Kui varasamalt teenis ralli võitja 25, teine koht 18, kolmas 15 punkti ning teised esikümne sõitjad vastavalt 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 silma, siis edaspidi jaotuvad punktid järgmiselt: 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1. Selline seis lüüakse lukku laupäeva õhtul. Punktid kindlustab sõitja aga siis, kui ta ka pühapäeval finišisse jõuab.

Viimaseks võistluspäevaks on välja töötatud eraldi punktisüsteem, mille alusel teenib finaalpäeva parim 7 punkti, teine koht 6, kolmas 5 jne. Lisaks jäeti alles punktikatse ehk pühapäeval on võimalik ühel sõitjal maksimaalselt teenida 12 silma. Ralli võitjaks kuulutatakse sõitja, kes pühapäeva lõpuks oli esikohal. Uus süsteem aga enam ei taga, et reaalne võitja ka enim punkte kogub.

Fourmaux ei ole uue süsteemi suhtes nii kriitiline kui enamus tema konkurente.

„Ma arvan, et MM on uue punktisüsteemiga huvitavam. MM-i tiitlilahingu mõttes võib see põnev olla. Kindel on see, et erinevaid strateegiaid on veelgi,“ sõnas Fourmaux Prantsusmaa väljaandele rallye-sport.fr.

„Süsteemi selge probleem seisneb selles, et ralli neljandana lõpetanud sõitja võib saada isegi rohkem punkte kui võitja. Aga teisalt oli olukord sarnane ka vanas süsteemis, kus näiteks kolmas võis tänu Power Stage’ile saada rohkem punkte kui teine,“ lisas M-Spordi piloot.

Ralli ametlik võitja on endiselt see, kellel on pühapäeva lõpus kõikide kiiruskatsete kokkuvõttes kiireim koguaeg. Kuid nagu Fourmaux märgib, pole üldvõidu saavutamisel enam nii palju väärtust kui varem.

„See paneb mind ka mõtlema, kas poodiumikohad määratakse ralli tulemuste või kogutud punktide põhjal,“ mõtiskles Fourmaux.

Prantslase sõnul tuli aga punktisüsteemis teha muudatus, sest viimane võistluspäev oli muutunud igavaks.

„Pühapäevane võistluspäev oli kaotanud põnevuse, sest kõik ootasid vaid Power Stage’i. Nüüd on käes otsustav päev ja lõpuspurdis on punkte võrreldes kilomeetritega mängus palju.“

„Kui stardijärjekorra reegel ei muutu, ei saa vähemasti kruusarallidel pühapäeval kehvemate kohtade sõitjatel kasu. Nii et see süsteem ei muuda liiga palju asju,“ lisas Fourmaux.

Uut süsteemi kasutatakse esmakordselt Monte Carlo MM-rallil, mis sõidetakse 25.-28. jaanuaril.