MEELDETULETUS SUUSASÕBRALE: Haigena harjutada ei tohi!


MEELDETULETUS SUUSASÕBRALE: Haigena harjutada ei tohi!
Suusatajad Järve terviserajal.Foto: Vallo Kruuser

Ilusad talveilmad lausa kutsuvad suusatama. Kuid keset viirustehooaega tuleb meeles pidada, et trenni ei tohi minna haigena - siis võib endale kasu asemel hoopis kahju teha.

Tervisesportlane peaks jälgima nn kaela reeglit – kui haigustunnused haaravad elundeid ülalpool kaela (ninaneel, kurk), siis võib esialgu veel treeninguid jätkata, vähendades nende mahtu ja intensiivsust. Kui aga haigustunnused esinevad allpool kaela (köha) või olete palavikus, ei tohiks treenida, kirjutatakse Liikumisaasta 2014 kodulehel.

Külmetamist soodustavad tuul, märjad riided, organismi üldine jahtumine. Sageli ei märgata, et kõrvalestad on juba külma saanud. Suusatada tuleb kindlasti mütsiga, mis katab kõrvad, või soojustatud kõrvaklappidega.

Pärast suusasõitu peaks kohe vahetama riided kuivade ja soojemate vastu. Kehalise tegevuse lõpetamisel toodavad lihased vähem sooja, kuid soojuse kadu püsib sama suur kui töö ajal ja on suur oht külmetuda.

Millised on suusatamise positiivsed mõjud organismile, sellest loe pikemalt SIIT.