Uuel hooajal peaks WRC kalendrisse lisanduma Jaapani ja Keenia etapid, mis tähendab ilmselt, et Euroopa jääb kahest rallist ilma. Seega toimuks 2020. aastal väljaspoolt Euroopat ja Türgit juba kuus etappi.

"Autotootjate arvamused peaks olema kalendris kajastatud, sest just nemad maksavad selle lõbu kinni. Neid tuleks kuulata väga alandlikult, kuidas nad asju näevad, kuhu tuleks etapid viia ja kui palju etappe sõita. Võistluste arv mõjutab kulusid väga oluliselt," rääkis Mäkinen, vahendab Rallit.fi.

"Soovitan FIA-l ja promootoril sellega tõsiselt arvestada, kuidas autotootjad tulevikku näevad ja mida nad tahavad sarja tuua. Kõigil peaks olema ühine huvi, et ralli tulevikku veelgi parandada ja huvi suurendada," lisas soomlane.

Mäkinen tõi ajaloost ühe näite, kuidas ei tohiks võistluskalendrit muuta. "Sanremo rallil olid suured asfaltteed ja kohale saabus alati tohutu rahvamass. 2003. aastal põhjendati aga Sanremo kalendrist eemaldamist sellega, et seal on liiga palju inimesi. Mõtlesin siis, et ju me hakkame sõitma kohtades, kus ei ole nii palju inimesi," naeris Mäkinen.

Toyota boss leiab, et hetkel on MM-sarjas kõige suuremad probleemid Mehhiko ja Korsika etappidega ning nende koht kalendris tuleks üle vaadata. "Korsika ralli on suurepärane jõuproov ja väga eriline võistlus. Aga me peame vaatama ka autotootjate turunduse poolt. Mehhiko rallil osales tänavu vaid 20 masinat. Seal on küll suur turg ja palju inimesi, aga see (väike osalejate arv - toim) on ikkagi naljakas," lausus Mäkinen.

Soomlase sõnul on hetkel MM-sarjas murekohaks ka asjaolu, et etappide teeninduspargid on suurtest keskustest kaugel ja raskesti ligipääsetavad, kuid autotootjad vaatavad suure huviga, kui palju inimesi teenindusala külastavad.

"Meil on oma loendurid. Rootsi rallil oli meil umbes 1500 külastajat päevas, mis tähendab sisuliselt, et külastajaid polnud. Monte Carlos oli 3000-4000 inimest, Soomes aga 10 000 külastajat päevas," võrdles Mäkinen erinevaid etappe.

Sellel nädalavahetusel jätkub MM-sari Argentina ralliga. Testikatse algab täna kell 16.00 (Eesti aeg), esimene kiiruskatse on kavas ööl vastu reedet kell 01.08 (kohalik aeg neljapäeval 19.08).