Evans ja pakkus välja teisi lahendusi, mida FIA võinuks kaaluda.

„Näiteks oleks võinud sõitjatele anda punktikatseks värsked rehvid. Ja kui vaja, miks mitte anda pühapäeval iga katsevõidu eest üks boonuspunkt. Kõik tahavad ju punkte, seega oleks nende nimel maksimaalselt pingutatud. Ma ei taha olla liiga negatiivne, aga tehti vales kohas liiga radikaalne muudatus.“