Juba teisipäeval räägib treener harrastussportlastele lihastreeningu vigadest ja õigetest viisidest


Egle Eller-Nabi
Egle Eller-Nabi oma lastega jõusaalisFoto: Karli Saul

Treener ja toitumisnõustaja Egle Eller-Nabi loengusse „Lihastreeningu enamlevinud vead ja õige viis" saavad tulla kõik harrastussportlased, noorsportlase vanemad ja treenerid teisipäeval, 03. detsembril kl 18 Tallinnas. Loengus otsitakse vastust küsimusele palju vaja teha kordusi, millises tempos, palju pause ja seeriaid. Lisaks milliseid kehakoostise, liikuvuse, lihasteste, isiksuse teste teha enne treeningkavade koostamist ja mis infot see treenitavale annab

Oma treeneri töös Egle Eller-Nabi on täheldanud, et eduka treeningtulemuse tagab personaalne lähenemine, progressi jälgimine ning õigel ajal muudatuste sisseviimine. Lihastreeningute puhul on oluline osata õigesti kaardistada algne olukord, seades endale üksnes lõppeesmärk. Lähteandmete väljaselgitamisel tekib küsimus, et milliseid teste ja kas üksnes füüsilisi näitajaid tasuks koguda. Kui on teada, et ei ole olemas treeningkava mis sobiks kõigile, siis kuidas valida sobivat? Kuidas õigesti eesmärgistatud lähteandmetega on võimalik sobiv treeningkava endale luua?

Näitena avastatakse Neurotransmitter profiili treeningkavade koostamisel. Lektor toob profiili tulemusi: millist tüüpi kavad sobivad vastavalt treenitava kohanemisele ning miks on algkaardistus oluline sobiva treeningkava koostamisel.

Egle arvates on üks enamlevinum viga mitte kasutada kavades temposid korduste sooritatamisel. Aga miks on see oluline ja kuidas aitab oluliselt kaasa kiiremalt progressile on loengu üheks teemaks. Kuulaja saab vastuse, milline peaks olema iga nädal progress ning kuidas progressi kaardistada. Millal vahetada treeningkava ning kuidas valida harjutusi kavasse? Mis roll on taastumisel ning milliseid taastumise meetodeid kasutada? Lektor on täheldanud, et just taastumine on teema millele ei pöörata tähelepanu, aga selles peitubki just progressi võti suuresti.

Seotud lood:

Treenitavana võime endalt küsida kas rohkem on parem või vastupidi? Kõige suurem viga lihastreeningute planeerimisel on arvata, et tulemus sõltub üksnes tehtavas trennis ignoreerides elustiili, toitumise, taastumise, psühholoogilise poole rolli. Eelnevast teemadest lähemalt jagab soovitusi ja mis kui suurt rolli mingi osa treeningute planeerimisel mängib annab nõu Egle Eller-Nabi selles uba teisipäeva õhtuses loengus kell 18:00. See on üks loeng Treeni teadlikult loengusarjast, mida korraldab Tallinna Ülikool Loodus- ja Terviseteaduste Instituut.

Loengud toimuvad detsembrini teisipäeva õhtuti ülikooli Räägu 49 (Tallinn) õppehoones.

Loengu kestus on ca 1,5 tundi. Osavõtutasu on vaid 6 € (maksmine kohapeal, sularahas), sest loengusarja toetab osaliselt Tallinn Liigub.

Lektor Egle Eller-Nabi on treenerina tegutsenud üle 10 aasta. On treeninud ja õppinud maailmas tuntuima fitnessi treeneri Kim Oddo all, kelle käe all valmistus esimese eestlasena Bikini Olümpiaks 2016. aastal. On oma teadmisi täiendanud maailma tippjõutreeneri Charles Poliquini all, omades Metabolic Analytics meetoril treenitavate analüüsimise litsentsi. Võisteldes ja reisides on osalenud mitmetel seminaridel ja workshopidel erinevates riikides. Hetkel õpib Poliquin Academys personaaltreenerite kursusel ning jätkab õpinguid Annely Sootsi toitumiskoolis. Ta juhendab nii rühma- kui ka personaaltrenne. On omanimelise fitness teami omanik ning teeb koostööd tenniajakirjadega tegutsedes nii nõustaja kui modellina.

Loengusari TREENI TEADLIKULT sügis 2019 on peale seda veel viimane loeng pakkumisel:
10.12 Treeningu mõju kesknärvisüsteemile ja ajule - TLÜ professor Kristjan Port

Igale soovitud loengule on vajalik eelnev registreerimine: https://www.tlu.ee/treeniteadlikult