Liikumisaasta 2014: Ekspert vastab lugejate küsimustele tervise ja trenni kohta!


Sõudeergomeeter
SõudeergomeeterFoto: Martin Dremljuga

Liikumisaasta 2014 raames teeb Delfi Sport koostööd fitnessklubide, sportlaste ja treeneritega, et anda nõu igale liikumisharrastajale kindla küsimuse osas. Siinkohal avaldame hilinemisega vastused esimestele küsimustele. Lugejatele annab nõu teivashüppaja Veiko Kriisk UrbanFitnessi meeskonnast.

Liikumisaasta raames pidavat Te aitama vastama küsimustele, seega, ehk oskate aidata, kuidas saada oma verenäidud normaalseks? Raua tabletid viivad küll näidud üles, kuid toidulisandikuuri lõpetamisel langeb koheselt ka raua näidud veres. Mis puu/juurviljad on vitamiini- või mineraalirohkemad? - Rene

V: Rauavaeguse vältimiseks ja selle stabiilsena hoidmisel aitab kindlasti
peedi söömine. Või siis igapäevane raua preparaadi manustamine.

Seoses avaliku artikliga liikumisaasta kohta on küsimus. Kuidas mõista poolmaratoniks valmistumisel pingutustasemeid? Www.liigume.ee annab juhised poolmaratoniks treenimisel, kuid ei täpsusta, mis on pingutustasemed. Kust leida infot toitumise kohta kui valmistuda poolmaratoniks? Olen 94 kilogrammi kaaluv 189 cm pikkune 28-aastane meesterahvas. Jooksen reeglina 1-2korda kuus, kuid plaanin rohkem joosta  ja valmistumist poolmaratoniks tõsiselt võtta. - Olavi

V: Pingutusaste lihtsalt öeldes näitab, kui suure protsendiga antud aja hetkel inimene kehalist tegevust sooritab. Kui näiteks pingutusaste on 50% siis rahvakeeli öeldes pingutame poolejõuga.

Toitumise ja treeningute plaanipäraseks ja progressiivseks muutmisel soovitame kasutada Urban
Fitnessi teenust. Oht valesti treenida ja end vigastada oma treeninguid ise planeerides on suur. Saada kiri meile ja hakkame poolmaratoniks koos valmistuma. 

Millised on elementaarsed vahendid, et kodus jõutrenni teha? See tähendab, kas piisab ka paarist kangist ja hantlist-pingist? - Teet

V: Sobivad kõikvõimalikud raskemad asjad, mis majapidamisest kätte satuvad.
Võimaluse korral võib muretseda ka kangi ja hantlid. Samas kui juba soov kodustes tingimustes treenida sobivad hästi ka oma keharaskusega sooritatavad harjutused.

Kui mulle ei meeldi joosta, ratast sõita ega ujuda, mis on alternatiivne variant kardiotrenni tegemiseks? - Karolin

V: Sellisel juhul soovitakse kepikõndi, sõudeergomeetrit. Tasub mõelda, miks need asjad ei meeldi. Kui seetõttu, et need tunduvad rasked siis tasub alustada samm-sammu haaval süsteemselt lähenemist ning võib-olla õpid neid tegevusi veel nautimagi.