Rallihuvilised teavad, et Kaur jäi 2011. aastal väga napilt ilma WRC akadeemia võidust, mis oleks andnud rallimaailmas olulise tõuke – vaatamata sellele pakub ta jätkuvalt oma võistlusklassi nimekatele sõitjatele tugevat konkurentsi. Seda näitab elavalt ka WRC Rally Estonia poodiumikoht WRC3 arvestuses.

Kuigi Kauri sõnul oli alguses lootus, et saab võistlusel starti tulla protoga, siis see võimalus kadus kiiresti ja oli vaja leida uus väljund. Rallifännide hulgas tuntud Amatööri eestvedamisel algatati kampaania, mille käigus toetasid rallisõbrad Kauri 15-20 tuhande euroga, mis moodustas kogu eelarvest ligi kolmandiku. „Kui rahakogumise protsess käima läks, kulus suur osa aurust sinna – strateegiatele me tol hetkel ei mõelnud. Kuni pressikonverentsini ei olnud veel testikilomeetrite rahagi koos,“ sõnas Kaur.

Pakkumisi võeti Hyundaist, Fordist ja Škodast, kuid valituks osutus viimane. „Proovisime teha valiku selle põhjal, et oleks võimalikult hea hind, kasutaksime ressurssi maksimaalselt ära ja auto oleks konkurentsivõimeline.“ Kui see koos meeskonnaga Eestisse jõudis, selgus, et sellise seadistusega ei ole võimalik kiiresti sõita ja autol puudus igasugune võimekus. „Suur abi oli Soome insenerist. Kirjeldasin probleemi, ta tegi autol muudatused ja see toimis,“ ütles Egon Kaur. Kuigi nentis, et kripeldama jäid asjad, mis vajasid vundamentaalsemaid muudatusi, pidid mehed olukorraga leppima sellega.

Konkurentsitihedas R5 klassis oleks Kauri sõnul olnud peamisteks eelisteks palju testikilomeetreid, hea seadistus ja tuttavad rajad – neist jäi eestlastel aga puudu, enda suurimaks trumbiks peab ta legendi. „Tegime kõva tööd kirjutamise ja videote vaatamisega. Peale esimest päeva vaatasime koju puhkama minemise asemel üle legendivideod, et kõik oleks korrektne.“

Peale Rally Estoniat ei ole Egon Kauri hinnangul palju muutusi toimunud. „Rohkem inimesi on mu nime kuulnud, sõit arenes strateegilise poole pealt ja saime kogemust. Muus osas olen sama Egon. Kindlasti loodan, et tulemusest on tuleviku mõttes kasu. Püsisime lähedal Oliverile, kellele on kõik eelised olemas. Neid asju vaadates on näha, et võiks edasi proovida,“ ütles Kaur ambitsioonikalt.

Rääkides 2011. aasta vastasseisust ja napist kaotusest konkurent Craig Breenile kinnitab ta, et kripeldama ei ole olukord kauaks jäänud. „Nii see läks ja kahjuks läks tol hetkel kogu aur ja eelarve sinna. Pärast ei olnud võimalik kuskilt seda leida ja keegi pakkumist ka ei teinud. Tagantjärgi ma väga selle peale ei mõtle, eestlaslik jonn aitab edasi rühkida ja proto on tugevaks teinud,“ ütles ta. Kuigi alguses öeldi, et Kaur ei hakka proto roolis kunagi R5ga võidu sõitma, siis seni on seda suudetud.

„Korraks oli mõte, et prooviks see aasta veel MMile eelarvet kokku saada, kuid kui viimase nädalaga imet ei juhtu, siis see tundub natuke müstilise plaanina. Tulevikule mõeldes võiks üksikürituste asemel teha kaasa rohkem etappe, järgmisel aastal isegi 5-6 tükki. Isegi kui saame vähem eelarvet kokku, siis sellegipoolest saaks sõita ja kiiruse pealt edasi minna.“

Kaurile annabki jõudu juurde teadmine, et talle ei saa vastu paljud tehasetoega rallisõitjad, kellele tahab ta tulevikus veelgi tõsisemat konkurentsi pakkuda. Kuigi välismaiste radade, eriti MM-etappide kogemus on vähene, siis on Kauri sõnul igapäevatööna koolituste tegemine andnud talle oskuse teha loogikale põhinevaid järeldusi „Füüsikaseadused on kõikjal samad, oluline on legend õigesti kirja saada ja auto endale mugavaks teha. Ma ei näe põhjust, miks erineva kruusa peal ei peaks hakkama saama,“ sõnas ta.

Suuri toetajaid on Kaur Motospordil käputäis, seevastu väikseid on palju – seda ilmestas ka rallirahva toetus koduse WRC etapi eel. Järgmise aasta eelarvet hakatakse kokku ajama juba enne Saaremaa rallit ning Kaur loodab taaskord rallifännide abile. „Unistuseks on 350 tuhat, loomulikult jätkame suurtoetajate otsimisega. Kui õnnestub 1-2 etapil hea tulemus saada, siis saab sealt edasi minna,“ ütles Kaur.

Intervjuu lõpus sõnab ta, et unistus WRC-st pole kuskile kadunud ja vanust ta probleemina ei näe. Pigem on rallisõitjana saadud juurde loogilist mõtlemist, kogemust ja jonni. „Peale Rally Estoniat on nälg väga suur – kui oled nii lähedal meestele, kellel on tulevikku, siis see teeb näljaseks ja tahad veel võidu sõita.“