Endine suusataja ja praegune finantsjuht teeb Filter Maanteekarikasarjas suuri tegusid

 (2)
Endine suusataja ja praegune finantsjuht teeb Filter Maanteekarikasarjas suuri tegusid
Kristjan OoloFoto: Sander Maasing / Rattaprofid

Filter Maanteekarikasarja üldliider Kristjan Oolo on kerkinud Eesti kodustel jalgrattavõistlustel sel hooajal üheks kuumemaks nimeks. Paljud aga ei tea, et Oolo on rattasporti harrastanud vaid kolm aastat, enne tegeles ta tõsiselt suusatamisega. Miks otsustas Peloton Scotti tiimi esindav Oolo ala vahetada ning kuidas ühendab finantsjuhina leiba teeniv 28-aastane mees töö ja hobi?

Võitsite Kuusalus Filter Maanteekarikasarja avaetapi ja saite teisel etapil Elvas kolmanda koha. Kollase liidrisärgiga olete stardis ka sel pühapäeval, kui Tabasalus toimub sarja 3. etapp. Millega tänavust edu seletate?
Rattatausta mul pole, kuid vastupidavus on mul korralik ja iga kilomeeter arendab mind. Olen tegelenud paljude spordialadega alates lauatennisest ja lõpetades ratsutamisega. Kõige tõsisemalt, kokku 15 aastat harrastasin aga suusatamist. 2005. aastal tulin sprindis juuniorite arvestuses Eesti meistriks.

Miks otsustasite suusad nurka visata ja rattasadulasse istuda?
Mul oli talviti pidevalt hingamisteedega probleeme ega saanud seetõttu korralikult treenida. Kolm aastat tagasi avanes mul võimalus talvel soodsalt maanteeratas osta ja sealt sai kõik alguse. Varsti olin SK Velo ratturitega trennis ja võistlustel osalemine oli asjade loomulik käik. Suusatamisega tegelen talviti enda vormis hoidmiseks edasi.

Kas tänavune läbilöök Filter Maanteekarikasarjas tuli üllatusena või ootasite selliseid tulemusi?
Eesmärgid olid kõrged juba mullu. 2012. aastal sain Kuusalu Rattarallil neljanda koha, kuigi ei jaganud toona rattaspordist ööd ega mütsi. Njah, ega ma praegugi end suureks asjatundjaks pea. Eelmisel aastal õnnestus mul Balti velotuur läbi sõita ja see andis palju juurde. Talvine ettevalmistus - sõidan põhiliselt pukki ning käin suusatamas ja jõusaalis - on mul tagasihoidlik. Lõunalaagris koguneb 1200-1300 kilomeetrit.

Millise profiiliga rajad teile meeldivad?
Arvestades minu mõõtmeid (180 cm, 78 kg), siis mäed mulle väga ei istu. Pean end rohkem sprinteriks. Eesti oludes saan aga tõusudel kenasti hakkama.

Miks eelistate maanteesõitu mägirattasõidule?
Mägirattasõit on liiga tehniline. Olen paar korda proovinud ja mõlemal juhul lõpetasin kraavis. Pealegi on mägirattasõidus tulemus otseselt seotud treenitusega. Maanteel saab loota ka õnnele ja taktikale. Samas ei saa öelda, et mina hirmus kõva rattur olen. Pigem on siinne tase selline, et annab mulle võimaluse särada.

Millega leiva lauale toote?
Mul on mitu projekti käsil. Peamiseks tööandjaks on aga AS Transcom, kus töötan finantsjuhina.