15. oktoober 1987, sünnib Saaremaal Kärla vallas elavate Tänakute perekonda poisslaps, kes saab nimeks Ott.

2001. aastal hakkab Ott oma isa juhendamisel tegelema autospordiga. Ta osaleb Saaremaal toimuval rallisprindil, kus saav noorte arvestuses 4. koha.

2002. - 2003. aastal. Osaleb Ott rahvarallidel. Tema esimeseks kaardilugejaks saab Alvar Aasama. Ühel rallil istub kaardilugeja kohal ka isa Ivar.

2004. aastal osaleb Ott Volkswagen Golfiga juba sportrallidel. Tema kaardilugejateks on Tõnu Kurvet ja Hanno Lõpp. Klassis E2000 saab ta Eesti meistrivõistlustel hõbemedali.

2005. aastal liitub Ott venelaste loodud Syrus rallitiimiga. E-klassis saab ta taas hõbemedali. Koostöö kestab järgmise aasta kevadeni. Meeskond pole rahul Tänaku suhtumisega ja lõpetab koostöö.

2007. aastal alustab Ott koostööd kaardilugeja Raigo Mõlderiga. Renault Clioga sõites saadakse Eesti meistrivõistlustel pronksmedal.

2008. aastal valib Markko Märtin Oti oma tiimi sõitjaks. Subaru Impreza roolis tuleb ta koos Mõlderiga N-rühma Eesti meistriks.

2009. aastal stardib Ott koos kaardilugeja Kristo Kraagiga Portugalis oma esimesel MM-ralli ning saab seal N-rühma masinaga sõites kokkuvõttes 20. koha. Samal aastal osaleb ta ka Soome MM-rallil. Hooaja lõpus võidab ta Pirelli Star Driver konkursil ja saab võimaluse sõita järgemisel hooajal MM-sarjas.

Kuldar Sikk

2010. aastal osaleb Ott koos kaardilugeja Kuldar Sikuga seitsmel MM-ralli. Nad sõidavad N-rühma Mitsubishiga ning võidavad PWRC arvestuses kaks etappi. Hooaja kokkuvõttes 4. koha.

2011. aastal osaleb Ott kaheksal MM-rallil. SWRC arvestuses saab ta koos Sikuga kolm võitu ja hooaja kokkuvõttes 2. koha. Walesi rallil sõidavad nad Stobart M-Spordi meeskonna värvides MMil esimest korda WRC autoga ning saavad 6. koha.

2012. aastal saab Otist M-Spordi meeskonna sõitja ning ta teeb koos Sikuga kaasa terve MM-hooaja. Sardiinias jõuavad nad esimest korda poodiumile, saades 3. koha. Hooaja kokkuvõttes saavad nad 8. koha. Meeskonna pealik Malcolm Wilson pole noore saarlase esitustega rahul ning jätab ta järgmiseks aastaks meeskonnast välja.

*

2013. aasta on Oti jaoks eriti keeruline. Valitseb oht, et rallisõitjana võib karjäär olla lõppenud. Tänu Oleg Grossile saab ta Eestis siiski N-rühma Subaruga sõita ning tuleb Eesti meistriks. Kaarilugejaks on Martin Järveoja.

2014. aastal saab Ott tipptasemel uue võimaluse. Märtin ja Wilson istutavad ta R5 autosse ning hooaeg kulgeb peamiselt WRC 2 sarjas osaledes. Koos vana tuttava kaardilugeja Raigo Mõlderiga võidetakse oma klassis Poola ralli ja saadakse hooaja kokkuvõttes 6. koht.

2015. aastal sõidab Ott taas M-Sport meeskonnas WRC-sarjas. Poolas saab ta 3. koha, hooaja kokkuvõttes on ta aga 10. Rohket kõneainet pakkus Mehhikos juhtunud õnnetus, kui eestlased sõitsid autoga teelt välja järve ning pidid pääsemiseks näitama oma ujumisoskusi.

2016. aastal saab Ott Poolas ja Walesis WRC-autoga 2. koha.

2017. aastal alustab Ott senini kestvat koostööd Martin Järveojaga. Sardiinias saadakse karjääri esimene võit. Võidetakse ka mõned kuud hiljem Saksamaal ning veel viiel korral jõutakse poodiumile. MMi kokkuvõttes saadakse 3. koht ning Tänak valitakse aasta lõpus Eesti aasta meessportlaseks.

Sardiinia ralli poodium ja vettehüpe

2018. aastal liitub Ott Toyota meeskonnaga. Koos Järveojaga võidetakse neli MM-rallit ning ollakse hooaja viimase etapini tiitliheitluses. Lõpuks lepitakse siiski taas WRC-sarja 3. kohaga.

2019. aastal on Ott WRC-sarja valitseja. Koos Järveojaga võidab ta kuus MM-rallit ning 27. oktoobril kindlustavad nad Kataloonias ajaloolise MM-tiitli. Sõita jääb veel Austraalia ralli, kuid see ei muuda enam midagi.