Saa teada kuidas saavutada keha ja vaimu tasakaal jooga abil


Saa teada kuidas saavutada keha ja vaimu tasakaal jooga abil
Joogaõpetaja Kristiina PiiparinenErakogu

Kuidas joogaharjutused toimivad liigestele, lihastele, sidemetele ja kõõlustele, vereringele ja keha painduvusele? Kuidas õigesti hingata, lõdvestuda ja söömist mõjutada teadlikkusega? Kui soovid neile vastuseid, siis siin artiklis on lühidalt teemat avatud. Põhjalikumalt käsitleb teemat joogaõpetaja Kristiina Piiparinen 12.11 õhtul toimuvas loengus.

Jooga on tuntud nii oma positiivse füüsilise kui ka vaimse mõju poolest, lisades ellu rohkem tasakaalu ja meelerahu.

Jooga tasakaalustab, harmoniseerib ja tugevdab nii keha kui vaimset poolt. Jooga hõlmab inimest kui tervikut, mille harrastamise põhiprintsiibid on harjutused (jooga asendid ehk asanad), hingamine, lõdvestus, meditatsioon ja toitumine.

Piiparinen: "Hingamine on üks tähtsamatest protsessidest organismis, millega on seotud kõik füsioloogilised toimingud organismis." Õige hingamisega on võimalik üle saada pingetest, tõsta energiataset ja vastupidavust ning kasvatada elujõudu. Lõdvestumine on viis keha ja vaimu laadida. Lihaste hoidmisele pidevas töövalmiduses kulub rohkem energiat kui tegeliku kasuliku töö ära tegemiseks.

Kui keha ja vaim on pidevalt üle töötanud, siis tõhusus väheneb ja lõdvestumise üks peamine eesmärk ongi taastada ja tasakaalustada energiataset. Toitumine varustab keha kütusega. Joogalik hoiak toiduvaliku suhtes on süüa selleks, et elada, mitte elada selleks, et süüa. Kasutades enda toitumisalaseid teadmisi ja sisemist tunnetust, saab jooga abil suurendada toitumise positiivset mõju nii kehale kui meelele. Meditatsioon võimaldab end juhtida ja intellekt puhastub.

Seotud lood:

"Need, kes plaanivad joogaga alustada, ei tasu kindlasti karta, et joogaga alustamiseks peab hästi painduma, olema tugev või meditatsiooni ekspert. Joogastiile on erinevaid ja hea on proovida erinevaid, et leida seeläbi endale sobivaim," julgustab juhendaja Kristiina.

Jooga abil oma vaimse tasakaalu ja terve keha saavutamisest saab põhjalikuma ülevaate 12.11 loengus "Terve keha ja vaimse tasakaalu saavutamine jooga abil", mida viib läbi joogaõpetaja Kristiina Piiparinen.

Jooga teemaline praktiline loeng on üks loeng Treeni teadlikult loengu sarjast, mida korraldab Tallinna Ülikool. Loengud toimuvad detsembrini teisipäeva õhtuti ülikooli Räägu 49 (Tallinn) õppehoones. Järgmiste teisipäevade teemad on lihastreening, taastumine, treeningu mõju südamele ja ajule, jne (täpne kava all).

Lektorist: Kristiina Piiparinen on rahvusvaheliselt sertifitseeritud joogaõpetaja ja erinevate teraapiameetodite praktik. Teadlikku enesearengu teed on ta käinud viimased kümme aastat, mille jooksul läbinud mitmeid erinevaid teraapia koolitusi ning kursuseid ja praktikaid keha ning meele tasakaalustamise, enesetervendamise ja inimeseks olemise sügavama mõistmise teemadel.

Kõik loengud algavad mugavalt peale tööd kell 18:00 ja kestus on ca 1,5 tundi. Osavõtutasu on vaid 6 € (maksmine kohapeal, sularahas), sest loengusarja toetab osaliselt Tallinn Liigub.

Loengusari TREENI TEADLIKULT sügis 2019 on peale seda veel 5 loengud. Need on:
19.11 Südame ja spordi vastastikune mõju - kardioloog ja spordiarst dr Meelis Vainu
26.11 Haigused, taastumine ja sportimine - spordiarst Agnes Mägi
03.12 Lihastreeningu enamlevinud vead ja õige viis - treener ja toitumisnõustaja Egle Eller-Nabi
10.12 Treeningu mõju kesknärvisüsteemile ja ajule - TLÜ professor Kristjan Port

Igale soovitud loengule on vajalik eelnev registreerimine: https://www.tlu.ee/treeniteadlikult

Loengusarja korraldab TLÜ Loodus- ja Terviseteaduste Instituut ja toetab Tallinn Liigub.
Inimestele teavitust aitab teha Delfi.

Artikliga on seotud osad varasemate aastate loengute täispikad videod, mida Delfi on filminud.