LIIKUMISAASTA 2014: Fitness 5 finaal oli põnev ja vaatemänguline


LIIKUMISAASTA 2014: Fitness 5 finaal oli põnev ja vaatemänguline
Rete JallaiFoto: erakogu

Üle-eestilise Fitness 5 suurejoonelises finaalis kohtusid meie parimad jõusaalisõbrad, julgeimad võistlejad. Nii selgitati välja käesoleva aasta paremusjärjestus.

Peakorraldaja Martin Münzi sõnul kujunes võistlus väga põnevaks ning kuni viimase alani oli pinge laes. Fitness 5 võlu ongi see, et kunagi ei tea, mis alal on keegi seekord tugevam, mis alal nõrgem.

Fitness Five on Rootsist alanud ülipopulaarne kombinatsioonvõistlus, mis koosneb järgnevate võistlusalade sooritamisest korduste peale:

• kangiga rinnaltsurumine
• küünarvarte kõverdamine kangiga
• kükk kangiga
• lõuatõmbed
• triitsepsi surumine rööbaspuudel 

Võitjad selgitati välja viie ala kokkuvõttes.
Naised sooritavad kangiga rinnaltsurumist 0,6 x kehakaaluga, küünarvarte kõverdamist kangiga 0,3 x kehakaaluga ning kükivad kangiga, tõmbavad lõuga ja suruvad rööbaspuudel triitsepsit 1 x kehakaaluga.
Mehed sooritavad kangiga rinnaltsurumist 1x kehakaaluga, küünarvarte kõverdamist kangiga 0,5 x kehakaaluga, kükivad kangiga 1,5 x kehakaaluga ning tõmbavad lõuga ja suruvad rööbaspuudel triitsepsit 1 x kehakaaluga.

Martin Münz: “Meeste arvestuses oli algusest peale minu jaoks paigas 3 favoriiti eelmiste võistluste tulemuste baasil. Kuni neljanda alani juhtis Siim Jürgenstein, teine oli Alex Uuetalu ning tema järel kohe Allan Nikopensius.“ Ta lisas, et kuna Alex Uuetalu oli väga tugev triitsepsisurumistes, lõi ta Siim Jürgensteini esikohalt viimase alaga. Münzi sõnul võitis Allan Nikopensius Alexit Tartu etapil, kuid ei suutnud seekord seda korrata, sest polnud veel taastunud eelmistest võistlustest. „Allan on nimelt väga mitmekülgne noormees, kes võistleb nii Athletic Fitness´is, klassikalises kulturismis, jõutõstmises kui ka nüüd siis Fitness 5´is ning pea kõikidel aladel on ta väga edukalt esinenud,“ kinnitab Münz.

Seotud lood:

Naistest olid finaalis võistlustules peakorraldaja sõnul 3 tublit sportlast: Rete Jallai, Egle Villik ning Gaidi Rosenthal. Seekord võitis ülekaalukalt Rete Jallai, kes samuti omab kogemusi nii Athletic Fitness´is kui ka varasematest Fitness 5´i võistlustest. Ent ka teised naised olid väga tublid.

Martin Münz soovib eestimaalastele inspireerivat liikumisaastat ja julgustab kõiki jõusaalisõpru ja sportlasi üle kogu Eestimaa Fitness 5-st järgmisel hooajal osa võtma, kinnitades, et tegu on äärmiselt põneva, emotsiooniderohke ja väljakutseid esitava võistlus- kogemusega, mille nimel tasub juba praegu vaikselt treeningkava kohandama asuda. „Eesmärgiks on viia Fitness 5 massidesse ning näha juba vähema, kui aasta pärast kümnekordistunud osalejate arvu,“ lisab Münz.

Martin Münzi sõnul ei ole käesolev hooaeg aga Eesti parimatele veel läbi. Finaliste ootab ees Rootsi sõit, kus toimub Rootsi Fitness 5 finaal. See toimub 26.07 Göteborgis, kus on kohal kogu Skandinaavia Fitness 5 paremik. Martin lubab kindlasti anda ka rahvusvahelise võistluse käigu kohta eestimaalastele tagasisidet. 

Medaleid võitnute muljeid Fitness 5-i finaalilt:

1. Alex Uuetalu: „Ise spetsiaalselt eraldi Fitness 5-ks valmistunud ei ole, kuid kuna jõusaalitreeningud on olnud pikemat aega regulaarsed, siis tundus mõte võistlusest osa võtta igati mõistlikuna. Mõeldud - tehtud. Tegelikult sai osa võetud ka paar aastat tagasi Sparta spordiklubis toimunud Fitness 5 taolisest üritusest, mis siis teise nime all oli. Saavutatud sai tubli teine koht, kuid nagu öeldakse: teine koht on esimene kaotaja ning kuuldes, et Fitness 5-st on võtmas osa ka vanad rivaalid, oli tahe ennast ületada suur. Kirjeldaksingi Fitness 5-i kui parimat võistlust regulaarselt jõusaali külastavale inimesele. See on kui koormustest, mis näitab koheselt ära kõik sinu praeguse treeningmetoodika puudujäägid, sest võistluse läbi testitakse kokkuvõttes kogu keha harmoonilist arengut ning ka tahtejõu tugevust. Võrreldes kõigi teiste seninähtud jõusaalides toimunud võistlustega, tundub mulle Fitness 5 kõige harmoonilisemana ja kõige helgema tulevikuga.“

Loe veel

2. Siim Jürgenstein: „Fitness 5 võistlusel oli juba ette teada, et konkurents saab olema väga tihe. Olid olnud eelfinaalid erinevates maakondades ja finaali pääsesid ainult parimad. Mõnus oli see, et kõik võistlejad olid väga abivalmid üksteise vastu ja nii elasime kõik teineteisele kaasa. Oli ka aktiivne toetav publik. Igal võistlejal on omad trumbid. Minu trump on kükk ja tegin 30 kükki 100 kg-ga 100 sekundi jooksul. Võistluseks sai pikalt ette valmistatud ja endast maksimum antud. Peale 4. ala olin kokkuvõttes esimene. Kuna kolmandal kohal olnud võistlejal Alex Uuetalul oli viimane ehk rööbaspuudel surumine väga tugev, tõusis ta kolmandalt kohalt üldkokkuvõttes esimeseks. Mina sain hõbeda. Seega pole Fitness 5-l lõpuni midagi kindlat ja pinge säilib kuni viimase ala lõpuni. See teebki publikule võistluse vaatemänguliseks. Fitness 5 võistlus sobib nii harrastajatele kui ta tippsportlastele tänu sellele, et need raskused ei ole nii suured ja tulenevad võistleja enda kehakaalust. Mul on Fitness 5 võistlusest superemotsioonid ja suurepärane mulje kogu võistlusest. Vahva, et auhindu said kõik, kes finaalis osalesid.“

3. Allan Nikopensius: „Eelfinaalis osalesin kolmandal Tartu etapil. Seal oli pingeid palju rohkem kui finaalis. Enesetunne oli finaali ajal keskmine - olin väsinud. Olen sel hooajal väga palju erinevaid võistlusi kaasa teinud ning tunnistan, et mul tekkis väikene ületreening ja seega jäid Fitness 5-l tulemused oodatust veidi kehvemakas. Kuigi enne finaali tõmbasin treeningkoormused madalaks, tunnistan, et oleks olnud vaja pikemat puhkepausi. Võistlus ise oli aga väga lahe ja loodan, et see Fitness 5 võtab veelgi suurema kandepinna ja osalejaid tuleb juurde. See on tõesti väga hea võistlus ning kõik inimesed, kes jõusaalis käivad, teevad nagunii samu harjutusi. Seega julgustan suuremaid hulki inimesi osalema tulema. Rootsis on teema väga hoo sisse saanud ja ma loodan, et Eestis levib see peagi sama laialt. Tippvormi ajastamine on trikk omaette. Ületreeningud on kerged tulema ja minu soovitus on ka piisavalt puhkama õppida. Minu kõige tugevam ala on lamades surumine. Finaalis olid koos väga tugevad võistlejad ja tore oli see, et kõik olid väga koostöövalmis ja sõbralikud. Olen väga rahul kohtuniketöö ja kaasvõistlejatega.“

1. Rete Jallai: „Fitness 5 -ks valmistusin sel aastal vaid 2 kuud. Olen 6 aastat regulaarselt järjepidevalt jõusaalitrenni teinud. Nii ei võtnud mul valmistumine väga kaua aega. Viimati sai võisteldud sügisel athletic fitnessis, mis on F5-ga natuke sarnane ja mingi lihasmälu oli olemas. Fitness 5 eeldab üldfüüsilist ettevalmistust, jõudu ja lihasvastupidavust. Mind ennast huvitavad rohkem raskused ja lihastreeningud. Olen iseenda treener ja endale ise süsteemi loonud. Aastatega on enam-vähem selgeks saanud, milline treeningmetoodika mulle sobib, milline mitte. Julgustaks naisi aeroobikast ka jõusaali kiikama, proovima suuremaid raskusi kui bodypump`is. Kindlasti on saalis keegi, kes aitab. Lamades surumise pink ei olegi nii hull piinapink või atribuutika kui kaugelt paistab. Olen tähele pannud, et osa jõudu on inimese peas kinni ja vahva on see, et neid piire saab laiendada ennast tundma õppides. Iga treening on vaimne teekond, mille vaheetapp või kontroll on võistlus. Iga võistlus on lisaks füüsilise piiri katsumisele ka vaimne pingutus - enda mobilisatsioon. Võistlustel tulevad mul alati paremad tulemused kui trennis proovides. Seega on tulemused olnud üsna prognoosimatud. Inimesed ei tea sageli oma piire, seega võiks endaga tuttavaks saada ka võistluste kontekstis adrenaliini mõju all. Mulle on see ennekõike siiski võistlemine iseendaga, enda tulemuste ja numbrite ületegemine. Sageli küsitakse, mis on mu trumpala. Üks on ehk rinnalt surumine. Fitness 5-l surusin näiteks 37,5 kiloga 41 korda. Soovitan kõigil regulaarselt trenni teha ja julgustan kõiki aktiivseid harrastussportlasi tulema ennast proovile panema. Ei tohi häirida lasta ennast teiste tulemusest. Tuleb iseendast number üks teha. Võistluspäev kestab küll kaua, aga mõnusas sportlikus ja sõbralikus õhkkonnas on see nauditav.“

2. Egle Villik: „Võistlus jättis väga positiivse mulje. Esta Pilt kutsus mu otse bikiinilavalt Fitness 5'i. Seega oli mul seekord väga lühike ettevalmistusperiood - valmistasin ennast umbes 3 nädalat ette esimeseks osavõistluseks Tartus ning peale Tartu võistlust veel 3 nädalat finaaliks. Fitness 5-i korraldus oli väga hea. Seda üritust võiks palju rohkem meedias kajastada. Ka osalejaid võiks olla rohkem. Arvan, et kasvõi kergejõustiklased saaksid suurepäraselt hakkama. Mu trumpala on biitseps. See on mulle üllatus endalegi, sest ma ei treeni seda spetsiaalselt. Kõige nõrgem ala mul on aga kükid. Mulle see võistlus väga meeldib just seltskonna pärast: konkurentsi pole üldse tunda. Kõik elavad kõigile hingest kaasa. Nii korraldajad, kui osalejad on väga mõnusad inimesed. Toetus oli väga tore ja ka kohtunikud olid väga muhedad. Ma julgustan kõiki tervisesportlasi järgmisel aastal Fitness 5-l osalema - eriti inimesi, kellel meeldib jõusaalis käia. Ise võtan võistlusi mänguliselt ja loodan, et järgmisel aastal on mul Fitness 5-l veelgi enam mängukaaslasi.“

3. Gaidi Rosenthal: „Fitness 5 tuli mu ellu Egle Villiku kaudu, kes kutsus mind Fitness 5-l end proovile panema. Alguses olin väga kahtlev. Alles 2 nädalat enne võistlusi tuli kindel otsus, et lähen võistlema. Tegime koos Eglega trenni ja see oli väga lõbus. Minu lootus ei olnud nii kõrgele pandud, et finaali saan. Kuid tunnistan, et 93 punkti on väga suur eneseületus ja veel kolmas koht on suurepärane saavutus: Rete Jallai ja Egle Villiku järel on väga uhke olla kolmas. Finaalis me teadsime juba ette, mis on kellegi trumpalad. Ka kohad olid naiste puhul juba ette teada. Korraldus on olnud suurepärane. Oli supermõnus toetav õhkkond. Kõik hoidsid kõikidele pöialt. Ergutasime kõik teineteist, kuid püüdsime Eglega ka Tartu lippu kõrgel hoida. Minu arvates võiks Fitness 5-i olla 2 korda aastas. Kinnitan kõikidele eestlastele, et kindlasti tasub end proovile panna ja teada saada, milleks Sa võimeline oled. Ka osavõtt on supersaavutus ja annab kogu aastaks motivatsiooni. Ei peagi võistlema tulema, vaid pigem iseennast avastama ja oma piire kompama. Miks soovitan ka kindlasti Fitness 5-le tulla, on inimeste pärast: nii saad väga palju uusi sõpru ja tuttavaid. Fitness 5 on väga äge üritus ja see aitab inimestel eesmärke seada ja uusi väljakutseid vastu võtta.

Martin Münz: „Tänan südamest kõiki osalejaid pingeid pakkunud võistluse eest, pealtvaatajaid positiivse atmosfääri loomise eest, kõiki toetajaid, sponsoreid ja kohtunikke suurepäraste panuste eest. Ilma teieta ei oleks Fitness 5´i 2014 -nda aasta hooaega toimunud.“