Teeme jooksmise mugavaks: lisavarustuse valimine

 (1)
Teeme jooksmise mugavaks: lisavarustuse valimine
AFP/Scanpix

Vastavalt väljas valitsevatele tingimustele ja treeningu pikkusele on suureks abiks lisavarustus, mis aitab treeningu mugavamaks muuta. Alljärgnevalt teeme juttu esmatähtsast lisavarustusest - mütsist, kinnastest, joogipudelist ja jooksukellast.

Müts ja kindad
Pea kaudu toimub 60-70% meie organismi soojusregulatsioonist. Seetõttu vajame mütsi nii külma kui palava ilmaga. Ühel juhul kaitseb müts meid jahtumise, teisel juhul kuumenemise eest. Mõlemal juhul peab müts olema niiskust juhtivast materjalist. Külma ilma puhul tuleb kasuks fliisist vooder mütsi sees. Palava ilma korral on olulisteks detailideks soojust peegeldav valge värv ja päikese eest kaitsev nokk. Kinnaste puhul on samuti olulisteks omadusteks niiskusjuhtivus ja soojustus. Head lisadetailid kinnastel on helkurribad, mis käte liikudes eriti hästi jooksja nähatavaks teevad.

Joogipudel
Kui jooksutreeningu pikkus ületab ühe tunni, võiks kaasas kanda joogipudelit. Kõige mugavamaks mooduseks on kasutada pudelivööd. On valida ühte suuremat või mitut väikest pudelit kandvad vööd. Väikeste pudelite eeliseks on mugavam asetus ümber keha ja võimalus kaasa võtta erinevaid jooke. Näiteks spordijooki ja vett eraldi. Pudelivöödel on ka lisatasku muu vajaliku kaasavõtmiseks.

Kell
Lahutamatuks kaaslaseks jooksurajal on kell. Alati on hea teada, kui kaua oleme jooksnud. Seda kas siis jooksutreeningu efektiivsuse mõõtmiseks või lihtsalt teadmiseks, millal on õige aeg koju tagasi pöörata. Jooksuks parema elamuse saamiseks on olemas kellad, mis mõõdavad lisaks ajale ka läbitud distantsi, jooksukiirust, kulutatud kaloreid ja südame löögisagedust.

Autor: Erik Aibast, Nike Baltimaade müügidirektor