Tõsi küll, juba avaloovimisega sai selgeks, et rada oli siiski parema halssi eelistav, ehk siis korrektse mõlemat halssi võrdselt pakkuva raja asemel oli vastutuule tähiseni jõudmiseks enamus ajast vaja paremal halsil seilata. Distantsi tähistas suuremate jahtide grupis skeem -8, -7, -8, -7, -8 ja Fm, mis lahtiseletatult tähendas kolme vastutuule ja kolme pärituule kurssi kõikide pöördetähiste jätmisega vasakusse poordi ning finišit merel. Tuult puhus stardi hetkel ENE suunast 7-8 m/s, korraks viskas pagiga tuulenäidikule aga koguni 13 m/s. Kuivõrd tegu oli maatuulega, lainet praktiliselt polnud ja sõit sai kiire.

Suuremate jahtide grupis oli esmakordselt stardis 6 alust: Sylvia, Premium, Olympic, Merion, Tormilind ja Forte. Kuivõrd eelistatum oli kaldale lähemal asuv kaatri poole jääv stardiliini ots, valisime (Toim. Jaht Forte) oma stardipositsiooni sinna. Jäime vahest pool paadipikkust siiski stardi hetkeks allapoole liini, aga saime see-eest vabas tuules ja segamatult rajale. Meie tuulepealsel küljel alustasid võistlust Sylvia ja Merion, allatuult aga Premium, Olympic ja Tormilind. Esialgne plaan oli hoida Pirita ranna alla, sest idatuulega tõstab tavaliselt just ranna poolt tulijaid, aga kuivõrd Sylvia istus meil ebamugavalt pealtuule, laskmata pauti minna, olime sunnitud pressima kõrgust, et kattest vabaneda. Samas tundus, et kalda alla pautinud Merion, vajub pärast paremale halsile tagasi pautimist tasapisi allapoole.

Märgile pautisime piisava varuga ja saime rahulikult spinnakerpoomi üles ja kohe märgis alla vallates ka spinni kenasti vedama. Meie ahtris oli kogu ülejäänud eskaader aga olime suutnud juba mõned head paadipikkused vahet kasvatada. Halss spinniga sujus tõrgeteta ja allatuulemärki oli vahet tublisti kasvatanud.

Edasi oli suhteliselt lihtne kontrollida kogu laevastikku. Hoidsime end kenasti neist pealtuule, pautisime siis kui tuul vastu lentsis ja purjetasime oma sõitu, ainsaks segavaks asjaoluks väiksemate gruppide jahid, kelle tulekuid paremal halsil tuli ette arvestada. Märk-märgilt kasvatasime oma edumaad ja tasapisi tekkis lootus, et suudame seekord kaks nädalat tagasi Sylvialt ligikaudu sama tugevusega tuules saadud kaotuse revanšeerida. Õnneks nii läkski. Füüsiline paremusjärjestus oli täna Forte, teisena 1 min 48 sek hiljem Premium, kolmandana 2 min ja 19 sek hiljem Olympic, neljandana 2 min ja 39 sek hiljem Merion ja viiendana 2 min ja 50 sek hiljem Sylvia. Võistlusväärtust arvestava ümberhindamise järel edestas Forte sõiduvõitjana Sylviat kõigest 19 sekundiga ja kolmandaks jäänud Merioni 39 sekundiga.

Viie võistlussõidu kokkuvõttes kahanes liidriks oleva Sylvia edu Forte ees nüüd kahele punktile: punkte vastavalt 19 ja 17.

Kokkuvõtteks tuleb nentida, et parim ravim kaldal kimbutava 30-kraadise leitsaku vastu on värske purjetuul, mis lubas täna taas selga panna lühikese võistlusdressi. Elagu soe suvi ja põnevust pakkuv rajasõit!

6. Delfi-KJK parimad gruppide kaupa:

I grupp

1. EST475 Forte – X-41 - Jaak Jõgi

2. EST478 Sylvia – Gr Soleil 43 – Aare Kööp

3. EST400 Merion – A40 – Ain Pomerants

II grupp

1. EST606 Brigitta-X – X-34 – Aleksandr Karboinov
2. EST465 Jazz – First 34.7 – Marten Loopere
3. EST477 Evelyn III – First 34.7 – Sven Heil

III grupp

1. EST324 Tessa – Ridas35 – Alar Ivanson
2. EST337 Seabird – First 31.7 – Toivo Roosma
3. EST603 Nautilus – J-80 – Peeter Meressaar

IV grupp

1. EST175 Tuulelaul – Polaris – Rait Riim
2. EST73 Blanca – Polaris – Jaan Tiidemann
3. EST242 Leila – Polaris – Priit Põldmaa