Eesti meister valmistub MMiks, aga rajale pääs pole kindel


Mart Ojavee Balti velotuuril, jalgratas
Foto: Tanel Meos

Balti velotuuri üldarvestuses teisele kohale kerkinud Mart Ojavee loodab tänavu startida ka maanteesõidu maailmameistrivõistlustel. Eestil on MMi meeste eliidi grupisõiduks välja võideldud kolm kohta, reaalseid kandidaate, kes joonele kipuvad on aga ühe võrra enam.

Eesti koondise peatreeneri Toivo Suvi sõnul pretendeerivad MMile Vueltal osalevad Rein Taaramäe ja Tanel Kangert, lisaks Eesti meister Mart Ojavee ning Rene Mandri. Kõik nad on maailmameistrivõistlusteks üles antud ning lõpliku otsuse saab teha septembri keskel.

Balti tuuril head minekut näitav Ojavee MMile minekuga igatahes arvestab. „Mul on kavas veel Hiina tuur (10.-19. september), sealt otse läheks Kopenhaagenisse. Sportlikus mõttes peaks kõik väga hästi klappima. Saan Hiinas 9 päeva võidu sõita ja seejärel maailmameistrivõistluste grupisõidu eel viis-kuus päeva taastuda. Ega mul 100-protsendilist kindlust pole, et MMile pääsen. Koondise peatreener küsis, kas ma olen huvitatud ja ma vastasin jaatavalt. Kalle Kriit nägi Taani velotuuril MMi trassi ära ning ta arvas, et see peaks mulle sobima,“arvas Ojavee.

„Üks kogemus Salzburgi maailmameistrivõistlustelt on mul olemas. Peale kahesajandat kilomeetrit läheb olenemata trassi profiilist väga raskeks. Olen tänavu Aasias 220 km ja 240 km pikkuseid sõite saanud ja distantsi pikkust ma otseselt ei pelga. Silmas pidades MMi olen ka trennis teinud kuue tunniseid otsi ning lõpus lisanud veel intensiivsust. Usun, et MMi distantsi on mulle jõukohane.“

Ühtlasi avaldas Ojavee, et jätkamine Hong Kongis registreeritud Champion System meeskonnas on üsna tõenäoline. "Tiim on meie jätkamisest huvitatud. Arvan, et nii minu kui Jaani (Kirsipuu) järgmise aasta plaanides saabub selgus enne Hiina tuuri. Tiimil on huvi kasvada ProKontinentaal tasemega meeskonnaks, aga kas sellel on mõtet? Aasias saame niigi sõita põhimõtteliselt kõiki jõuproove, Euroopas vajaksime taseme tõustes aga oluliselt kõvemaid sõitjaid, kuna nõrgematele 2. kategooria võistlustele me sel juhul enam peale ei saaks.“

„Eks me üritame Jaaniga vähemalt ühe eestlase veel Champion System tiimi aidata. Mõni võib olla tõesti arvab, et Aasia sõitudel on asjad väga lihtsad, aga tegelikkuses on seal võidusõidud ikka suhteliselt rasked. Paljud meeskonnad, kes sõitudel osalevad, tulevad väljaspool Aasiat, nalja tegemist võidusõitudel pole. Üritame tiimi aidata mõne nooremapoolse mehe, kes on hea universaal, jõuaks sõita nii mäge kui natuke sprintida,“ andis Ojavee mõista, et ta seisab hea ka jalgrattaspordi järelkasvu eest.

„Ausalt öeldes, ega mind ennast Euroopa tiimid väga huvita. Champion System pakub head kalendrit ja samas ka eksootikat. Euroopa sõite võiks vähe rohkem olla, aga teisest küljest on võistlusi niigi piisavalt palju. Praegu oli pikem paus, sain poolteist kuud kodus olla ja see kulus marjaks ära. Hooaja lõpp tuleb jälle tihe. Pärast MMi sõidan kahte tuuri, Austraalias ja Hiinas. Kokku ootab veel ees 25 päeva võidusõitu.“