LIIKUMISAASTA 2014: Nädala soovitus ja harjutus - Mart ja Greetel jagavad soovitusi edasijõudnud treenijatele


Nii edasijõudnutele kui ka algajatele panevad Mart ja Greetel südamele et oma keha tuleb kuulata, kui hakkavad ilmnema järjepidevad valud üle keha, siis mõtle. kas oled millegagi üle pingutanud ja äkki peaksid võtma rahulikult. Vigastused ei hüüa tulles, küll aga annab su keha varakult teada kui on vaja võtta rahulikumalt. 

Mart Poola (LesMills rühmatreeningute treener, Fresh! Gym&Fitness peatreener)

Minu esimene kokkupuude spordiga oli päris väikesena kui käisin akrobaatika trennis võimlemisklubis “Piruett”, peale seda olen tegelenud päris mitme erineva alaga, s.h. korvpall, saalihoki, tennis ja ujumine.
Noorena aga tabas mind suure trauma ning olin päris pikka aega rivist väljas, mul oli lülisamba murd ja veetsin pea aasta haiglas.
Haiglast välja saades ei olnud peenikesest poisit midagi enam alles, kaalusin 120kg ja olin ääretult vormist väljas.
Läks mööda mitu aastat kuniks avastasin enda jaoks jõusaali ning hakkasin toituma tervislikult.

Nüüdseks olen ise inimesi treeninud juba 8 aastat ja endiselt armastan igat trenni!

Uusi stiile õpin juurde jooksvalt et tekitada nii endale kui ka oma treenitavatele vaheldust.

Tänaseks juhendan LesMills süsteemist viit erinevat treeningut, BodyPump, BodyCombat, CXWORX, GRIT Plyo ja GRIT Strength, lisaks LesMills treeningutele juhendan ka Spinningut, Stretchingut ning viin läbi jõusaali personaaltreeninguid ja koostan toitumiskavasid.

Seotud lood:

Harjutus, mida nägite videost on saanud inspiratsiooni LesMills GRIT seeria treeningutest.
LesMills GRIT on 30 minutiline kõrge intensiivsusega intervalltreening mis on eelkõige mõeldud edasijõudnutele. LesMills GRIT seeria treeningud on väga tõhusad ning viivad sind sinu pingutuste piirini.
Uuringud on näidanud, et intensiivne intervalltreening tõhustab rasvapõletust ja stimuleerib hormoonide tööd, mis parandab tervist ja üldist heaolu.

LesMills GRIT tunde on alates septembrist võimalik tulla proovima uude spordiklubisse Fresh!, Randvere tee 115, www.freshfitness.ee

Heade tulemuste saavutamiseks ei pea end “ära tapma” treenimisega, vaid tuleb võtta mõistusega ning viia tasakaalu nii treening- kui ka puhkeaeg. Väga oluline roll tulemuste saavutamisel on ka toitumisel. Kui endal saab mõistus otsa “õige” toitumise ja treenimise osas siis soovitan julgelt pöörduda oma rühma- või jõusaali treeneri poole, kes sind hea meelega aitab.


Greetel Lee (LesMills BodyPump treener)

Mina ei ole üks nendest, kes on terve elu sportinud. Ma käisin küll mingi aeg tennises, aga ei midagi enamat. Kehalise tunnid väga vaimustust ei tekitanud. Rahvastepalli peale tulevad siiani judinad üle selja. Olen ja olin alati kaaslastest pisem olnud ja see mäng lihtsalt hirmutas mind. Mäletan, et unistasin toona küll Palestrasse tantsima minemisest, aga erinevatel põhjustel ma sinna ei jõudnud. Täie hingega trenni tegemise ja tantsimiseni jõudsin tegelikult alles peale laste sündi. Andsin sõrme, võttis terve käe.

Mulle meeldivad väga erinevad trennid - jõusaal, LesMills BodyPump & GRIT, erinevad tantsutrennid, pilates... kõigil neil on mulle anda midagi oma ja erilist. Tore on jõutrennis endast viimane anda, samal ajal see liikumine tantsutrennis annab nii palju positiivset energiat.

Miks ma hakkasin treeneriks?

Sest ma ei oska teisiti.
Ma võtsin hoogu ja seedisin seda teemat mitu aastat. See on siiski väga suur vastutus. Mina seisan inimeste ees ja pean tagama selle, et ma märkaks, et keegi endale liiga ei tee ja loomulikult, et ma ise neid kuidagi ohtu ei sea. Selleks on vaja palju kogemusi ja teadmisi.
Eks ma kogu aeg tundsin, et ühel päeval see tuleb - see lihtsalt kuidagi on nii ja tundub nii loomulik. Ma olen siiani iga kord, kui treeneritöö palgatšeki saan siiralt õnnelik, et näe, sain veel raha ka pealekauba. See vist ongi see, millest nad räägivad, et vali amet, mis sulle meeldib ja sa ei pea enam elus päevagi tööd tegema.

Kõigile alustajatele soovitan kindlasti esimese hooga mitte üle pingutada. Sageli alustatakse suure hurraaga, mõni lausa 15 tundi nädalas. Kõik asjad on kasulikud, kui neid teha või tarbida mõõdukalt, sama käib ka trenni kohta. Nagu Mart juba ütles, üle pingutades suureneb ka risk vigastuste tekkeks.
Minu soovitus teistele - trenni tuleb alati teha nii, et sa peale seda ennast hästi tunneksid!