Ehitustöid vesi ei sega, kuna selle tõusmisega on mäetöödel arvestatud. Aasta pärast on sõudekanali süvis valmis, kahe aasta jooksul peaks veetase jõudma tasemele, mis on vajalik rahvusvaheliste võistluste pidamiseks.

SA Aidu veespordikeskuse nõukogu liikmed ja koostööpartnerit lõid 29. augustil ka ise kaevetöödel kaasa. Peale jäi siiski ekskavaator Tark Öökull, mis tõstis mõõduvõtmisel ümber sada korda rohkem mäemassi, kui kümme inimest samal ajal labidatega.

„Meie teeme esimese ehitusliku avapaugu ja rajame kanali süvise,“ ütles Eesti Energia Kaevanduste juhatuse liige Toomas Põld. Ekskavaatorid, mis seni tegelesid põlevkivi tootmisega, on nüüd rakendatud spordi hüvanguks,“ rääkis ta.

Endise põlevkivikarjääri sulgemistööde raames ala korrastatakse ning rajatakse sinna 2,3 km pikkune ja 166 m laiune ning 3,5 m sügav sõudekanali süvis, mis täitub loodusliku veega. Kanali rajamiseks tuleb Eesti Energia Kaevandustel tõsta ringi ligi 5 miljonit tonni mäemassi. Nii kohalikule kogukonnale, kui tervele Virumaale olulisse projekti investeerib Eesti Energia 1 miljon eurot.

„Tulevikus on Aidu karjääri alale plaanis rajada kaasaegne veespordi- ja vabaajakeskus koos rahvusvahelistele nõuetele vastava sõudekanali, veeslaalomiraja ning tuuletunneliga,“ selgitas SA Aidu veespordikeskus nõukogu esimees Hardi Murula. „Kanali süvise ehitustööd on graafikus, järgmisena tuleb hakata tegelema veespordikeskuse maapealsete rajatistega. Eskiisprojekti ja detailplaneeringu koostamine on lõppjärgus, edasi tuleb juba projekteerimine,“ selgitas Hardi Murula .

Esimesed võistlused on kanalisse planeeritud 2015. aastaks. Lisaks veespordikeskusele on endisele Aidu karjääri alale planeeritud tuulikupark, Kaitseliidu lasketiir ja aheraine taaskasutusala.

Ligi 40 aastat tegutsenud Aidu põlevkivikarjääri varud ammendusid ja karjäär suleti juuli lõpus. Aastatega andis karjääri enam kui 90 miljoni tonni põlevkivi, millest piisaks, et läita miljon lambipirni 70 aastaks.