Kogu pere Käimispäev toimub sellel aastal juba 30. augustil


Kepikõnd
Südame jaoks kasulik liikumine on aeroobne treening, näiteks jalgrattasõit, tantsimine, kepikõnd, rulluisutamine või jooksmineFoto: Rauno Volmar

Kogu pere Käimispäev „Vaimse- ja füüsilise tervise tasakaal- kepikõnd ja tervislikud eluviisid“ toimub sellel aastal Tallinna Kesklinnas Tornide väljakul juba 30. augustil!

Eesti Reumaliidu 15. kogu pere Käimispäeva korraldamine on vajalik selleks, et see üritus võimaldab kaasata aktiivse liikumisharrastusega tegelema avalikkust, suure hulga luu- ja liigeshaigetest ning teistest kroonilistest haigetest. Käimispäeva sihtgrupiks on pered ja noored.
Käimispäev propageerib kepikõndi nii avalikkusele, haigetele, tutvustades seda ka lastele, noortele ja peredele eesmärgiga kaasata neid kõndima ja tegelema regulaarselt liikumisharrastustega.

Üritusel õpetatakse kepikõnni õiget tehnikat, et sellest oleks võimalikult palju kasu organismi ning luu-ja lihaskonna vastupanu tugevdamisel. Päeva raames jagatakse infomaterjale ja on võimalik osaleda näidiskursusel professionaalsete kepikõnnitreeneritega.

Nii nagu ikka toimub ka sel aastal kaks loengut. Esimene loeng kannab pealkirja “Tervislik toitumine, D-vitamiin ja kaltsium” ning teine loeng “Osteoporoosi ennetamine ja toimetulek”.

“Tervislik toitumine, D-vitamiin ja kaltsium”
D-vitamiin omab tähtsat rolli kaltsiumi imendumisel inimese organismi. D-vitamiini toodetakse nahas päikese UVB-kiirte toimel. Suvekuudel piisab organismile vajaliku D-vitamiini hulga tekkimiseks, kui nägu ja käsivarred saavad päevas umbes 20 minutit päikest.

Toodetava D-vitamiini hulka vähendavad riided, kaitsekreemid, õhu saastatus ning pilvisus, märgatavalt vähemaks muutub D-vitamiini tootmine ka vanuse kasvades. Toiduga saab D-vitamiini suhteliselt piiratult. Peamisteks D-vitamiini allikateks on rasvane kala (lõhe, tuunikala, sardiin, makrell), munakollane ja maks. D-vitamiini puudus võib tekkida põhjamaade elanikel, kuna seal on kogu aasta vältel suhteliselt vähe päikest, eriti sügis- ja talvekuudel. Täiendavalt vajavad D-vitamiini ka imikud ja vanemaealised, eriti need, kes ei käi õues.

“Osteoporoosi ennetamine ja toimetulek”
Loengu viib läbi Ida-Tallinna Keskhaigla reuamtoloog dr Karin Laas, kes teeb ülevaate osteoporoosi levikust ja ennetamisest ning toimetulekust. Densitomeetri abil mõõdetakse luude hõrenemist.
Kohal on ka palju erinevad asutusi ning ühendusi, kes pakuvad informatsiooni, meelelahutust ning kõhutäidet.
Lisaks kõigele muule astub üles ka eestlaste poolt armastatud muusik Artjom Savitski ning päeva juhib saatesarjast „Kerge Elu“ tuntud Siim Sups.

​Hoia käsi pulsil, sest informatsiooni täiendatakse pidevalt leheküljel https://www.facebook.com/events/545135412265101/?fref=ts

ÜRITUS ON TASUTA NING VÄLJA LOOSITAKSE PALJU AUHINDU!

ÜRITUSE PÄEVAKAVA:

10:00 Loeng “Osteoporoos” (Toompuiestee 10- Eesti Puuetega Inimeste Koja maja suures saalis)
11:00 Loeng “Tervislik toitumine- kaltsiumi ja D-vitamiini olulisus meie igapäevaelus” (Toompueistee 10)
12:00 Ürituse avamine (Tornide väljak)
12:15 Soojendusharjutused ja radade tutvustamine (Lava)
12:30 3 km start
12:45 1 km start
13:00 Interaktiivne töötuba “Tervislik toitumine” (Lava- Tornide väljak)- eelregistreerimisega
14:00 Venitusharjutused (Lava)
15:30 Muusikaline pooltund (Artjom Savitski)
16:00 Loosi jt . peaauhindade loosimine
16:15 Lõpusõnad
16:30 Ürituse lõpp