Tegelikkuses pole aga suurt vahet, mida rahvusvaheline autoliit FIA või korraldajad otsustavad, sest praeguse seisuga ei läheks võistkonnad nagunii juuli keskel Keeniasse kohale.

Mõned päevad tagasi ütles Toyota rallitiimi juht Tommi Mäkinen, et esitas FIA-le palve Keenia etapp ära jätta. Temaga on nõus ka Hyundai kolleeg Andrea Adamo.

"Minu töö on otsuste tegemine ja otsustamiseks on vaja selget pilti. Kui pilt pole selge, ei pane ma enda inimesi ohtu," rääkis itaallane.

"Peame olema realistlikud ja ma pean oma töötajate eest hoolitsema. Kas me oleme kindlad, et saame juulis 90 inimest Keenia rallile saata? Praegu ma pole kindel," lisas ta.

Ühe võistkonna töötaja tõi suure kitsaskohana välja kindlustusfirmade tõrksuse. "Kui neile Keenia rallist rääkima hakata, küsivad nad, kas te teete nalja," lausus ta.

Võistkondade hinnangul oleks FIA pidanud Keenia ralli juba ära jätma, sest autode sealsetele tingimustele vastavaks ehitamine nõuab aega ja raha. Otsuse järel saaksid tiimid muudele asjadele keskenduda.

16.-19. juulini toimuma pidanud Keenia ralli puhul arutati pikka aega turvalisuse küsimuste üle, aga lõpliku hoobi annab MM-etapile koroonakriis.