Millal süüa vitamiine

 (6)
Millal süüa vitamiine
---

Kas süüa vitamiinipreparaate n-ö igaks juhuks – kui enesetunne hea ja tervis korras? Ehk õnnestub nii vältida väsimust, mis kevade poole talve paljusid kimbutama kipub?

Tohtrid on seda meelt, et terve inimene apteekides pakutavaid vitamiinipreparaate üldjuhul ei vaja – kui ta toitub mitmekülgselt ja liigub ka värskes õhus. Teisiti on lugu siis, kui kimbutab mõni terviseprobleem.

Tartu Ülikooli kliinikumi dieediarst Liidia Kiisk: “Kõik sõltub meie tervise hetkeolukorrast. Kui oleme põdenud viirushaigust, tarvitanud antibiootikume, söönud ühekülgselt, oleme väsinud, kui oleme ka suitsetaja, siis kindlasti soovitan tarvitada vitamiinipreparaate kui abiaineid. Juhul kui ei oska selle vajaduse üle ise otsustada, saab nõu küsida perearstilt.

Aga inimene, kes sööb mitmekesiselt, liigub palju värskes õhus, ei tunne väsimust – tema küll ei vaja turgutamist vitamiinipreparaatidega. Terve inimene saab vajalikud ained kätte normaalse mitmekesise menüüga.”

Doktor Mai Maser, Eesti Toitumisteaduse Seltsi rajaja, Figuurisõprade konsultant: “Üldreegel toidusoovitustes on: viis värvi lauale! Lahtiseletatult – iga päev on soovitatav süüa puu- ja köögivilju. Need ongi värvilised, vitamiinirikkad ja sisaldavad taimseid toitaineid ehk fütonutriente. Seda reeglit järgides ei ole tervel inimesel vaja midagi juurde võtta.

Seotud lood:

Meedia põhjal kardame kohutavalt igasugust “keemiat” – taimsed värvid aitavad ka sellega toime tulla.

Loomulikult väheneb kevadeks meie aedviljades vitamiinisisaldus, aga neid jätkub ikkagi piisavalt.

Soovitan süüa salatiks ka idusid, need on elujõudu täis. Eriti hea, kui on aega ja tahtmist neid kodus ise kasvatada. Ärgem unustagem ka hapukapsast, mis sobib toorsalatiks.”