VIDEO: Teeme koos rajalugu! Milliseid harjutusi teha enne ja pärast treeningut?

 (1)

Tänases videos saab Elina Pähklimägi maratonijooksjalt Viljar Vallimäelt soovitusi, milliseid harjutusi tuleks teha enne treeningut ja millele peaks tähelepanu pöörama treeningu järgselt.

Põhipunktid mida tuleks venitusharjututse juures jälgida:

  • Enne venitamist veendu, et lihas oleks soe. Selleks alusta treenimist rahulikult. Näiteks 10-15 minutit rahuliks tempos jooksu on piisav, et lihas saaks soojaks.
  • Pärast treeningut venitades veendu, et ei ole sellega hiljaks jäänud. Venitusharjutuste parim toime on siis, kui lihas on veel soe ehk vahetult pärast treeningut.
  • Treeningu järgselt venita esmajärjekorras neid lihaseid, mis said koormust. Näiteks pärast jooksmist venita kindlasti sääre-, tuhara- ja reie nelipealihast.
  • Kui tunned venitusel tugevat valu, teed midagi valesti. Abi võib olla asendi muutmisest.
Kuidas nõuandeid treeningul kasutada:
  • Säärelihase venitus - seisa püstiasendis, painuta jalg hüppeliigesest ja aseta see vastu tuge, suru varbaid vastu tuge.
  • Tuharavenitus - istu maas, tõsta põlvest kõverdatud jalg üle teise. Käe abiga suru põlve sirgeks jala suunas, keha pöörata vastassuunas.
  • Reie nelipealihase venitus - hoia püsti seistes ühe jala kanda käte abiga istmiku juures.