FITNESSKUU: Vead trennitegemise juures, mida Sa vältida võiksid


Nike Training Day
Foto: Martin Dremljuga

November on fitnesskuu ning koostöös leheküljega Fitness.ee toome teieni fitnessi ja jõusaaliga seotud nõuandeid ning tutvustusi

Paljud tavalised vead, mida harjutuste tegemise juures tehakse, ei põhjusta mitte ainult tõsiseid vigastusi, vaid nad võivad vähendada ka viimase motivatsiooni, mis Sul alles on. Kasuta neid juhiseid. See säästab Sul palju aega ja pingutust ning ennetab ebavajalikku valu ja pinget.

Ekspertide ignoreerimine. Nõuande mitte kuulda võtmine on esimene viga, mida paljud inimesed teevad. Alati konsulteeri oma arstiga enne uue fitness programmi alustamist. Paha ei teeks ka mõne lugupeetava personaaltreeneri või kvalifitseeritud fitness treeneri palkamine, eriti, kui Sa ei ole mõnda aega aktiivselt trenniga tegelenud. Õigel treeneril on aastatepikkune kogemus ja ta võib teha väga palju saamaks Sind õigele rajale kohe esimesest päevast alates. Ilma abita võid Sa raisata palju aega ja teha endale mõttetult liiga.

Valede otsuste tegemine. Endale õige ja sobiva treeningu valimine on väga tähtis. Uurimused on näidanud, et enamik inimesi jätab uue fitness programmi pooleli esimese 3-6 kuu jooksul. Miks? Üks peamine põhjus on see, et paljud inimesed tüdinevad kergesti või ei naudi trenni tegemist. Nad näevad seda kui karistust aga mitte mängu! Et olla motiveeritud, pead Sa valima enda jaoks treeningu, mida Sa naudid.

Seotud lood:

Teadmata oma piire. Keegi ei tunneta paremini Sinu keha, kui Sa ise. Ainult Sina tead kui palju Sa tegelikult suudad ja millised on Sinu piirid. Kui Sa kannatad ortopeediliste probleemide all, nagu näiteks põlve- või pahkluuvalu, peaksid vältima tegevusi, mis võiksid raskendada seda seisundit, näiteks sörkimine või high impact aeroobika. Selle asemel proovi kas vesiaeroobikat või rattasõitu.

Soojenduse vahele jätmine. Kui kõik selle teema kohta on öeldud ja kirjutatud, on imestamapanev näha, kui paljud harjutuste tegijad endiselt ei võta arvesse seda osa nende treeningust. Mõned inimesed isegi ei pinguta end soojendamaks korralikult. Soojendus valmistab Su keha treeninguks ette, muutes treeningu palju nauditavamaks ja on otsustavaks teguriks vigastuste vältimisel. Tegelikult, seda pole mõtet isegi arutada. Lihtsalt tee seda!

Tehnika hooletusse jätmine. Halb tehnika ja halb rüht on nii algaja kui ka kogenud treenija jaoks põhimureks. Meie mugavusele orienteeritud moodne eluviis ei luba meil oma keha korralikult tundma õppida ning õpetab meile palju halbu kombeid
Pole ime, et paljud inimesed, ei tea, kuidas istuda, seista ja kõndida korralikult või tõsta raskeid asju õigel viisil. Tee kindlaks, et Sa tead, kuidas seda kõike korralikult teha. Kunagi ära võta midagi hea usu peale, kui Sa harjutusi teed. Ka kõige lihtsamad tegevused nagu sörkimine või käimine nõuavad spetsiaalset tehnikat.

Vale hingamine. Jah, kindlasti. Kõik teavad, kuidas hingata! Kahjuks pole see tõsi. Paljud inimesed tegelikult ei hinga korralikult, eriti just harjutuste tegemise ajal. Kogenematud trennitegijad tihti hingavad kiiresti ja sügavalt, mis võib põhjustada hapnikupuudust ja isegi uimasust või minestamist. Rohkem loomulikumalt hingates saavutad Sa harjutuste tegemise võime ja oled suuteline tegema harjutusi kauem, seejuures vähema pingutusega. Pea meeles, et korralik hingamine ei ole oluline mitte ainult aeroobikatreeningute ajal vaid ka jõutreeningu ja venitustreeningu ajal.

Liiga palju liiga vara. Kindlasti oled sa seda varem kuulnud. Sellegipoolest on see uute trennitegijate peamine viga. Treenimata keha reageerib harjutustele väga kiiresti ja algajad näevad esimestel nädalatel suuri muutusi. See innustab sageli koormust tõstma, et saavutada veel paremaid tulemusi. Tulemuseks on sageli tõsised vigastused või täielik läbipõlemine. Võta asja rahulikult, Sul on harjutamiseks terve elu

Liiga palju liiga hilja. Kogenud trenniskäijad hindavad vahel oma võimeid üle kui nad pöörduvad tagasi nende fitness programmi juurde peale pikka puhkust või tõsist haigust. Isegi kui Sa oled alati olnud kõige lugupeetavam kulturist oma treeningsaalis või kõige koordineeritum liikuja aeroobikasaalis, ei tähenda see seda, et Sa poleks sellest paljut kaotanud.

Ületreenimine. Su puhkepulss lendab varsti lakke, Sa kohtled verbaalselt halvasti kõiki, kes on Su ümber, Sa puhked ilma põhjuseta nutma või vead end päevast kuidagimoodi läbi. Sa võid teha rohkem trenni kui Su keha hakkama saab. Ületreenimine pole nali. Võta paar päeva vabaks ja alusta uuesti madalama tasemega kui Sa pöördud tagasi oma fitness programmi juurde.

Originaalartikli leiad Fitness.ee koduleheküljelt!

Kasutad reklaamiblokeerijat.

Sisu mugavamaks tarbimiseks
telli Delfi Kogupakett või reklaamivaba pakett.

Kogupakett
1€ / kuus*
Sisaldab 11 Eesti tippväljaande tasulist sisu, vähem bännerreklaame, saad jagada kuni 4 kasutajaga.
* Esimene kuu 1 €, edasi 9,99 €
Reklaamivaba pakett
2,99€ / kuus
Saad lugeda tasuta sisu ilma bännerreklaamideta. Ei sisalda tasulise sisu lugemisõigust.
 
Lisan erandi. Vaata AdBlock juhist siit
ja AdBlock Plus juhist siit.
Mõistame, et käid meie juures uudiseid lugemas, mitte reklaame vaatamas. Reklaamidest sõltub meie sissetulek ja see võimaldab meil pakkuda sulle soodsalt head ajakirjandust.