Lahemaa maratoni eel: spikker algajatele: kuidas valmistuda aerutamise maratoniks?

 (2)
Lahemaa maratoni eel: spikker algajatele: kuidas valmistuda aerutamise maratoniks?
Retkede matkajuht Elsbeth Link Lahemaa maratonilFoto: erakogu

6. septembril toimub kaua oodatud Lahemaa maraton. Sellest artiklist leiad mõned üldised soovitused aerutamise maailmast. Professionaalsemate soovituste saamiseks, treeningkavade koostamiseks palume pöörduda vastava treeneri ja spetsialisti poole.

Kuigi enne Lahemaa maratoni starti ei jõua keegi enam oma füüsilist vormi parandada, ega tehnikat lihvida ja parim, mida osalejad teha saavad on hästi välja puhata. Siis paljud järgnevad sammud ja soovitused kehtivad ka tulevikus erinevatel aerutamise maratonidel ja on koostatud kogenud meresõitja poolt. Kordamine on tarkuse ema. Järgnev tekst on kirjutatud Võhandu maratoni eel, kuid need sammud võib soovi korral läbi vaadata ka enne Lahemaa või Paatsalu maratoni.

Veel parem mõte on järgnevast tekstist ammutada inspiratsiooni, et alustada 2015 aasta Lahemaa maratoniks ettevalmistustega.

1.samm.
Mõtle selgeks, miks Sa tuled?
Kas tuled võistlema, osalema, päeva nautima?
Sõltuvalt sellest pane kokku ettevalmistus.
2. samm
Tutvu põhjalikult maratoni juhendi ja ohutusjuhendiga.
3. samm
Paranda oma üldfüüsilist seisundit.
Käi jooksmas, jalutamas, tee jõutreeninguid.
4. samm
Vaata korralikult üle varustus.
Mõtle läbi, kas Sul on kõik vajalik olemas?
Mis seisukorras Su süst on, kontrolli selle ujuvust.
Kas on vajalikud toetavad vahendid: Aerud, päästevest, kuivkotid, vahetusriided, jalanõud, telefon?
Kas on piisavalt ohutusvahendeid ja kaasas esmaabikott?
5. samm
Kaardista oma tugevad ja nõrgad küljed.
Ole endaga aus. Kas on vaja lisateadmisi mõnest valdkonnast?
Küsi abi.
6. samm
Mine merele harjutama.
Tee trenne ka süstaga, millega plaanid maratonil osaleda.
Vali treeninguteks ohutu koht! Käi võimalusel paarilisega või seltskonnaga, kellega plaanid osaleda.
7. samm
Mõtle läbi nii eelnev kui ka maratoni päeva toitumine ja joomine.
Uuri kirjandust, kuidas toituda enne maratone, võta kaasa rohkelt vedelikku, energiabatoone, toetavaid snäkke.
NB! Vedeliku tarbimine kogu maratoni vältel on äärmiselt oluline.
8. samm
Tutvu maratonikaartidega ja sea vaim valmis.
Plaani oma strateegia, vestle inimestega, kes on maratoni varem läbi sõitnud, kuula nende soovitusi.
9. samm
Puhka korralikult välja!
10. samm
Tule kohale varem.
Lahemaa maratoni start on kell 13:00 laupäeva hommikul. Ole palun stardis varakult kohal, sest aega võtavad nii parkimine, stardimaterjalide väljastamine, süsta ettevalmistamine, varustuse kontroll, korraldajate poolne instruktaaž, stardipositsioonile asumine.
11. samm
Võta kaasa hea tuju ja positiivne suhtumine!
See, kuidas see päev möödub, sõltub 99% Su enda suhtumisest ja eelhäälestusest. Keegi ei saa Sinu eest ümbritsevat ilu märgata, tuju üleval hoida, vajadusel enda üle naerda.

Seotud lood:

Lahemaa maratoni peakorraldaja Mart Reimann võistluste päeval.

Maratonil:
12. samm
Usalda oma enesetunnet. Vajadusel puhka.
Jõukohase tempovaliku korral on iga hetk sellest maratonist puhas nauding!
13. samm
Püüa olla jõel vastutustundlik osaleja.
Tulemus on küll oluline, kuid veel olulisem on märgata merel teisi ja vajadusel aidata. Üks heategu ei võta kelleltki palju aega, kuid tasub kindlasti kuhjaga ära. Püüa ette mõelda ja ohtlikke olukordi vältida.
14. samm
Naudi teekonda!
Märka, mis toimub Sinu sees ja ümber. Mõtle läbi strateegia, vajadusel muuda seda.
Peale maratoni:
15. samm
Pühenda aega taastumisele.
Venita, puhka, joo piisavalt.
16. samm
Unista tulevikust!
Mõtle läbi, mida järgmine kord paremini teha, analüüsi oma sooritust ja sea uusi eesmärke.

Andres Kaju Lahemaa maratonil.