Tuntud ralliajakirjanik: M-Sportil pole veel eelarvet koos, sõitjad on praegu teisejärgulised
(8)Mainekas ralliajakirjanik David Evans kommenteeris DirtFishi saate „SPIN, The Rally Pod“ värskes osas M-Sporti hetkeseisu. Suurbritannia tiim töötab palehigis selleks, et uueks hooajaks korralikku eelarvet kokku saada.
M-Sporti tuleviku ja sõitjate koosseisu üle on spekuleeritud pikalt. Pole saladus, et rahaliselt Malcolm Wilsoni poolt veetav eratiim Toyota ja Hyundai tehasetiimidele vastu ei saa.
M-Sporti üheks peamiseks tuluallikaks on läbi aastate olnud ralliautode müük. Mullu alanud hübriidajastuga on see vähemalt Rally1 autode osas sisuliselt kokku kuivanud. „Kõik teavad, mis positsioonis M-Sport praegu eelarve osas on. Neil on väga raske seis,“ rääkis David Evans DirtFishi taskuhäälingusaates. „Läheme ajas umbes kümme aastat tagasi. M-Sport müüs toona 10–15 ralliautot aastas. Sealt tuli kasumimarginaal, mis aitas neil WRC sarjaks eelarvet kasvatada. See kõik on kadunud.“
„Minu teada pole nad tänavu müünud ühtegi uut [Rally1] autot. Eelmisel aastal müüsid nad ühe Jourdan Serderidisele, aga ei enamat. Sellega eelarvet ei täida,“ tõdes Wilson. „Erinevaid Rally2 autosid on turul väga palju. Jah, M-Sport müüb endiselt Fiesta Rally2 autosid, aga kaugeltki mitte varasemast tuttavas mahus. Fordi Rally3 autod on head, aga nende hindadega ei ehita eelarvet üles.“
Evans märkis, et ühe võimaliku tuluallikana on Wilson ka FIA (rahvusvaheline autoliit) president Mohammed Ben Sulayemile käinud välja variandi müüa Rally1 autosid ilma hübriidita. Ralliajakirjanik lisas, et insenerid selgitasid talle, et tehniliselt on hübriidajami äravõtmine ning tagasi panemine üsnagi lihtne protseduur.
„Põhjus, miks me ei näe Rally1 autosid riikide kohalikel meistrivõitlustel, on hübriid. Sellega käib kaasas teatud bürokraatia, mis on loomulikult vajalik, aga see kõik tähendab, et asi muutub üha kallimaks. Võtame hübriidi ära ning siis näeksime rohkem Rally1 autosid kohalikel etappidel,“ sedastas Evans. „Wilsoni sõnul pole vähese müügi põhjus hinnas. Ralliautod ongi kallid, aga küsimus on keerulises protseduuris, mis eeldab hübriidiga ralliauto töös hoidmist. See on uus initsiatiiv ning see võiks aidata M-Sporti MM-sarjas hoida.“
Oluline on eelarve kokku saada
DirtFishi ajakirjaniku sõnul pole M-Sporti jaoks tulevase hooaja sõitjate koosseis praegu prioriteet number üks. „Palju spekulatsioone on olnud, mida teeb Ott Tänak edasi ning mis Suurbritannia tiimist üldse saab. Wilson rääkis, et praegu on põhifookus sellel, et meeskond püsiks samal tasemel edasi. Sõitjad on hetkel teisejärgulised,“ märkis Evans. „Varem on olnud aegu, kus Wilson hoiab kaarte ja räägib, et neil pole päris õiget eelarvet koos. Praegu on 100% selline olukord, kus neil polegi eelarvet koos. Seda on ka tiimis näha. Neil on tõesti raskusi ning nad peavad leidma variandi edasi liikumiseks.“
„Positiivne on see, et Toyota ja Hyundai elavad M-Sportile kaasa, nad mõistavad olukorda,“ jätkas Evans. „Hübriidita Rally1 autode osas on tiimid valmis selleks, mida Wilson vajab. MM-sari vajab kolme tiimi, kuid see peab ka kasumit tooma. Vastasel juhul kaob M-Sport ära.“