„Võttes arvesse tänu sündmusele toimuva reisi keskmist pikkust ja keskmist kulutust reisi kohta, on toetatud ettevõtmiste majanduslik mõju Eestile ligikaudu 4,7 miljonit eurot. Eestit kui turismimaad tutvustatakse välismeedia kajastustega kaudu hinnanguliselt ligi 52 miljonile inimesele,“ sõnas EASi turismiarenduskeskuse direktori kohusetäitja Annely Vürmer.

EASile esitati 11 kultuuri- ja 12 spordisündmuse projekti. Toetust Eesti kui turismisihtkoha tutvustamiseks ja välisturunduseks anti Audru ringrajal toimuvale Põhjamaade meistrivõistluste etapile Estonian Grand Prix 2018, tänavu Tallinnas toimuvale juunioride EMile sulgpallis ning murdmaasuusatamise 2019. aasta MK-etapile.

Spordiprojektidest on üllataja juunioride sulgpalli EM, kus korraldajad pakuvad nutikaid turunduslahendusi noortele, kelles kui tuleviku tarbijates tekitatakse positiivne seos Eestiga.

Toetuse summa ühe sündmuse kohta saab olla 20 000 kuni 65 000 eurot, millele toetuse saaja peab lisama omafinantseeringu vähemalt 30% ulatuses. Toetatakse sündmuse turundamist välisriikides ja läbiviimist Eestis. Kultuuri- ja spordisündmuste toetuse kogueelarve on 3,2 miljonit eurot, seda rakendatakse aastatel 2014–2020 ning rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

EAS on rahvusvahelisi kultuuri- ja spordisündmusi toetanud alates 2016. aastast. Uus taotlusvoor avatakse 2018. aasta sügisel.