Personaaltreener – vormilooja või tugiisik?


Personaaltreener – vormilooja või tugiisik?
Shutterstock

Ühele sobib rühmatund, teisele iseseisev harjutamine, mõnele hoopis personaalne juhendamine. Miks personaaltreeneriga treenida, mida see võimalus endast kujutab ja kuidas sobivat treenerit valida, küsisime treenerite tiimilt, kes on koos tegutsenud ligi kümme aastat. Nad peavad lisaks kehalisele vormile oluliseks ka seda, et treenija teeks elus suuremaid muudatusi, sest ainult nii on võimalik saavutada püsivaid tulemusi

Miks kasutada personaaltreeneri abi?

Mark Sermat: Personaaltreener on inimene, kes tegeleb teiste aitamisega päevast päeva ja on seda teinud juba aastaid. Ta on kui lihast ja luust YouTube, ning suudab oma teadmistest ja kogemustest välja sõeluda just selle õige info, mida kliendile on vaja. Ta on spetsialistina kogum teadmistest treeningu, toitumise ja elustiili planeerimise kohta.

Kellele see võimalus sobib?

Triin Timmermann: Treenerist on abi nii algajatele kui ka edasijõudnud treenijatele. Algajate puhul on suur eelis see, et personaaltreeneriga õpivad nad harjutusi sooritama õige tehnikaga ja tänu sellele arenevad nad kehaliselt kiiremini. Edasijõudnud treenijaid juhendab personaaltreener turvaliselt uuele tasemele ilma, et sellega kaasneks vigastuste oht. Enamik personaaltreenereid on omandanud toitumisnõustaja eriala ja kindlasti on ka kaalulangetajatel väga hea sellise treeneriga koostööd teha, kuna korraga saab juhiseid nii treeningute kui ka tervisliku toitumise kohta. Eriti olulisel kohal on aga ühistööna tekkiv positiivne hoiak, mis motiveerib olema iseenda parem versioon.

Millistel põhjustel enamasti personaaltreeneri poole pöördutakse?

Igor Burdin: Suurem osa inimesi tuleb personaaltreeneri juurde eesmärgiga langetada kehakaalu. Nad soovivad teha seda tervislikult, aga ei tule sellega ise toime. Vahel on inimestel soov kaotada kaalu kiiresti ja konkreetseks kuupäevaks või sündmuseks. Sellisel juhul on personaaltreeneril tähtis roll abistada ja suunata, et klient endale kiirustamisega hoopis liiga ei teeks. Vormi tahavad enamasti parandada inimesed, kellel kehakaaluga probleemi pole. Nad soovivad paremad välja näha, jaksata kergema jalaga trepist kõndida, pikemalt madalama pulsiga joosta, taas oma lemmiksporti mängida ja tugevamaks saada.

Rohkem vastuseid personaaltreeningute osas leiad ajakirjast Sport.