Millised on toitumisega seotud müüdid?


Millised on toitumisega seotud müüdid?
Foto: Shutterstock

Kerge on eksida inforägastikku, mis puudutab toitumissoovitusi. Nagu head linnalegendid nii ei kao ka toitumismüüdid kuhugi. Mida rohkem on trennisaale ja fitnessi-alast infot, seda rohkem paistab levivat väärarusaamisi.

Treeneritööpraktikas on sageli olnud keerulisena tunduvat toiduteemat hea kokku võtta eluliste näidetega ja müüte murda või kinnitada. Käesolev kirjutis vaatabki valdkonniti levinumaid toitumismüüte ja annab vastuse spetsialistide pilgu läbi.

Kas oled mõne alloleva müüdiga kokku puutunud?

“Vett ei tohi toidu juurde juua, kuna see aeglustab seedimist.”

See ei ole teaduslikult tõestatud. Magu vajab vett seedimiseks, kuid seda saab ta ka keha veevarudest. Toit sisaldab samuti vett. Tähtis on juua piisavalt!

“Jättes söögikordi vahele, on kergesti võimalik kaalus alla võtta.”

Kui loobuda hommikueinest või jätta ära mõni muu söögikord, suureneb näljatunne ja hiljem sööd tegelikult tavalisest rohkem. Soovitatav toidukordade arv päevas on 4-5 korda.

“Õhtul pärast kella 6 söömine teeb paksuks.”

Ei ole tähtis, millal sa sööd, vaid palju sa sööd. Kui toidu ja jookidega saadud energiahulk ületab kulutusi, võtad kaalus juurde. Õhtuti ei ole kasulik palju süüa, kuna see häirib und.

“Ainult hamburger on rämpstoit.”

Kui süüa sageli toitu, mis sisaldab palju suhkrut, rasva, soola ja lisaaineid, kuid vähe vitamiine ja mineraalaineid, siis muutub see rämpstoiduks. Harva süües ei ole ka hamburger rämpstoit.

Mida arvata karastusjookidest? Kas light-tooted on kasulikud? Loe edasi ajakirjast Sport.