Juhime taas tähelepanu, et alkoholivabade toodete reklaamimine on kahemõtteline ja ebaeetiline, sest meelitab kaubamärgi reklaamimise teel uusi tarbijaid noorte hulgast ja normaliseerib õlletarbimist igas olukorras, sh vaba aja veetmisel perega.

Õlleliidu tegevjuht Peeter Võrk on meedias öelnud, et õlleliidu tegelik eesmärk on suurendada läbi reklaamide alkoholivabade õllede segmenti õllesegmendi arvelt, mitte vastupidi. Nähes nüüd, kuidas alkoholivaba õlu tungib kogupere spordiüritusele, tuleb küsida – kas sponsor eeldab, et kõik maratoonarid joovad õlut? Teeb nõutuks, miks sponsor oma tooteportfellist sportlastele pakkumiseks spordijooki ei valinud?

Reklaamklipis mainitakse ka sponsori toote taustal uuringut, mis viitab alkoholivaba õlu taastavale omadusele. TAI juhib tähelepanu, et reklaamis mainitud ja õlletootja poolt rahastatud uuringus tuli osalejatel mõjude avaldumiseks juua viie nädala jooksul iga päev üks kuni poolteist liitrit õlut. Seega ei ole õllejoomine vaid loetud päevade pärast toimuval maratonil ja finišis kuidagi võrreldav antud uuringu tingimustega.

Osalejatele soovime spordipeoks selget pead ja liikumisrõõmu.