Seda lauset on tänavu juba väga palju korratud, kuid midagi muud ei jää üle - seda tuleb teha veel üks kord: Ott Tänak on WRC-sarja kõige kiirem sõitja. Selleks, et olla kõige kiirem, peab olema ka kõige enesekindlam, omama kõige paremat autot ning kõik selle ka ideaalselt kokku panema. Tänak on koos oma kaardilugeja Martin Järveojaga seda suutnud.

Soome MM-ralli teist päeva neljandalt kohalt alustanud Tänak näitas konkurentidega võrdsetes oludes sõites kohe ära, kes on peremees. Tiimikaaslased Kris Meeke ja Jari-Matti Latvala püüdsid esilagu püsida eestlase tempos, kuid sellise hoo juures tuli eksimus üsna kiiresti. Selles seisnebki lihtsalt kiire ja parima vahe. Üks suudab sõita kiiresti, kuid ületab sellega piiri, kus ta olukorda kontrollib. Teine suudab samuti sõita kiiresti, kuid seejuures säilitada ka oma tegemiste üle kontroll.

Meeke ja Latvala hommikune üritamine on samaaegselt väga mõistetav, aga ka arusaamatu. Tiimi pealik Tommi Mäkinen andis ju selge korralduse, et need kaks meest ei tohi Tänaku tempoga kaasa minna. Oluline oli hoopis eestlase ja MM-tiitli heitluses tema lähimateks jälitajateks olevata meeste vahel püsimine. Pealiku käsk peaks olema püha.

Samas pulbitses mõlemas mehes soov näidata, et ka nemad võivad - mõlemad on ju ikkagi varasemad Soome ralli võitjad. Kui nad poleks seejuures eksinud, oleks neile võib-olla isegi õlale patsutatud ning läbi kerge huumori mõista andud, et nende tegu oli vale. Paraku pidi Meeke katkestama ning sellega muutus üha tõenäolisemaks see, et teiseks aastaks teda Toyota meeskonda ei jäeta. Britt ei osanud talle kingitusena pakutud uut võimalust mõistlikult kasutada.

Latvala tõmbas pärast lõunapausi ning sellega arvatavasti kaasnenud peapesu, hoogu tagasi ning liigub kindlalt kolmanda koha suunas. Teist kohta hoidva Esapekka Lappiga ühes tempos püsimine tähendanuks ilmselt taas liiga suurt riski. Tundub, et Mäkineni rahuldaks praeguses olukorras Tänaku võidu kõrval ka Latvala kolmas koht. On üsna ebatõenäoline, et soomlasele antakse luba hakata viimasel päeval riskima. Tuleviku mõistes kõnnib Latvala väga peenikesel köiel.

Mida näeme pühapäeval? Kui tehnika vastu peab, pole Tänakul Esapekka Lappi ees 16,4 sekundilist edu raske hoida. Esikolmikus peakski kõik jääma nii nagu on. Samas on põnev Sebastien Ogier' heitlust 4. kohale. Sekundite mängus on tema vastaseks terve Hyundai meeskond. Mida kaugema ta jääb, seda parem Tänakule. Paraku on tõenäolisem see, et oma kogemustega pressib ta end lõpuks ikkagi 4. kohale.