Miks ja kuidas treenida süvalihaseid?


seljavalu
seljavaluFoto: erakogu

Süvalihased on väikesed lihased suurte lihaste all. Tänu nende toele vaagnavöötmes, lülisambal ja õlavööl saame seista püsti ning ringi jalutada. Nad on kiiruse, jõu, vastupidavuse, koormustaluvuse ning ilusa rühi alustalaks. Füsioterapeut Jaana Torp räägib sellest ja annab kaasa kasulikke harjutusi 13.10 õhtul Tallinna Ülikoolis avatud loengus „Süvalihased - miks ja kuidas treenida?"

Statistika järgi kannatavad ligi 80% inimestest seljavaevuste all ning selle üheks põhjuseks võivad olla nõrgad süvalihased.

Füsioterapeut Jaana Torp käsitleb oma loengus praktilisi näiteid süvalihaste rollist ja treenimisest reaalsest tööst harrastussportlastega. Arutletakse koos läbi miks ja kuidas treenida süvalihaseid? Süvalihaste treenimine on nii vigastuste vältimise seisukohast väga oluline.

Vastused saavad küsimused:

  • mis on süvalihased ja mis funktsioon neil on?
  • kas süvalihaseid tuleb eraldi treenida?
  • mis roll on süvalihastel spordis?
  • millist mõju avaldab süvalihaste treenitus/alatreenitus tervisele ja heale enesetundele?
  • kuidas süvalihaseid treenida?

Süvalihaste treenimise loeng on osa Treeni teadlikult loengusarjast, mida korraldab Tallinna Ülikool (TLÜ). Loengud toimuvad detsembrini teisipäeva õhtuti ülikooli Räägu 49 (Tallinn) õppehoones või veebiloenguna. Loengud algavad mugavalt peale tööd kell 18.00 ja kestus on umbes 1,5 tundi. Osalustasu 8€ (kohapeal sularahas, veebiloengu puhul esitatud arve alusel).

Seotud lood:

Füsioterapeut Jaana Torp on lõpetanud Tartu Ülikooli füsioteraapia eriala. Oma igapäeva töös on Jaana spetsialiseerunud spordifüsioteraapiale, trauma- ja ortopeedilistele patsientide taastusravile. Eriliselt pöörab tähelepanu traumade ennetusele. Paralleelselt ülikooli õpingutega omandas ka EOK treenerikutse ning on nii rühmatreeningute juhendaja kui personaaltreener. Täiendab end pidevalt erinevate manuaalteraapiate, spordimeditsiini, füsioteraapia, toitumise ja treeningute alastel täiendkoolitustel. On litsentseeritud kinesioteipimises ja Eesti Füsioterapeutide Liidu liige.

Loengusari TREENI TEADLIKULT sügis 2020 on peale seda loengut veel 8 loengud. Need on:

20.10 Ajutreening. Ajuteadlane ja psühholoog Jaan Aru
27.10 Kas ja millal füsioterapeudi juurde minna, treeningkoormuse optimeerimine ja targalt taastumine. Füsioterapeut Priit Ailt
03.11 Kodukontor lihaspinge vabaks! Füsioterapeut Katre Lust-Mardna
10.11 Hea une tehnikad. Unearst dr Heisl Vaher
17.11 ÜKE mõju ja sobitumine sportlase treeningplaani. TLÜ õppejõud ja personaaltreener Siim Kelner
24.11 Sportlase toitumine, taastumine. Triatleet, suurvõistluste korraldaja Ain Alar Juhanson
01.12 Kuidas juhtida muutusi oma elutreeningutel? Psühholoog, muutuste ja arengunõustaja Eva-Maria Kangro
08.12 Ööpäeva rütm - kas saab selle eest põgeneda või peab alluma? TLÜ professor Kristjan Port

Registreerimine loengutele: https://www.tlu.ee/treeniteadlikult

Soovitame aegsasti registreerida huvipakkuvatele loengutele, sest koroonaviiruse leviku tõttu lubatakse 2020 sügisel saali poole vähem inimesi. Võimalus on loengus osaleda ka veebiloenguna, sel juhul tuleb oma soov edastada registreerimisel ning tasuda ülekandega enne loengu toimumist.

Täiendav info: katrin.soidra-zujev@tlu.ee või telefonil 639 1751.

Loengusarja korraldavad TLÜ Loodus- ja Terviseteaduste Instituut koostöös Tallinn Liigub programmiga. Loengute teavitust aitab teha Delfi.