EAL Rahvaspordi komitee asub reegleid karmistama

 (3)
Saaremaa Rally
Mart Sepp

Eesti Autospordi Liidu rahvaspordi komitee otsustas sel nädalal, et 2010. aastal karmistatakse paljusid seni rahvarallidel ja -sprintidel kehtinud reegleid. Eesmärgiks võetakse vigursõitude korraldus.

Rahvaspordi komitee tahab tuleval aastal asuda tegelema alale laiema kandepinna otsimisega, kirjutab rally.ee. Eesmärgiks on võetud eeskätt vigursõidud. Komitee protokollis märgitakse, et plaanidesse kuulub uue sarja loomine, mille auhinnaks võiks olla osalemine treeningpäeval.

Samas leidis komitee poolt tänavu vastuseisu harrastajatest autosportlastele kavandatud treeningpäeva läbiviimine. "Rahvaspordi suund on siiski teine," rõhutas Eesti Autospordi Liidu peasekretär Arno Sillat toona. Ametnike selgitustest sai siis välja lugeda, et hobikorras autospordiga tegelejail on sõidu harjutamine avalikuks liikluseks suletud ja kinnisel territooriumil keelatud.

Järgmisel aastal keerab komitee kraane veelgi rohkem kinni ka harjumuspäraseks saanud võistlustel. Üheks sihiks on rahvarallide formaadi muutmine, kus tulemused hakkavad sõltuma vaid vigursõidust ja muudest lisaülesannetest. Stenogrammi kasutamine on järgmisel aastal keelatud. Klassikalise rallikatse tüüpi lisakatsetel lubab komitee faktikohtunikel kiiruslegendi võistlejailt ära võtta.

Kiiruslikke lisakatseid ei lasta enam korraldada mujal, kui kinnistel territooriumidel või lagedatel platsidel. "Võistelda tohib põhimõtteliselt lagedal, et ei saaks otse puusse sõita ja et rada oleks võimalikult palju näha," selgitas komitee liige Karmen Vesselov. "Võisteldakse kardi- ja ringradadel, krossiradadel ja lennuväljal," loetles ta.

Vesselov märkis, et võistlused, mille katsed on kavas korraldada mujal, kui eelpool loetletud kohtades, ei pruugi saada komitee kooskõlastust ning autospordi liidu sekretariaat neid ei registreeri. "Üldiselt küll jah," ütles Karmen Vesselov. "Oleneb kohast - metsa ei taha enam lasta. Ohutuse seisukohad on samad radade suhtes nii rallidel kui ka sprintidel. Tulemus hakkab kava järgi ikkagi sõltuma rohkem sõiduosavusest, eeskätt vigursõitudel."

"Eesmärk on, et igaüks võiks katsetada," põhjendas komitee liige. "Eesmärk on luua ala, kus auto võimsusel pole nii suurt rolli, kui osavusel. Tõsise spordiga alustamiseks on ikkagi ralli teine liiga, kross ja kart."

Karmen Vesselov lisas: "Kui neid asju otsustati, ei olnud ühelgi komitee liikmel vastuväiteid. Kõik nõustusid, et rahvasport on liiga kaugele läinud ideest."