Saalijalgpall Põhja-Euroopas: populaarsuse kasvu reservid


Saalijalgpall Põhja-Euroopas: populaarsuse kasvu reservid
Baltic Futsal Marketing

Sel aastal on tavapärane piir jalgpalli ja saalijalgpalli (minijalgpalli) hooaja vahel arusaadavatel põhjustel väga hägune, mis tähendab, et on hea võimalus saalijalgpalli spordisõpradele lähemalt tutvustada. Ettevõte Baltic Futsal Marketing on teile ette valmistanud hulga materjali nii selle haarava spordiala kui ka osalejate – liigade, meeskondade ja mängijate kohta.

Eelmises loos tutvustasime nii spordiala kui ka selle harrastajate saavutusi. Täna räägime lähemalt selle arengust Põhja-Euroopa riikides.

Kui Venemaal, Ukrainas ja Valgevenes leidis saalijalgpall küllalt kiiresti tunnustust professionaalse spordialana (kuigi ei kuulunud olümpikavva) ning seda toetasid suured sponsorid, siis Põhja-Euroopa riikides kuulus enamik riiklikel meistrivõistlustel osalejatest amatööride hulka. Võimalik, et just klubide amatöörstaatus ei luba neil teha aktiivset tööd poolehoidjate leidmisel, mis võiks märgatavalt suurendada saalijalgpalli populaarsust sportmängude kategoorias ja tagada klubidele ka stabiilse rahalise toetuse.

Toome siin ära vaatajate huvi põgusa analüüsi mõne Põhja-Euroopa riigi kohta. Kõigi analüüsitud riikide hulgas on saalijalgpall suhteliselt populaarne Saksamaal, Lätis ja Valgevenes. Kõige vähem tuntakse selle spordiala vastu huvi Taanis. Seal peaaegu puuduvad aktiivsed pooldajad, kes pidevalt saalijalgpalli edendaksid. Seda ülesannet täidavad regulaarselt DFB (Saksamaa) ja LTFA (Läti). Rootsis on teaberuum küllastunud suure arvu väljaannetega tänu klubide endi aktiivsusele. Sama võib öelda ka Soome ja Norra kohta. Muuseas, Soome korraldab meelsasti suuri üliõpilasvõistlusi ning kerkib regulaarselt esile noorte- ja põhikoondiste tasemel.

Seotud lood:

Ent kas siis ülejäänud riiklikel meistrivõistlustel osalevad klubid ei võiks enda tutvustamisse maksimaalselt panustada? Kui rahvusvaheline meedia ei tunne väikese eelarvega spordiala vastu huvi, siis ei tähenda see, et klubi asutanud entusiastid peaksid käed rüpes istuma.

Tänapäeva teaberuum on täidetud mitmesuguste platvormidega, kus klubi võib ja peaks ennast tutvustama nii teksti- kui ka videomaterjaliga. See on saalijalgpalli kui meeletult huvitava vaatemängu arengu tagatis, mille kaudu tuleks teadvustada võimalikult paljusid spordihuvilisi. Ettevõte Baltic Futsal Marketing on Põhja-Euroopa riikides selle spordiala vastu huvi äratamise eesliinil ja meie järgmine lugu puudutab olukorda Balti riikides, sealhulgas Eestis.

Valery Chumachenko
Baltic Futsal Marketing PR-juht