Nädalapäevad tagasi peetud Eesti ja Gibraltari MM-valikmäng tõi tribüünidele 4678 inimest, mis oli ühtlasi ka käesoleva aasta suurim publikunumber Eesti kodumängul, ületades ka kolm päeva hiljem toimunud Eesti-Kreeka mängu pealtvaatajate arvu. Pohlaku sõnul tunneb vutiliit publiku vähesuse üle loomulikult muret.

"Nii kevadtalvel 2016 kui ka nüüd, Gibraltari mängu ajal oleme teinud laiapõhjalisi küsitlusi, saamaks muu hulgas aimu ka põhjustest, miks inimesed ei tule staadionile, sest mängude telereitingud on kõrged," sõnas Pohlak. "Olulisemad neist on mängu ebasoodne algusaeg huvilise elukoha suhtes, samuti lihtsalt mängu hiline algusaeg, kõrge piletihind, toitlustuse mitterahuldav tase, kehv ilm ja nii edasi.

Seoses staadioni renoveerimisega muutub kogu koondise mängu korraldamise kontseptsioon, sealhulgas tegeleme nii piletihinna kui ka toitlustamisega ja mängu kui suurema ürituse korraldamise plaaniga, aga võimalused mängu algusaega muuta ja ilma mõjutada on väikesed. Ilmafaktori mõjutamiseks arutame soojuskiirgurite paigaldamise võimalust staadionile.

Mõistagi on harjumus käia pidevalt staadionil mänge vaatamas eelkõige jalgpallikultuuri küsimus, aga selle kultuuri kasvatamine on pikk ja keeruline protsess, mis käib käsikäes jalgpalli muu arenguga ja mille juures mängivad rolli kõik eelpoolnimetatud asjaolud pluss meeskonna sportliku esituse poolt tekitatav emotsioon. Gibraltariga mängul olnud inimestest ca 17% oli mängul esimest korda ja umbes samasuguse tulemuse oleme saanud varemgi küsitlusi läbi viies, millest võime järeldada, et teave mängu kohta jõuab ka uute pealtvaatajateni ja hästi lihtsalt üldistades on küsimus eelkõige selles, millised on faktorid, mis tooksid inimest staadionile senikaua, kuni see muutub tema jaoks kinnistunud harjumuseks."