ÜKE mõju ja sobitumine sportlase treeningplaani

 (1)
Ärilehe ajakirjanik Tanel saarmann teeb Reval Spordi jõuassalis trenni
Ärilehe ajakirjanik Tanel saarmann teeb Reval Spordi jõuassalis trenniFoto: Priit Simson

On palju spordialasid, kus treenitakse ühekülgselt teatud lihasgruppe, nt tennis, jalgpall, võrkpall jne. Keha tasakaalustadada ja paremat lemmikspordiala tulemust aitab saavutada üldkehalise treeningu samaaegne sooritamine. Ülevaate ÜKEst saab 17. novembril kell 18.00 personaaltreener Siim Kelner loengus „ÜKE mõju ja sobitumine sportlase treeningplaani", mida on võimalik kuulata TLÜ-s või veebivahendusel.

ÜKE ettevalmistuseks võib pidada nii jõusaalitreeningut kui ka rühmatreeninguid, mis enamasti ongi mõeldud üldise füüsise parandamiseks, mitte mõnel kindlal spordialal tulemuste saavutamiseks.

Loengus saab osaleja ülevaate ÜKE olemusest ning vaadatakse, kuidas see mõjutab sportlase treeningmahtu. Lektor räägib millistest komponentidest koosneb ÜKE ning kui olulisel kohal on selle juures ka jõutreening. Samuti võetakse vaatluse alla treeningu maht ning kuidas harrastajana selles orienteeruda. Siim Kelner analüüsib, millal võib treeningu maht paisuda niivõrd suureks, et sellest ei pruugigi taastuda. Osaleja saab vastuse, et kui palju ÜKE treeningu lisamine võib mõjutada kogu treeningu mahtu ning kuidas sellega tuleks arvet pidada ning ka vastupidiselt, et kas jõutreeningul ja üldfüüsilisel tegevusel on ka miinimummaht ning kas sellega võiks tegeleda aastaringselt? Lektor jagab infot, kuidas vaadelda ning hinnata jõutreeningu intensiivsust ÜKE eesmärgil. Lisaks kas alati peaks pingutama piiri peale ning kuidas vaadelda erinevaid harjutusi nende sooritamise funktsiooni jõuvektorite järgi. Otsitakse vastust, et milline võiks olla mõistlik treeningu sagedus. Lõpetuseks vaadeldakse kuidas tunda ära olukorda, kui on treenitud üle taastumisvõimelise piiri?

Seotud lood:

Üldkehalise ettevalmistuse teemaline loeng on osa Treeni teadlikult loengusarjast, mida korraldab Tallinna Ülikool. Loengud toimuvad detsembrini teisipäeva õhtuti ülikooli Räägu 49 (Tallinn) õppehoones või veebiloenguna. Loengud algavad mugavalt peale tööd kell 18.00 ja kestus on umbes 1,5 tundi. Osalustasu 8€ (kohapeal sularahas, veebiloengu puhul esitatud arve alusel).

Lektor Siim Kelner tegutseb Tallinna Ülikooli Loodus- ja Terviseteaduste instituudis õppejõuna ning on töötanud üle 8 aasta spordiklubis Reval Sport treenerina. Lisaks eelnevale on ametis Eesti Kulturismi ja Fitnessi Liidus, Eesti Jõutõsteliidus ning Les Mills Nordic AB harus koolitades uusi treenereid ning instruktoreid. On viinud ÜKE treeninguid läbi enamjaolt jalgpalluritele, tennisistidele, käsipalluritele aga ka teiste spordialade üksikutele esindajatele. On keskendunud peamiselt jõuvõimete ja lihashüpertroofia arendamisele. Erialane huvi suunatud treeningsõltuvuse ning kehakuvandi uurimisele.

Loengusari TREENI TEADLIKULT sügis 2020 on peale seda loengut veel 3 loengud. Need on:

24.11 Sportlase toitumine, taastumine. Triatleet, suurvõistluste korraldaja Ain Alar Juhanson

01.12 Kuidas juhtida muutusi oma elutreeningutel? Psühholoog, muutuste ja arengunõustaja Eva-Maria Kangro

08.12 Ööpäeva rütm - kas saab selle eest põgeneda või peab alluma? TLÜ professor Kristjan Port


Registreerimine loengutele:
https://www.tlu.ee/treeniteadlikult

Soovitame aegsasti registreerida huvipakkuvatele loengutele, sest koroonaviiruse leviku tõttu lubatakse 2020. saali poole vähem inimesi. Kohapeal osalemisel osaleja kannab maski. Võimalus on loengus osaleda ka veebiloenguna, sel juhul tuleb oma soov edastada registreerimisel ning tasuda esitatud arve alusel ülekandega enne loengu toimumist.

Täiendav info: katrin.soidra-zujev@tlu.ee või telefonil 639 1751.

Loengusarja korraldavad TLÜ loodus- ja terviseteaduste Instituut koostöös Tallinn Liigub programmiga. Loengute teavitust aitab teha Delfi.