Piper Malibu lennukist tehtud fotodelt on näha, et õhusõiduki mõlemad tiivad olid murdunud, mootor välja paiskunud ning saba kadunud, kirjutab Sportsmail.

Juba varasemalt oli teada, et lennukit juhtinud Ibbotsonil puudus vastav luba kommertslendude tegemiseks ning ta ei tohtinud raha eest reisijaid peale võtta. Nüüdne uurimine tõi aga avalikkuse ette, et piloot praktiseeris enne õnnetust väga kummalisi lennuvõtteid.

Ibbotson võttis enne õnnetust mitmel korral ühendust lennujuhtimiskeskusega ning 15 minuti jooksul tegi ta läbi neli väga järsku laskumist. Igal korral kurtis ta kehva nähtavuse üle. Umbes 15 sekundit enne õnnetust kaotas lennuk järsult kõrgust. Lõpuks üritas Ibbotson veel lennukit kiirete liigutustega kõrgemale õhku viia, kuid see ebaõnnestus.

AAIB sõnul ei ole nad seni suutnud veel kindlaks teha õnnetuse peapõhjust. Samas toodi välja, et Ibbotson tegi enne õhkutõusu mitmeid vigu ja lennuk ei olnud läbinud kõike vajalikke protseduure. Lisaks ei olnud Ibbotsonil vastavat kvalifikatsiooni, mis oleks tal lubanud lennata ka kehvemates ilmastikuoludes. Avalikkuse ette jõudnud lennuplaan aga tõestab, et Ibbotson juhtis lennuki otse tormi keskmesse.