VIDEO: Teeme koos rajalugu! Kuidas sportimisega alustada ja sobiv koormus valida?

 (4)

Delfi.ee koostöös sihtasutusega Eesti Terviserajad, Eesti Spordimeditsiini klastri ja Liikumisaasta 2014-ga alustab liikumisharrastuse teemalise videosarja näitamist, milles tutvustatakse erinevaid spordialasid, kus oma valdkonna tippspetsialistid annavad nõu algajatele ja ka edasijõudnuile spordialatehnika õppimiseks ja täiustamiseks, varustuse valikuks. Videosarja saatejuhiks on eestimaalastele tuttav noor, andekas ja sportlik näitlejatar Elina Pähklimägi.

Elina tahab alustada sportimisega, aga ei tea, kuidas seda teha. Jaak Mae räägib talle, mida silmas pidada kui, üle pika aja pole sportinud või alles alustatakse terviseliikumisega. Milline on õige tempo ning kui kaua peaks üks treening kestma?

Põhitõed, mida meeles pidada:
- sportimisega alustades ürita leida nädalas 2-3 korda väljas liikumiseks.
- alusta vaikselt ja rahulikult, treening tee pigem pikem ja aeglasem kui kiirem ja intensiivsem.
- väljas tuleks liikuda vähemalt tund aega, ideaalne oleks isegi 1,5 tundi.
- võta tervisespordiüritusi kui mõnusat ajaveetmist, mitte võistlust. Tegu on siiski tervisespordiga, mitte võistlusspordiga. Nii väldid ülepingutamist!
- lõbus nipp optimaalse pulsi hoidmiseks: kui treenid koos sõbraga, jälgi, et suudaksid ilma hingeldamata sõbraga juttu ajada siis võid kindel olla, et pulss pole liiga kõrgeks läinud.

Järgmisel neljapäeval õpetab Jaak Mae, kuidas valida sportimiseks õige riietus.