Latvalale valmistasid pärast hommikust testikatset eelkõige muret Rootsi rallile mitte omane lörtsine ilm ja sellest tulenevad vahelduvad teeolud.

"Metsas on natuke lund, mis on hea, sest meil on ikkagi tegemist Rootsi ralliga, aga natuke on juba ka suve näha. Olud ei ole optimaalsed, sest kraade on null või pluss üks, mis tähendab seda, et sul on lume peal õhuke jääkiht ning rehvis 300 naastu kummist 7 millimeetrit välja turritamas. Ja kui sa sellele jääosale satud, toob see välja kruusa ja lõhub naastud. Minu jaoks on sel rallil peamine leida viis, kuidas sõita kiiresti ja samas säästa rehve," rääkis Volkswagen Polo R WRC rooli keerav Latvala, kes on Rootsis võidutsenud 2008. ja 2012. aastal.

Soomlase sõnul peitubki võidu võti rajaolude õiges hindamises. "Sa pead jälgima teed ja sõltuvalt sellest, mida sa teel näed, tegema otsuse, kas sa pingutad maksimumini või mitte. Ei saa kogu aeg sajaprotsendiliselt suruda."

Valitseva maailmameistri Sebastien Ogieri ja Latvala kõrval on kolmas suurfavoriit Rootsis kindlasti Mads Östberg (Citroen DS3 WRC), kes peaaegu kodusel rallil (Rootsi ralli katsed ulatuvad ka Norrasse - toim) pidanud tunnistama vaid teisi ja kolmandaid kohti, ise veel võidurõõmu maitsmata. Kauaaegne WRC ralliraadio reporter Rebecca Williams uuris mehelt, kuidas sel aastal pingega lood on.

"Ma tunnen pinget, kahtlemata, aga see on minu jaoks hea pinge, sest see tähendab, et on veel inimesi, kes peale minu mu võitu usuvad. Üritan sõita nii kiiresti kui võimalik ning rohkemat ma teha ei saagi. Ma tean väga hästi, kuidas tulla teiseks või kolmandaks. Õnneks rääkis Jari-Matti äsja päris palju, kuidas siin võita. Teen kõik, mis suudan."

Kubica hangib kogemusi

Intervjuulaua taga oli teiste seas ka endine vormelipiloot Robert Kubica (Ford Fiesta RS WRC). "Lõpetamine oleks minu jaoks hea tulemus," ütles teist aastat MM-rallidel (esimest aastat WRC klassis) sõitev poolakas tagasihoidlikult.

"See on minu esimene ralli lumel ning esmakordne kogemus WRC masinaga lahtisel pinnasel. Nagu Jari-Matti ütles, võib teekate pakkuda kõike - jääd, kruusa, lund... Kui olud muutuvad, pead väga hoolikalt rada lugema, mida väheste kogemuste juures on keeruline teha. Pean võtma rahulikult, üritama ellu jääda ja õppida siit nii palju kui võimalik."

Kubica alustas tänavust esimest MM-rallit väga edukalt, hoides Monte Carlos kahe esimese katse järel suisa liidripositsiooni ja lõpetades avapäeva kolmandana. Poolaka võidusõit lõppes aga teisel päeval 9. kiiruskatsel teelt väljasõiduga.

"Iga ralli on minu jaoks uus, nagu ka iga järgnev sada meetrit igast katsest," kirjeldas Kubica, kui vähe kogemusi tal võrreldes teiste MM-i meestega on.