Teekond Arandi kuuenda MM-tiitli võitmiseni algas mõni kuu tagasi, kui Rootsi sõbrad kutsusid Stefanit kaasa sõitma Rootsis toimuval täiesti uue offshore kaatrite klassi 3J maailmameistrivõistlustel. Klassis 3J kasutatakse 60 hobujõulisi Mercury sportmootoreid ja kiirused ulatuvad kiirematel üle 100 km/h.

Sellest hooajast Tallinnas treeniva Stefani põhiklassideks on ringrajapaatide klass F-4 ja klass GT-30. Klassis GT-30 valmistub ta kehtiva maailmameistrina augusti teisel nädalavahetusel Soomes Kotkas MM-tiitlit kaitsma.

Stefan võttis kutse vastu, võttis kaasa kiivri ja kombinesooni ning sõitis koos isaga Rootsi teadmata, mis neid seal ees ootab. Varasemalt Stefan selliste kaatritega sõitnud ei olnud. Wiberg Racing andis neile võistluskaatri ja kaaspiloodiks tuli rootslanna Mathilda Wiberg, kellega Stefan on varasematel aastatel noorteklassis GT-15 koos võidu sõitnud. Esimesel võistluspäeval õnnestus neil tunnike trenni teha ja edasi ootasid juba stardid.

Esimeseks stardiks hakkas tugevnev tuul ja laine juba noort tormi meenutama ja esimese kahe sõidu võistlustrassi lühendati, ehk siis 50 km asemele oli trass umbes 30 km pikk. Kokku oli stardirivis 16 paatkonda ja kui esimene start anti, siis Stefani paat oli stardist minema saades võistlejate nimekirja tagumises pooles.

Trassile tekkinud suured lained ja Stefani kasutuses olnud kaatri kitsam ja pikem kuju aitasid tal laineid paremini läbida ja olgugi, et lõppkiiruselt jäi see kaater teistele alla lausa oma 15 km/h, siis trassil olnud suurtes lainetes tõstis ta Stefani koos Mathildaga esimeses sõidus kolmandaks.

Teises sõidus kordus aga kõik uuesti, eestlane hakkas merele lainete vahele jõudes stardirivi lõpust jõudsalt oma positsiooni parandama ja teise sõidust võeti juba võit.

Sõiduvõit tõstis nad küll liidriteks, aga keegi ei osanud oodata, mida toob kolmas 70 km pikkune võistlussõit. Kolmel esimesel võistkonnal olid punktid peaaegu võrdsed.

Viimase võistlussõidu esimesed 50 km oli puhas navigeerimine siledama veega saarte vahel ja siis lõpuks kolm ringi tormisel merel, mis Stefani ja Mathilda paadile ideaalselt sobisid. Seal tegi eestlane kõik saarte vahel kaotatud aja tasa ja koos finiši lipuga võitsid Stefan ja Mathilda rahvusvahelise veemotoföderatsiooni UIM uhiuue kaatrite Offshore 3J klassi esmakordselt välja antava maailmameistritiitli.

“Terve teekond selle tiitlini on uskumatu. Rootsi jõudes oli plaan lihtsalt kaasa sõita ja proovida. Suur tänu Wiberg Racingule ja Andreas Wibergile, kes andsid meile võimaluse sõita ja seadistasid meile paadi. Suur tänu Mathilda Wibergile kes oli terve võidusõidu maailma parim kaaspiloot ja tänud isale, ilma kelleta ma ei oleks sinna võistlusele tõenäoliselt üldse sattunud,” kiitis Stefan peale võistlust kogu meeskonda, kes olid abiks olnud.

Võistluste üks kohtunikke Mikael Lundblad oli peale võistlust väga imestanud, et MM-i esikolmikus lõpetasid kõik noored sportlased ja kogenud ning aastaid erinevaid offshore klasse sõitnud vanemad sportlased jäeti kõik tagaplaanile. Stefani kohta oskas ta anda ainult kiidusõnu: „Tulla sõitma ringrajapaatidelt kaatrite offshore klassi ja tunniajase treeninguga saavutada selline tase on ikka väga professionaalne.“

Offshore kaatrite 3J klassi MMi hõbemedal läks Hilmer Wibergile ja William Sjöströmile Rootsist ning pronksile tulid Benjamin Vuorihovi ja Filemon Sundberg Soomest.