Sõda WRC-sarja tuleviku üle: Mäkinen ja Toyota seljatasid Hyundai ja M-Spordi

 (1)
Kalle Rovanperä kihutamas Toyota WRC-autoga.
Kalle Rovanperä kihutamas Toyota WRC-autoga.Foto: Reporter Images, EPA/Scanpix

Toyota rallitiimi pealik Tommi Mäkinen on olnud odavate WRC autode vastu, Hyundai ja M-Sport aga poolt. Nüüd on selgunud, et selle sõja võitsid Mäkinen ja Toyota.

Rahvusvahelisel autoliidul (FIA) oli eelnevalt soov, et tulevased WRC autod oleks odavamad ja võiksid baseeruda praegustel R5 autodel ning seda arvamust toetasid ka Hyundai ja M-Spordi meeskonnad, aga mitte Toyota.

„Nad (selle all mõtleb Mäkinen nii FIA-t, kui teisi tehasetiime) on võtnud pähe, et autod on liiga kallid ja bla-bla-bla,” põrutas Mäkinen Soome meedias. „R5 autot kiiremaks teha ei õnnestu. See on fakt. WRC autodes on kõik pügala võrra tugevam. Kui ässad, kes on harjunud kihutama gaas põhjas, pannakse sõitma R5 autodega, siis lendavad rattad alt.”

Nüüd kirjutab Dirtfish, et WRC-klass ei hakka kasutama odavamaid ehk R5 autode mootorit. FIA kinnitas, et 2022. aastal hübriidtehnoloogia kasutusele võtmisega jääb kasutusse senine ehk võimsam mootor. Lisaks kinnitas FIA, et vajaliku hübriidtehnoloogia eesotsas akudega toodab MM-sarja jaoks Compact Dynamics. Otsus on tehtud hooaegadeks 2022 kuni 2024.

„Hyundai ja M-Sport on öelnud, et ei taha miljon eurot maksvat autot,” jätkas Mäkinen. „Nagu mina aru saan, maksavad uute autode hübriidsüsteem ja akud ainuüksi 300 000. Kui Hyundai tahab 300 000 eurot maksvat autot, siis saabki ta vaid hübriidsüsteemi ja akud.”

Dirtfishiga rääkinud allika sõnul jäädi võimsama mootori juurde mitmel põhjusel: „R5 mootor oleks olnud ökonoomsem ja majanduslikus mõttes odavam, kuid see oleks tekitanud küsimärke vastupidavuse, töökindluse ja võimsuse osas. Võimsam mootor kestab ka kauem. R5 mootoreid oleks tippmeestel hooaja jooksul tunduvalt rohkem kulunud.“