Analüüsi aluseks on võetud "tavalistel" katsetel sõitjate poolt näidatud kiirus, mida on nimetatud tinglikult puhtaks kiiruseks. Selle abil on igal rallil välja arvutatud iga sõitja eeldatav lõppkoht. Rõhutatud on, et tegelikult on ralli mõistagi rohkem kui ainult puhta kiiruse näitamine, seega ei ole analüüs kindlasti sajaprotsendiliselt ideaalne, ent annab sellegipoolest edasi huvitava pildi.

Tabelis, kus on igale sõitjale antud tema eeldatava koha eest punktid ning lisatud neile ka reaalselt punktikatsetelt saadud lisapunktid, on Ott Tänaku edu MM-sarja liidrina ülivõimas: eestlasel on kirjas 182 punkti (22,75 punkti ralli kohta), järgnevad Thierry Neuville (151) ja Sébastien Ogier (134).

Reaalsuses on Tänakul 150 punkti, Ogier'l 146 ja Neuville'il 143. Järgnevad Elfyn Evans (78), Teemu Suninen (62), Kris Meeke (60), Andreas Mikkelsen (56), Dani Sordo (52), Esapekka Lappi (40), Jari-Matti Latvala (40) ja Sébastien Loeb (39).

Seega peaks Tänak olema konkurentidest tunduvalt kaugemal ees kui ta tegelikult on. Eesti rallisõber teab hästi, et Tänakule on sel hooajal mitmel rallil saatuslikuks saanud kas veljed või mehaanilised rikked.

Teise koha võitluses peaks Neuville olema Ogier'st märksa rohkem eespool. Puhta kiiruse pealt peaks suure kolmiku järel olema Kris Meeke ja Jari-Matti Latvala, kuid tegelikult on seal hoopis M-Spordi sõitjad.

Järgmises tabelis on lahutatud eelduslikud punktid päris punktiarvust, et saada ette pilt, kui palju need iga sõitja puhul erinevad. Nagu näha, on kõige rohkem üle ootuste esinenud Sébastien Ogier (+12), kõige rohkem alla ootusi Jari-Matti Latvala (-39). Latvalast palju ei jää maha ka Ott Tänak (-32). Kolm viimast meest on selles arvestuses sealjuures kõik Toyota sõitjad.

Toyota peaks puhta kiiruse pealt hoidma Hyundai ees ka nappi edu MM-sarja tootjate arvestuses.

Selles tabelis on ära näidatud iga ralli kohta, kui palju erines sõitja eeldatav punktiarv tegelikult saadud punktiarvust.

Kui arvesse võtta ka katkestamiste, avariide ja muude punktikaotuste põhjused, tuuakse järeldusena välja, et Ott Tänak, kelle punktikaod on olnud põhjustatud temast mitteolenevatest asjaoludest, on WRC-sarja kõige rohkem ebaõnne kogenud sõitja. Kõige õnnelikumaks peetakse aga Teemu Sunineni, kes on kõige rohkem lõiganud kasu katkestanud konkurentidest. Sébastien Ogier'd peetakse aga kõige targemaks sõitjaks, sest ta on kõige efektiivsemalt suutnud oma sõitu ja kiirust manageerida - ta on surunud ainult siis, kui seda tõesti on vaja olnud.

Oma võimete kohta on selgelt kõige kehvemini esinenud Kris Meeke, kes saab tavaliselt ühe ralli kohta kirja neli punkti vähem kui tema kiiruse järgi võiks eeldada.