OTSEBLOGI | Korsika ralli sai ülidramaatilise lõpu: liidril purunes viimasel katsel rehv, Neuville võttis ootamatu võidu

 (21)

Korsika ralli sai ülimalt pingelise lõpplahenduse: Elfyn Evansil purunes viimasel katsel liidrikohalt rehv, mistõttu kukkus ta esikohalt kolmandaks. Ootamatu võidu sai seetõttu Thierry Neuville, teisele kohale tõusis Sébastien Ogier.

Seotud lood:


Põnevust viimasesse päeva jagus: selgelt lahtised olid esinelikukohtade saatused. Esikoha peale heitlesid hommikuse seisuga Thierry Neuville ja Elfyn Evans, keda lahutas päeva alguses 4,5 sekundit; kolmanda koha peale käis kemplus Sébastien Ogier' ja Dani Sordo vahel, keda lahutas 5,1 sekundit.

Ralli eelviimane katse tõi mõlemasse suurde heitlusesse näiliselt selguse: Elfyn Evans võttis võimsa katsevõidu, Thierry Neuville kaotas talle koguni 16 sekundit ning langes kindlalt teiseks, sealjuures ei olnud belglasel tema enda sõnul ühtegi konkreetset probleemi. Pidurimure oli aga Dani Sordol, kes kaotas Sébastien Ogier'ga võrdluses 23 sekundit ning jääb neljandale kohale.

Draamat jagus aga ka punktikatseks: Elfyn Evansil purunes katse alguses rehv, mistõttu kaotas ta poolteist minutit ning langes esikohalt alles kolmandaks. Üllatuslikult sai seega võidu kirja Thierry Neuville, veel ootamatumalt tõusis teisele kohale Sébastien Ogier.

Punktikatselt võttis maksimumi Kris Meeke, järgnesid Ott Tänak, Teemu Suninen, Neuville ja Ogier.

Ralli lõppseis:


Korsika ralli ajakava (kogu ralli ajakava vaata artikli lõpust):

Pühapäev

SS13 Eaux de Zilia (31,85 km) - kell 10.45
SS14 Calvi (19,34 km) - kell 13.18 (punktikatse)

Korsika ralli
Värske rallisaade on kuulamiseks väljas! https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/kuula-kuues-kaik-miks-lubab-makinen-tanaku-tiimikaaslasel-eestlaselt-punkte-roovida-kuidas-loeb-citroenis-omal-ajal-miljonariks-sai?id=85769849
Etteruttavalt võib öelda, et lisaks WRC-le vahetus liider viimase katsega ka WRC2-s ja JWRC-s! WRC2 klassis suutis Andolfi alistada Grjazini, JWRC-s tõusis viimase katsega võitjaks Julius Tannert, edestades rootslasi Tom Kristenssoni ja Dennis Radströmi. Roland Poom on ka peagi tulemas.
Hyundai tiimiboss Adamo: "Tunnen end justkui süüdlasena. Sellisel viisil ralli võita... Evansist on tohutult kahju, aga valetaksin, kui ütleksin, et ei ole õnnelik. Võitsime ja siit on hea edasi minna."
Elfyn Evans: "Muidugi on sellise asjade käiguga raske leppida, aga rallisport on juba selline. Sirge peal oli vist auk, tundsime seda kohe, aga see oli ootamatu. Kuus kilomeetrit enne lõppu hakkas see velje pealt maha tulema ja kaalusin isegi seisma jäämist ja vahetamist, aga õnneks suutsime esikolmikuski lõpetada."
Ralli lõppseis:
Andu: Kui Evans oleks viimasel katsel saanud kolmanda koha siis vist oleks Ott ükdarvestuses esimeseks jäänud. Praegu aga on kõik hästi. Järgmisel rallil saab kahe konkurendi järgi startida ja vahed väikesed.
Neuville: "Mul on Elfynist väga kahju, sest ta tegi suurepärase nädalavahetuse ning oli meist pisut tugevam, aga ma arvan, et ka meie väärisime võitu."
MM-sarja üldseis on siin!https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/mm-sarja-uldseis-esikolmik-on-ulitihedalt-koos-tanak-langes-liidrikohalt?id=85768509
Evans finišis - kaotust tuleb lõpuks 1.29,9 ning ta kukub kolmandaks! Südantlõhestav lõpp tema jaoks nii ilusalt kulgenud rallile...Punktikatse tulemused:
Evansil on vist parempoolne esirehv katki! Oh ei! Võit on läinud!
Evansi kaotus on 19,7 sekundit Meeke'ile, aga ka Neuville'ile annab ta ära 11,7 sekundit. Selline vahe viiks Neuville'i ralli võitjaks!
Evans kaotab teises splitis 19,7 sekundit! Mis toimub?
Neuville finišis - ta läheb neljandaks! Ogier'd lööb belglane vaid 0,7 sekundiga!
Neuville'i kolmas vaheaeg: koht neljas, kaotust 10,1 sekundit.
Evansi esimene splitt: seitsmes koht. Kaotust aga ainult 3,9 sekundit, mis tähendab, et midagi hullu lahti ei ole.
Neuville on samal ajal läbi tulnud teisest splitist ning on seal neljas - kaotust Meeke'ile 8,0 sekundit.
Ogier finišis - kaotust Meeke'ile 12,5 sekundit, koht hetkel alles neljas!
Ogier on kolmandas splitis täpselt Lappiga võrdne, kaotust 10,9 sekundit. Kas prantslane jääb siin üldse punktikatse esiviisikust välja?
Neuville'i esimene vaheaeg - hetkel neljas, kaotust Meeke'ile 3,3 sekundit.Ogier on samal ajal teises splitis viies, 8,2 sekundit Meeke'ist maas.
Sordo finišis - neljas koht jääb talle siiski alles, kaotust Meeke'ile tuleb 22,5 sekundit. Lisapunkte ta siit aga ei saa.
Sordo kaotab kolmandas splitis Suninenile 10,7 sekundit. Üldarvestuses oli enne viimast katset Suninen hispaanlasest 18,8 sekundi kaugusel.
Ogier' esimene splitt: neljas aeg, kaotust 3,5 sekundit.
Suninen finišis ning ta suudab kaasmaalasi lüüa: hetkel kolmas aega, kaotust Meeke'ile 9,9 sekundit.
Suninen on teises splitis kolmanda ajaga, kaotust Meeke'ile 7,6 sekundit. Soomlaste omavaheline võistlus läheb ilmselt finišis päris põnevaks.
Tänak: "Lõpuks on selline ralli muidugi pettumus, aga kui paar aastat tagasi oli see etapp, mida ma üldse ei nautinud, siis nüüd oleme positsioonis, kus saame siit korralikud punktid."
Sordo ei ole ilmselt probleemi parandanud või võtab taas rahulikult: ta kaotab 6,2 sekundit juba esimeses splitis.
Tänak finišis - teine aeg, kaotust Meeke'ile 4,5 sekundit. Korralik sõit!
Tänaku kolmas splitt: endiselt teine positsioon, kaotus Meeke'ile on endiselt täpselt neli sekundit. Paistab, et põhjaiirlane tegi eelmisel katsel rahulikult võtmisega hea käigu.
Teemu Sunineni esimene splitt: soomlane on seal viies, kaotust 4,4 sekundit. Usutavasti on talle ka üle rõhutatud, et auto tuleb esimese prioriteedina finišisse tuua.
Tänaku teine vaheaeg: ta on endiselt Meeke'i taga teine, kaotust 4,0 sekundit.Lappi on finišis hetkel kolmanda ajaga, kaotust Meeke'ile 12,9 sekundit.
Loeb: "Puhas sõit, ei teinud viga. Punktid ei olnud minu jaoks olulised, vaja oli ralli lõpetada."
Ott Tänak läheb esimeses splitis hetkel teiseks - kaotust Meeke'ile 1,2 sekundit.
Loeb finišis - kaotust tuleb lausa 21,4 sekundit.
Lappi esimeses splitis kolmas, kaotust Meeke'ile 3,6 sekundit.Loeb kaotab aga kolmandas splitis juba 17,7 sekundit. Temale lisapunkte ei tule.
Meeke: "Hea sõit. Jari ei ole minu eesmärk, kiired sõitjad alles tulevad. Andsin endast parima."
Meeke finišis - 12,8 sekundit edu Latvala ees!
Latvala finišis - 10.06,8 on tema ajaks, Grjazinit edestab ta küll 39,6 sekundiga, kuid Meeke'i seniste splittide järgi tundub, et soomlasele ei pruugi sellest lisapunktide tarbeks piisata. Teises vaheajapunktis on Meeke temast juba 8,3 sekundit kiirem.Loeb on samal ajal esimeses splitis kolmas, kaotust Meeke'ile 5,3 sekundit.
Meeke lööb Latvalat juba esimeses splitis 3,2 sekundiga! Kui palju edu toob eelmisel katsel rehvide säästmine põhjaiirlasele?
Latvala on läbi tulnud esimesest splitist - 2.35,7 on seal WRC-dest esimene teetähis.
Grjazin paneb finišis esimese märgi maha - 10.46,4 on tema ajaks. Itaallane Andolfi paneb selle endale kirja ning seab endale sihiks.
Nüüd on ka Jari-Matti Latvala rajal!
Grjazin on sealjuures WRC2 klassis enne viimast katset liider, edestades itaallast Andolfit vaid 0,7 sekundiga. Kahe mehe stardi vahel on viimasel katsel aga 45 minutit!
Grjazin on katsele startinud!
Stardiintervallid on punktikatsele kohaselt neljaminutilised.
Nagu ikka, näeme punktikatsel esimeste startijatena WRC2 ja WRC2 Pro sõitjaid, seekord on neid kaks. Stardijärjekord:https://twitter.com/eWRCresults/status/1112293313871339521
Punkikatse kulgeb mööda mere äärt ning on sõitjate jaoks suhteliselt uus. Viimased 19 kilomeetrit algavad!https://twitter.com/AnttiL_WRC/status/1112293459308752896
Kalle Kaljula: Evansi üle hea meel, aga see on müstika kuidas ühe katsega üks mees teistest nii üle on. Uskumatu
Erkkij: Väga lahe kui sellise seisuga ralli lõppeks. Evans on selle kuhjaga ära teeninud. Ja Sunineni koht on ka super. Kogu M-sport on tasemel seekord. Kõik see kokku lisab konkurentsi ja teeb asja huvitavaks.
Aloh: Ikka räägitakse, et see auto on siin kiirem ja teine seal, aga mis on tegelikkus? Kolm meest lihtsalt liiguvad teistest ikka kaugemale ja kaugemale punktidega. Omavahel on seisud suht tasased ja intrigeerivad, kõigil erinev automark istumise all. Vaata kuidas vaatad, mehes ja ainult mehes on asi kinni. Igaühel on olnud jamasid, aga ralli lõppedes võtavad tegijad ikka oma.
Virtuaalne tabeliseis hetkel:https://twitter.com/KiwiWRCfan/status/1112272929658556418
Argo L.: Punktikatse kujuneb taas ülipõnevaks. Kohtade muutus võib juhtuda vaid mingi ettenägematu äparduse tõttu.Punktikatset võetakse enamus sõitjate poolt väga tõsiselt. eks näis kuidas lisapunktid jagunevad.
Ralli üldseis enne viimast katset: Evans tõusis 11,5 sekundiga Neuville'i ette liidriks, Ogier kindlustas kolmandat kohta.
13. katse tulemused: Evansile võimas katsevõit, Neuville kaotas ootamatult palju!
Neuville on olukorra kohta üllatavalt rõõmsameelne: "Ma ei tea, mis juhtus. Auto tundub okei, aga liikus tagumiku all palju. Midagi muuta enam ei saa."
Neuville finišis - kaotust Evansile tuleb 16 sekundit! Kas ralli võitja otsustati sel katsel?
Neuville'i kaotus on viimases splitis juba 14,8 sekundit. Seal peab olema mingi probleem...
Evans lööb Tänaku aega finišis 8,8 sekundiga. Lihtsalt võimas!
Sordo tunnistab, et tal on piduritega probleem, sellest ka aeglane aeg.Ogier on samal ajal finišis - kaotust Tänakule tuleb 2,0 sekundit. Tema kolmas koht on nüüd turvaline - edu Sordo ees 28,1 sekundit.
Neuville kaotab teises vaheajapunktis Evansile 12,4 sekundit ehk vahe on veel suuremaks läinud!Sordo on samal ajal finišis ning ta kaotab Tänakule 25,0 sekundit. Loodetavasti oli tegu rehvisäästmise, mitte probleemiga.
Evans on teisest splitist läbi - ning ta edestab seal Tänakut 5,9 sekundiga. Ootame põnevusega Neuville'i aega...
Suninen finišis - kaotust Tänakule tuleb vaid 1,6 sekundit. Soomlaselt hea sõit.
Tänak: "Hea katse, see on päris kiire ja uus trass. Legend polnud kõige parem, aga tegime, mis suutsime. Rehvid peaksid punktikatse jaoks korras olema, täna ei ole palju kilomeetreid."
Sordo kas ei võta riske või keskendub punktikatsele - teises splitis on ta Ogier'st juba 16 sekundit aeglasem.
Tänak finišis - edu Latvala ja Loebi ees 15,4 sekundit.
Neuville kaotab esimeses vaheajapunktis Evansile juba 7,6 sekundit! Kas belglasel on probleem?
Lappi kaotab finišis Loebile ja Latvalale vaid 0,5 sekundit.Esimeses splitis on Evans Tänakust lausa 3,5 sekundit kiirem! Ogier on seal võrdluses Sordoga omakorda koguni 8,7 sekundit nobedam.
Suninen ei anna Tänakule midagi tagasi - teises splitis on vahe vaid 0,6 sekundit.
Väga konkreetselt rehvi säästnud Meeke kaotab finišis Latvalale 1.14,0.Loeb sõidab kohe seejärel Latvalaga täpselt võrdse aja välja.
Tänak on teises splitis Loebist 11,0 sekundit kiirem. Paistab, et saarlane ei hoia ennast tagasi.
Nüüd saame tasapisi jälgima hakata ka esinelikumeeste heitlust - ning sealt tulevad suured uudised. Dani Sordo kaotab esimeses vaheajapunktis Tänakule koguni 12,4 sekundit!
Latvala finišis - 16.11,4 on tema ajaks.
Suninen kaotab seal aga Tänakule vaid 1,1 sekundit. Endiselt on raske näha, et Tänakul oleks võimalik soomlane veel puhta sõiduga kinni püüda.
Tänak surub! Esimeses splitis on ta Latvalast koguni 6,2 sekundit kiirem!
Lappi tuleb samuti enam-vähem Loebi tempos, kaotades Latvalale 1,3 sekundit.
Loeb ei hakka säästma - ta kaotab esimeses splitis Latvalale täpselt sekundi.
Ott Tänak on nüüd samuti rajal.Esimene vaheaeg kinnitab Meeke'i taktikat: ta kaotab seal Latvalale juba 19,6 sekundit.
Latvala tuleb esimesest splitist 10,86 km peal läbi, ajaks 5.10,0. Meeke'i pardakaamerast tundub, et vähemalt tema säästab küll omajagu rehvi punktikatseks.
Tavaliselt tekivad sellised olukorrad, kui korraldajatel on tarvis publikut ohtlikest kohtadest ära nihutada. Antud juhul täpsemat infot ei ole.
Madis: Millest see viivitus hetkel?
Nüüd on Latvala rajal! Kümme minutit oli lõpuks viivituseks.
Kaheksa minutit, endiselt vaikus.
Huvitav, kas kellelgi jäi kuskil kell keeramata? :)
Loodame, et seda katset sootuks ära ei jäeta, õnneks on punktikatseni kõvasti aega. Latvala ei ole ka kuueminutilise viivituse järel rajale pääsenud.
Spekuleeritakse, et katse võib hilineda isegi neli-viis minutit. Latvala on igatahes juba stardijoonel ning ootab.
Tundub, et esimene katse võib pisut hilineda. Latvala stardiaeg on käes, aga rajale pole ta veel läinud.
Tere hommikust, rallisõbrad! Korsika ralli viimane päev on algamas ning kuigi kavas on vaid kaks katset, on kilomeetreid neil kokku 50 ning juhtuda võib endiselt palju.Rehvivalikud on endised: kõik WRC sõitjad on kõikidele ralli sektsioonidele läinud viie kõva seguga rehviga.https://twitter.com/Michelin_Sport/status/1112255366031659008
Tänane stardijärjekord on selline: Latvala, Meeke. Loeb, Lappi, Tänak, Suninen, Sordo, Ogier, Evans, Neuville.
Värske rallisaade on kuulamiseks väljas!https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/kuula-kuues-kaik-miks-lahevad-ainult-toyotadel-rehvid-katki-kas-makinen-saadab-latvala-sundpuhkusele?id=85766349
Värske rallisaade on kuulamiseks väljas!https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/kuula-kuues-kaik-miks-lahevad-ainult-toyotadel-rehvid-katki-kas-makinen-saadab-latvala-sundpuhkusele?id=85766349
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/onnetu-rehvipurunemise-tottu-liidrikohalt-pudenenud-tanak-naine-utles-mulle-enne-viimast-katset-olulise-tosiasja?id=85765999
Tõmbame joone alla ka JWRC päevale, sest tundub, et viimast katset ei sõidetagi Camilli auto tulekahju tõttu ära. Võidu peale käib väga kõva heitlus!
Draamat ka R5 sõitjate seast: katse on seal peatatud. Lukasz Pieniazek sõitis rajalt välja, aga Eric Camilli auto on rajal põlema läinud! Kõik mehed õnneks terved.https://twitter.com/OfficialWRC/status/1112043293402189835
Ralli üldseis pärast laupäeva: Neuville asub liidriks, Evans on temast 4,5 sekundi kaugusel. Ott Tänak möödus Esapekka Lappist ning on nüüd kuues.
12. katse tulemused: Neuville'ile võimas katsevõit, Evans kaotas natuke liiga palju. Varurehvita Tänak kolmas.
Evans jääb nüüd kokkuvõttes Neuville'ist 4,5 sekundi kaugusele. Midagi veel katki loomulikult ei ole, aga... mis küll juhtus?"Ei tea, mis juhtus! Vigu ma ei teinud, tundus nagu hea katse..."
Evans finišis ning ta annabki liidrikoha hoopis Neuville'ile! Draaaama!Kaotust belglasele tuleb sel katsel 16,0 sekundit!
Evans kaotab viimases splitis Ogier'le 12,8 sekundit! Kas Neuville lähebki liidriks?
Tänak: "Keskendun praegu rohkem tootjate punktidele, kuid ma vajan mõistagi ka ise punktilisa."
Tänak finišis - kolmas aeg, kaotust võimsale Neuville'ile 9,9 sekundit. Lappit edestab ta 8,4 sekundiga ning lähebki soomlasest 4,8 sekundiga üldarvestuses mööda, kuuendaks.
Tänak on viimases splitis Lappist juba kaheksa sekundit kiirem. Sellest piisab, et soomlasest üldarvestuses mööda minna ja väike õhuvahegi sisse teha.
Neuville vajutab katse lõpus veel parema jala eriti sirgeks ning lööb finišis Ogier'd 3,1 sekundiga! Splittides oli ta veel paari sekundiga maas..."Üritasin! Tootjate arvestuse mõttes tuleb vigu vältida, aga mõtlen loomulikult ka sõitjate arvestuse peale. Tunne autos on hea!"
Evansi kaotus Neuville'ile on eelviimases splitis suurenenud juba 7,9 sekundile. Belglane võib niimoodi vaat et liidriks tõusta!Sordo on samal ajal finišis, kaotust Ogier'le tuleb 19,5 sekundit. "Midagi ei juhtunud, teised olid lihtsalt kiiremad. Ogier oli lihtsalt väga kiire."
Sordo kaotab viimases vaheajapunktis Ogier'le juba 19,0 sekundit. Ta langebki prantslasest üldarvestuses tahapoole! Kas tal on mingisugune mure?
Tänaku neljas splitt: kaotust Ogier'le 7,9 sekundit, aga mis tähtsam: edu Lappi ees ühtäkki 3,1 sekundit!
Evans kaotab kolmandas splitis Neuville'ile juba 6,6 sekundit! Kas waleslasel on probleem või võtab ta asja liiga rahulikult?
Ogier on finišis - edu Meeke'i ees 9,8 sekundit. Võimas sõit prantslaselt ja tema Citroenilt!Sordo on neljandas splitis Ogier'st koguni 13,2 sekundit maas. Mis hispaanlasega lahti on? Samas tempos jätkates tõuseb Ogier temast mööda.
Lappi finišis - kaotust Meeke'ile 5,4 sekundit. Kas Tänak ületab selle aja?Kolmandas vaheajapunktis on eestlane Lappist 0,3 sekundit maas.
Loeb finišis - kaotust Meeke'ile 5,2 sekundit.Evans kaotab teises splitis samal ajal Ogier'le koguni 6,0 sekundit. Mis aga olulisem - ka Neuville'ist on ta 3,5 sekundit maas!
Tänak kaotab teises splitis seal liidriks olevale Ogier'le juba 6,4 sekundit, Lappile 0,5 sekundit. Tundub, et eestlane sõidab turvaliselt, arvestades, et tal ei ole enam varurehvi.
Evansi esimene splitt: kaotust Neuville'ile tuleb 1,8 sekundit.
Ogier jätkab võimsalt: neljandas splitis on ta Meeke'ist koguni 9,2 sekundit kiirem!Latvala kaotab finišis Meeke'ile 9,0 sekundit.
tt78: Kõigil mm tiitli pretendentidel on vähemalt üks mees ees püüda puhta sõiduga. Kõige enam punkte sellest võita Neuvillel. Küüniliselt öeldes tegi see moment hooaja ainult põnevamaks. Küllap Tänak suudab endiselt hooajal jätkata kõige kõrgemas konkurentsis. Aga Mäkineni frustratsioon on arusaadav - Toyota rehvikatastroof mõjutab eriti just meeskondlikke punkte sellelt rallilt ja ka seal konkurents ülitihe.
Tänaku esimene splitt: kaotust Neuville'ile 1,6 sekundit, Lappile 0,2 sekundit. Võrdlus Lappiga tuleks enda kasuks pöörata.
Meeke finišis ning aeg on hommikuse läbimise tempoga võrreldes võimas - 29.37,3. Mäletame, kuidas hommikul oli tema ajaks täpselt pool tundi... ja üks kümnendik.
Neuville ründab - ta on esimeses splitis liider, kuigi vahe Ogier'ga on vaid 0,2 sekundit. Ootame nüüd huviga nii Tänaku kui Evansi tempot.
Sordo kaotab esimeses splitis Ogier'le 2,5 sekundit.
Suninen kaotab esimeses splitis 2,7 sekundit. Mõnel pool on juba arutatud, et ehk võiks Tänak teda sihtida - aga see tundub natuke ebareaalne.Teises splitis on Ogier Meeke'i ees 4,4 sekundiga liider. Prantslane tuleb sel katsel taas hästi.
Ka teine Citroen on kiire - Ogier on avasplitis Lappist omakorda 1,2 sekundit nobedam.
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-korsikal-tige-makinen-vanasti-soideti-voidu-nuud-vahetatakse-rattaid-isetaituvad-rehvid-tuleb-tagasi-tuua?id=85765661
Lappi läheb avasplitis üllatuslikult 0,7 sekundiga Meeke'i ette liidriks.
Latvala on esimeses vaheajapunktis Meeke'ist 3,8 sekundit aeglasem.
GevvP: Rehvipurunemised Korsika rallil: Toyota: 4 Hyundai: 0 Citroen: 0 Ford: 0
Meeke on esimese spliti järgi otsustades sõitmas samasse auku nagu ta ise hommikul.
Kris Meeke on päeva viimasele katsele startinud!
Arnivald: Kui ralli selle seisuga otsa saaks siis oleks Neuville, Ogier ja Tanak sarnaselt 73 punkti peal. Punktikatset ma siin ei arvestanud
Päeva viimane katsumus algab juba vähem kui 15 minuti pärast - ärge kaugele minge!
Tommi Mäkinen: "Kahjuks läks Otil rehv katki. Kui rallit üldiselt vaadata, on rehve päris mitmeid katki läinud. Kas on mõtet regulatsioonidele mõelda - meie kasutasime omal ajal rehve, mis ei läinud nii kergesti katki. Sellised asjad lõhuvad ausat võostlust - kas see on meie spordile hea?"
Tuletame nüüd meelde, et Tänakul on vaja veel ka 47-kilomeetrine katse ilma varurehvita vastu pidada. Ilmselt ei lähe ta seal suruma, vaid sõidab kindla peale - eesmärk peaks olema nüüd Lappist mööda saada, mis peaks ka mõistliku sõiduga võimalik olema.
Ralli üldseis pärast 11. katset: Evans tõusis liidriks, aga Neuville pole kaugel. Tänak langes seitsmendaks, kuid puhta sõiduga on võimalik kindlasti Lappist mööda tõusta.
11. katse tulemused: Neuville'ile katsevõit, Tänak ja Latvala vahetasid rehvi.
Tänak: "Rehv läks katki, väga imelikus kohas. Auto jäi terveks."
Evans lõpetab, kaotust Neuville'ile 3,5 sekundit. Tahaks nüüd Tänaku intervjuud kuulda...
wrc: Kuidas on võimalik, et Toyota meestel rehvid katki lähevad?
Tänak finišis - kaotust Neuville'ile tulebki lõpuks 2.01,2. Kahju, väga kahju!
Tänak kaotab teises vaheajapunktis 2.01,2. Selline kaotus langetab ta ilmselt Lappi seljataha või igatahes väga soomlase lähedale.
Ootame nüüd huviga Tänaku teist vaheaega - kui palju kaduma läks?
Evans kaotab esimeses splitis Neuville'ile 2,1 sekundit. 
Kui rehvivahetus oli kiire, võis kaduma minna poolteist minutit. Tänak kukub ilmselt kuuendaks.
Neuville on vahepeal katse liidrina finišis - ta edestab Meeke'i 0,1 sekundiga.Kas Tänakul võis rehv katki minna?
Mehed vahetasidki rehvi. Nüüd on Tänak taas liikumas!https://twitter.com/OfficialWRC/status/1112017216822743040
TÄNAK SEISAB!
Mis toimub?
TÄNAK KAOTAB ESIMESES SPLITIS 13,3 SEKUNDIT!
Sordo kaotab finišis Meeke'ile 2,9 sekundit, aga suurendab üldarvestuses vahe Ogier'ga 14,4 sekundile.
Neuville läheb esimeses splitis liidriks - 0,2 sekundit on tema edu Meeke'i ees.
Suninen lähebki katse lõpus teiseks - kaotust Meeke'ile 1,3 sekundit.
Sordo on esimeses splitis Meeke'ist 1,2 sekundit maas.Suninen jätkab hästi - teises splitis on ta kaotus põhjaiirlasele vaid 0,9 sekundit.
Ogier kaotab finišis Meeke'ile 5,0 sekundit ning on pisut aeglasem isegi tiimikaaslasest Lappist. Ehk säästab ta pisut rehve järgmiseks katseks?
Sunineni avasplitt on lubav, Meeke'ist 0,4 sekundit aeglasem.
Lappi sõidab üllatavalt korraliku aja - 2,8 sekundit tuleb kaotust Meeke'ile, hetkel teine koht.
Ogier kaotab esimeses splitis Meeke'ile juba 2,8 sekundit.
Loeb kaotab finišis Meeke'ile 3,5 sekundit.
Lappi alustab katset oma senise nädalavahetuse kohta väga hästi - ta kaotab Meeke'ile vaid 0,6 sekundit.Latvala on samal ajal finišis, kaotust kogunes rehvivahetuse tõttu 2.13,8.
Loeb kaotab esimeses splitis Meeke'ile 1,9 sekundit.
...: Mõni kurv enne välja kaldumist, lõikas Latvala tugevalt kurvi ja käis kõva mütakas. Küllap seal see rehv ka läks.
Latvala kaotas rehvivahetusega pisut üle kahe minuti.
Kuna Latvalal midagi püüda ei ole, siis on tal ilmselt mõistlikum rehv kohe ära vahetada, et mitte riskida sellega, et tal lumepallina midagi veel katki läheks.
dr. house: Lühike katse. Finishisse oleks mõtekam sõita ju...
Meeke on samal ajal juba finišis - 7.57,7. Hommikul suutis sellest ajast kiiremini sõita vaid Tänak.
Latvala seisab ja on autost väljas! Rehv on vaja ära vahetada. Soomlasel tuleb seda katse keskel sel rallil juba teist korda teha!
Nõnda - Kris Meeke on 11. katsele startinud! Intervallid on taas kolmeminutilised, nii et vaheaegu saame pisut rahulikuma tempoga.
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/jari-matti-latvala-kahtleb-endas-kas-peaksin-ametit-vahetama?id=85764849
siisikene: Kui WRC+ vaadata, siis on näha, et Ott sõidab nii puhtalt kui võimalik, et õhtusteks katseteks rehve hoida. Arvestades seda, suhteliselt ulmeline, et sellist tempot suudab hoida
Ralli üldseis pärast 10. katset: Evans vähendas vahe Tänakuga 1,6 sekundile.
10. katse tulemused: Meeke'ile kena katsevõit, Tänak turvaliselt neljas.
Evans finišis - ta kaotab Meeke'ile küll 2,1 sekundit, kuid võtab Tänakult seega 0,7 sekundit tagasi.
Tänak: "Hea ja puhas sõit. Minna on veel pikk maa, see ei ole veel viimane katse."
Neuville on oma katsega väga rahul ning ei oska öelda, kui palju ta riskis.Tänak on finišis hetkel kolmanda ajaga - kaotust Meeke'ile tuleb 2,8 sekundit. Eestlane liikus pisut langevas joones.
Evans on kolmandas vaheajapunktis Tänakust 0,3 sekundiga ette saanud.Neuville on samal ajal finišis - hetkel teine aeg, kaotust Meeke'ile 2,2 sekundit.
Sordo finišis ning kaotust tuleb ootamatult palju - 10,4 sekundit.Tänak kaotab kolmandas splitis samal ajal Meeke'ile 2,3 sekundit ning jääb sekundiga alla ka Neuville'ile.
Suninen, kes alustas katset taas väga hästi, kaotab finišis ikkagi Meeke'ile 9,7 sekundit.
Evans ja Tänak on teises splitis võrdsed. Fantastiline heitlus!
Teises vaheajapunktis on Tänak Meeke'ist 0,3 sekundit aeglasem.Ogier on samal ajal finišis, jäädes Meeke'i ajale alla 6,3 sekundiga.
Lappi kaotab finišis Meeke'ile 9,8 sekundit.Evans läheb esimeses splitis samal ajal 0,2 sekundiga Tänaku ette ise liidriks!
Tänak on esimeses splitis liider, edu Meeke'i ees 0,4 sekundit. Eestlane on esimene, kes Meeke'ile sel katsel mõnes lõigus vastu on saanud.
Loeb kaotab finišis Meeke'ile 6,6 sekundiga. Peagi peaksime ka Tänaku esimese vaheaja saama.
Neuville on esimeses splitis Meeke'ist 0,8, Sordo 1,9 sekundit aeglasem.
Latvala kaotab finišis Meeke'ile 8,2 sekundiga.
Meeke finišis - 15,52,3. Omaenda hommikusest läbimisest 2,5 sekundit kiirem aeg.Ta jätkab liidrina ka kõikides splittides. Suninen kaotab talle esimeses vaheajapunktis vaid 0,1 sekundit, Lappi ja Ogier teises splitis 3,3 sekundit.
Lappi ja Ogier sõidavad avasplitis täpselt Latvalaga võrdse aja välja, kõik kolm kaotavad Meeke'ile seal 1,7 sekundiga. 
Loeb on esimeses splitis Meeke'is juba 2,5 sekundit aeglasem. Teises splitis kaotab Latvala põhjaiirlasele 3,6 sekundit.
Latvala kaotab seal Meeke'ile 1,7 sekundiga.
Meeke on esimeses vaheajapunktis ning edestab oma hommikust splitti mõne kümnendikuga.
Kris Meeke on 10. katsele startinud!
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-korsikal-uskumatu-prohmakas-poomile-krutiti-alla-vale-rehv-mis-purunes?id=85764587
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-korsikal-ken-torn-motleb-kas-nassulainud-hooaega-uldse-jatkata?id=85764623
Libedal teekattel eksinud ning avarii teinud Kalle Rovanperä Škodal on turvapuur kahjustada saanud, mis tähendab, et ta peab ralli katkestama ning punkte kirja ei saa.https://twitter.com/RallitFi/status/1111980021814644736
Rehvivalikud on taas kõigil WRC sõitjatel täpselt samad: viis kõva seguga "jalavarju" kaasa.https://twitter.com/Michelin_Sport/status/1111975691631894529
Pärastlõunaste katsete alguseni on jäänud veel veerand tundi!
Lõunapausi võib sisustada ka "Kuuenda käigu" kuulamisega!https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/kuula-kuues-kaik-arutab-kas-meeke-vois-toesti-teha-sihilikult-ebasportliku-kaigu?id=85760285
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-korsikal-tanaku-lahim-rivaal-evans-oleksin-rumal-kui-seljataha-ei-vaataks?id=85763307
Kiire pilk ka JWRC sarjale. Ken Torn on tehnilise rikke tõttu katkestanud ning tema täna starti ei tulnud, Roland Poomil läks pikal katsel rehv katki ning seetõttu kaotas ta üle kahe minuti. Üldseis:
Nüüd saame peaaegu kolmetunnise lõunauinaku teha - pärastlõunased katsed algavad alles kell 15.38. Vahepeal saame aga kindlasti veel kommentaare kohapealt.
Ott Tänaku värsked kommentaarid!https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/korsika-rallil-taas-liidriks-tousnud-ott-tanak-surusin-hommikul-kahel-katsel-kolmandal-oleks-see-olnud-riskantne?id=85763051
Teadja: Tase uskumatult tasavägine, 30min sõitu ja 5 esimest meest 7,5 sekundi sees (sealjuures kõik 4 erinevat automarki). Kasvõi vormel 1-s on sellega ajaga vahed palju suuremad. Mitmes hooaeg tegelikult juba masinad väga tasavägised, aeg sõltub sellest, kuidas sõitja end masinas tunnes - kui hästi, saab rohkem suruda ja parema aja, kui ei tunne nii mugavalt, siis annab mõned sekundid ära.
Ants: Tagurpidi katsete sõitmine oleks meeletu peavalu korraldajatele. Kõik pealtvaatajate turvaalad tuleks ümber korraldada jne. Korsika ralli ongi vähe, aga pikad katsed. Eelmine aasta oli 12 kiiruskatset. Mikihiire publikukatseid ei ole. 47 km katse ju väga põnev, korraks olid kõik WRC sõitjad korraga samal katsel rajal.
Oi-oi milline ärev hetk Lappil viimasel katsel oli!https://twitter.com/Karlip1/status/1111938773602967552
ChLoNiCaL: Miks tänavu erinevaid katseid nii vähe on? Jube igav on kui mehed sõidavad päevas 3 erinevat kiiruskatset 2 korda. Palju huvitavam oleks kui oleks 3 katset ja 3 katset tagurpidi.
Ralli üldseis pärast 9. katset: Tänak tõuseb 2,3 sekundiga Evansi ees liidriks, Neuville on tasapisi kaugemale libisemas.
9. katse tulemused: Sordole katsevõit, aga Tänak endiselt väga kiire.
Evans kaotab finišis Sordole 3,3, Tänakule 2,5 sekundit. Eestlane ongi uus ralli liider!
Evans on viimases splitis Tänakust 3,9 sekundit maas. Tundub, et eestlane tõuseb ralli liidriks.
Tänak: "Keeruline ja uus katse. Olen kindel, et mitte keegi päris piiri peal ei sõida, aga mul oli hea rütm. Draamat polnud, aga ralli esimene tõeliselt keeruline katse."
huvitav teada: Kuidas see võimalik ralli sõidul, et sõitjad sõidavad näiteks 20 km. maha ja nende vahe on alla sekundi. Kuidas nad nii ühtlaselt saavad sõita.
Tänak teeb tugeva katse lõpu ning läheb finišis teiseks - kaotust Sordole 0,8 sekundit. Hea töö!
Neuville finišis - hetkel kolmas aeg, kaotust Sordole 7,5 sekundit.
WRC2 Pro sarjas on Kalle Rovanperä avarii teinud, mehed on autost väljas.
Evans on neljandas splitis Tänakust vaid sekund maas. Waleslane on seal taas mööda läinud ka Neuville'ist.
Sordo finišis - ta edestab Ogier'd 1,4 sekundiga ning läheb liidriks. Väga korralik sõit!
Tänak on neljandas splitis Sordole taas õige pisut tagasi andnud - vahe kasvas 2,2 sekundile. Neuville'i edestab eestlane seal täpselt kahe sekundiga.
Suninen tuleb finišisse suhteliselt pettumustvalmistava ajaga: ta kaotab Ogier'le 28,4 sekundit ning langeb üldarvestuses kuuendaks.
Sordo jätkab heas rütmis - eelviimases vaheajapunktis on ta Ogier'd 1,1 sekundiga edestamas.
Evansi kolmas splitt on Tänakust juba 4,3 sekundit aeglasem ning ta annab 2,1 sekundit tagasi ka Neuville'ile!
Ogier tuleb võimsa ajaga finišisse - esimene mees alla poole tunni, 29.46,4 edestab Meeke'i 13,7 sekundiga.Tundub, et prantslane on just selle pooleldi kruusal sõidetud osa väga hästi läbinud.Splittide järgi on hetkel ainult Sordo ja Tänak talle vastu saamas, eks näis, mida suudab Evans.
Lappi kaotab finišis Meeke'ile 33,2 sekundit.Ott Tänak on samal ajal kolmandas splitis taas hea tempoga - teine aeg, kaotus Sordole on 0,6 sekundile vähenenud.
Elfyn Evans on läbi tulnud teisest vaheajapunktist ning ta on seal Tänakust 0,4 sekundit aeglasem. Kümnendike mäng!
Loeb finišis - kaotust Meeke'ile tuleb 25,6 sekundit, suurem osa sellest ühe eksimuse tõttu.Neuville on kolmandas splitis Sordost 2,8 sekundit aeglasem. Belglane püsib endiselt suures mängus.
Ogier on neljandas splitis Meeke'ist juba 11,6 sekundit kiirem. Selle katsega peaks prantslane end Suninenist mööda pressima.
Tänak on teises splitis natuke tagasi andnud - ta kaotab Sordole 2,0 sekundit.
Latvala on samuti finišis - kaotust Meeke'ile 6,2 sekundit.Evansi esimene splitt: kaotust Tänakule täpselt üks sekund.
Kolmandas splitis on samal ajal Ogier liider - edu Meeke'i ees 3,9 sekundit, Latvala jääb seal maha 8,5 ja Suninen 11,1 sekundiga.
Ott Tänak läheb esimeses splitis 0,2-sekundilise eduga Sordo ees liidriks.
Kris Meeke paneb finišis esimese märgi maha - 30.00,1. Peaaegu täpselt pool tundi!
Neuville on esimese vaheaja kirja saanud - ta kaotab seal vaid Sordole ning sedagi vaid 0,9 sekundiga.
Lappi kaotab samuti suhteliselt palju - kolmandas splitis on Meeke temast juba 20,7 sekundit kiirem. Soomlase kaotus on tulnud ühtlaselt.
Teises splitis on Ogier liider, Meeke'i ees edu 1,6 sekundit. Suninen on seal ilmselt väikese eksimuse sisse lubanud, sest kui avasplitis oli ta Ogier'ga võrdne, siis seal on tal juba 5,1-sekundiline kaotus.
Meeke on ilmselt väikese eksimuse teinud - neljandas splitis on Latvala ühtäkki temast vaid 0,6 sekundi kaugusel.
Loebil läks äparduse tõttu kaduma pisut alla 20 sekundi.
Sordo teeb esimeses vaheajapunktis korraliku avalduse - ta läheb seal 2,0 sekundiga liidriks!
Suninen sõidab esimeses vaheajapunktis Ogier'ga täpselt võrdse aja välja.
Kolmandas splitis on Meeke'i edu Latvala ees 4,5 sekundile suurenenud.
Ogier on esimeses splitis liider - 0,4 sekundit edu Meeke'i ees.
Loeb tegi sõiduvea ning pidi auto korra rajal ümber pöörama! Mitu sekundit läks kindlasti kaotsi.Auto läks suhteliselt kummaliselt ühes kurvis pikaks ning kokkupõrge kraaviga oli päris märkimisväärne, kuid tundub, et auto jäi terveks.https://twitter.com/ma_ipp/status/1111924591344144384
Lappi kaotab esimeses vaheajapunktis 2,3 sekundit.
Teises splitis on Latvala kaotus Meeke'ile kasvanud 3,8 sekundile.
Siin on põnev võrdlus sellest, kui kiiresti läbiks sama katse tavaline tänavaauto!https://twitter.com/OfficialWRC/status/1111915068189495296
Esimesest splitist on ka Loeb läbi - kaotust Meeke'ile 0,7 sekundit.
Mirtel: Mis stardiintervall on?
Taas kolm minutit. Meeke ja Latvala on esimesest splitist kümne kilomeetri peal läbi tulnud ning Latvala kaotab seal 1,6 sekundiga.
Kris Meeke on pikale katsumusele startinud!
Tuletame meelde - selle katse keskel on umbes kuuekilomeetrine lõik, kus tee on vaid pooleldi asfalteeritud. See tähendab, et üks pool teed on asfalt, teine aga sisuliselt kruus! Sõitjate sõnul võib see päris korralikult kaarte segada.https://twitter.com/AnttiL_WRC/status/1111918486270312448
Splitte on pikal katsel kokku viis tükki: 10,08 km, 16,55 km, 24,07 km, 32,75 km ja 44,70 km. Annab ikka jälgida!
Margo: Millised on 9. kiiruskatse vaheajapunktide kilomeetrid? Aitäh!
Kaua ei pea nüüd ootama ka tänase põhikatse alguseni - 47-kilomeetrise Castagniccia esimene läbimine algab kell 11.14!
Ralli üldseis pärast 8. katset: Evansi edu Tänaku ees on nüüd vaid 0,2 sekundit!
Evans sõnab, et hoidis pisut järgmise pika katse jaoks rehve.Väga ühtlase 8. katse tulemused: Tänakule katsevõit!
Evans finišis - kaotust Tänakule tuleb 3,7 sekundit, mis tähendab, et edu eestlase ees jääb talle kokkuvõttes vaid 0,2 sekundit!
Evansi kaotus teises splitis on juba 4,0 sekundit!
Tänak: "Me peame piiri peal sõitma, sest kõik teised teevad seda. Ma ei hoia end tagasi, naudin võitlust."
Tänak finišis - 2,0 sekundit on edu Neuville'i ees. Taas väga hea sõit!
Tänak on ka teises splitis liider, 2,1 sekundiga Neuville'i ees.Evans kaotab samal ajal juba esimeses vaheajapunktis Tänakule 2,1 sekundiga!
Neuville finišis - hetkel kiireim aeg, edu Meeke'i ees 1,2 sekundit. Tundub, et esikolmikumehed jätkavad nobedalt!
Ott Tänak näitab esimeses splitis samal ajal taas võimsat minekut - ta edestab Neuville'i 1,2 sekundiga!
Sordo finišis - teine aeg, kaotust Meeke'ile 0,3 sekundit.
Neuville läheb avasplitis 0,1 sekundiga Sunineni ette liidriks.
Sordo on esimeses vaheajapunktis samal ajal teine - kaotust Suninenile vaid 0,2 sekundit.
Suninen sõidab välja hetkel teise aja - kaotust Meeke'ile 1,6 sekundit.
Ogier on finišis neljas - kaotust Meeke'ile koguneb 3,9 sekundit. Kas prantslase autoga on kõik korras?
Ogier kaotab juba esimeses splitis 2,8 sekundiga - seda aga Suninenile, kes on seal 0,2 sekundiga Lappi ees liidriks läinud!
Lappi Meeke'i finišis siiski lüüa ei suuda - ta kaotab 2,3 sekundiga. Selles mõttes on Citroeni tugevam katse oodatud, et see trass ei ole niivõrd tehniline.Soomlane ise on aga pettunud. "See katse oli veel hullem kui eelmine, aga aeg on üllatus - võib-olla on esimesed mehed ka kehvasti sõitnud."
Loeb jääb ka finišis Meeke'ile alla - 3,3 sekundiga.Lappi on samal ajal avasplitis üllatanud - ta edestab seal Meeke'i 1,2 sekundiga!
Eelmisel katsel väga head minekut näidanud Loeb jääb sel katsel esimeses splitis Meeke'ile 1,1 sekundiga alla.
Latvala jääb Meeke'ile alla 4,4 sekundiga ning langeb sellega ka üldarvestuses tiimikaaslase seljataha.
Latvala on esimeses splitis Meeke'ist 0,3 sekundit maas.Meeke on samal ajal juba finišis - ajaks 7.59,0.
Sel katsel minnakse rajale kolmeminutiliste stardiintervallidega, seega tulevad vaheajad ja võrdlused meile tavapärasest pisut aeglasemalt.
Kris Meeke on rajal!
Nüüd on algamas tänase päeva lühim katse, aga sellelgi on pikkust korralikud 14 kilomeetrit. Ainus katse, mida täpselt samasuguselt sõideti ka mullu. Tegu peaks olema ralli kõige kiirema katsega.https://twitter.com/AnttiL_WRC/status/1111900870562721793
Nüüd jääme igatahes järgmise katse ootele: see saab alguse kell 10.08!
Jüri Ummik: Tähtis on see, et Neuville'iga vahe kasvas. Mul isiklikult poleks midagi selle vastu, kui Evans isegi võidaks selle ralli, kuigi väga vara veel järeldusi teha.
Ralli üldseis pärast 7. katset: Evansi edu Tänaku ees on vaid 3,9 sekundit!
7. katse tulemused. Tänakule Korsikalt teine katsevõit, Evans kohe kannul:
Evans finišis ning katsevõit läheb siiski Tänakule - eestlase edu on 0,6 sekundit.
Tänak: "Eile oli väga tihe heitlus ja usun, et täna tuleb sama. Peame endast parima andma."
Viimases splitis on Evans Tänakuga võrdne!
Tänak finišis - aeg seni kiireim, Loebi edestab ta 2,7 sekundiga.
Neuville finišis ning ka tema ei suuda Loebi lüüa - kaotust tiimikaaslasele tuleb 0,5 sekundit.Mida suudavad nüüd aga Tänak ja Evans?
Tänaku viimane vaheaeg: edu Neuville'i ees on 2,4 sekundit.
Evansi kaotus Tänakule on kolmandas splitis vähenenud 1,3 sekundile.
Jeh: Uskumatut pole siin midagi . Iga meeskond teeb kõike selleks et enda auto seadistada nii et auto asfaldil liiguks . Ja ogieri meeskond vist seekord sellega hakkama ei saa.
Sordo finišis - hetkel kolmas aeg, kaotust Loebile 6,3 sekundit. Loeb on väga korraliku katse teinud!
Tänak edestab kolmandas splitis jätkuvalt Neuville'i 2,8 sekundiga.
oki: natuke uskumatu, et Montes oli asfaldil Ogier kiireim mees ja Korsikas järsku auto lihtsalt ei keera enam.
Evans kaotab teises splitis Tänakule 1,9 sekundit. Vahe on pisut suuremaks läinud.
Suninen ei alusta päeva kõige paremini - kaotust Loebile 10,8 sekundit.Üldarvestuses jääb soomlane sealjuures vaid 2,1 sekundiga Ogier' ette.
Tänak jätkab hästi ka teises splitis, kus ta edestab Neuville'i 2,8 sekundiga.Ogier on finišis - kaotust Loebile 7,5 sekundit. Tundub, et Citroen ei ole oma probleemidele lahendusi leidnud.
Evans ei ole samuti papist poiss - ta on esimeses splitis teine, kaotust Tänakule täpselt üks sekund.
Albertti: Ott teeb Ogieri, et ühe pika katse surub ja ülejäänud võtab rahulikult ja teised peavad suruma ülejäänud päeva.
Lappi finišis ning loodetud kiirust ei ole - kaotust Loebile 10,2 sekundit.
Ott Tänaku esimene splitt on ülivõimas: ta edestab Neuville'i seal koguni 2,7 sekundiga! Tänak surub!
Avasplitis paneb hea märgi maha Neuville, kes edestab Meeke'i 0,2 sekundiga.Loeb on samal ajal finišis ning ta lööb seal Meeke'i 1,5 sekundiga. Loebilt tugev katse teine pool.
Esimeses splitis on ka Sordo hästi tulemas, ta on seal hetkel teine ning Meeke'ist vaid 0,3 sekundit maas.Latvala kaotab finišis Meeke'ile koguni 9,4 sekundit.
Meeke on katse finišis - ajaks 15.54,8.
Esimesest splitist on läbi tulnud ka Citroenid: Lappi kaotab Meeke'ile 0,7, Ogier 0,8 sekundit. Kas nemad leiavad täna oma kiiruse?
Loeb kaotab esimeses splitis Meeke'ile 0,4 sekundiga.
Sel katsel on neid neli: 8,38 km, 12,62 km, 18,28 km ja 23,4 km peal. Meeke ja Latvala on esimesest splitist juba ka läbi tulnud - Meeke edestab seal tiimikaaslast 0,7 sekundiga.
S: Mitu vaheajapunkti on?
Meeke on rajal ning laupäevane võistluspäev on alanud!
Nõnda - Kris Meeke'i stardini on jäänud veel vaid kaks minutit!
Rehvivalik on täna taas lihtne: kõik on taas kaasa võtnud viis kõva seguga rehvi.https://twitter.com/Michelin_Sport/status/1111875245940637696
Täna tõotab taas tulla puhas ja kuiv päev. Väga huvitavaks peaks kujunema pikk 47-kilomeetrine katse, mille sees on muuhulgas lõik, kus pool teed on asfalteeritud, teine pool aga sisuliselt kruus. Kas see hakkab kaarte segama?https://twitter.com/voiceofrally/status/1111872581651574784
Meenutusi ka eilsest:https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/video-korsika-ralli-avapaev-toi-jwrc-s-kaasa-kaks-suurt-avariid-uhes-osaliseks-lati-ekipaaz?id=85761417
Tere-tere! Oskame ikka: Täna läheb rajale esimesena Meeke, järgnevad Latvala, Loeb, Lappi, Ogier, Suininen, Sordo, Neuville, Tänak ja Evans.
Frederic: Tere, vara hommikut! Kas keegi oskab öelda milline on tänane järjekord?
„Sõiduandmetest saab ju vaadata, palju me sel lühikesel lõigul katse teisel läbimisel kiiremad olime. Lõpuks on jalutavad lehmad ju korraldajate möödalask.”                           https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-korsikal-jarveoja-ei-hakanud-lehmade-vahel-laveerima-lasime-nad-ule-tee?id=85760629
Jaan Martinson toob Korsikalt kohale Ott Tänaku kommentaarid reedesele võistluspäevale.                                             https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-korsikal-tanak-kui-voita-tahame-peame-homme-suruma-hakkama?id=85760565
Evans usub, et suudab Tänakule tagatulesid näidata.   https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/liider-evans-ma-ei-pea-tanaku-parast-muretsema-suudan-olla-temast-kiirem?id=85760461
Värske (ja väga põneva aruteluga!) "Kuues käik" on siin!https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/kuula-kuues-kaik-arutab-kas-meeke-vois-toesti-teha-sihilikult-ebasportliku-kaigu?id=85760285
Nüüd ongi kohtunikud otsuse langetanud ning Evansile määratakse Tänakuga võrdne aeg. Seega on reedese päeva lõpuks Evans ralli liider. Tänak kaotab kokkuvõttes Evansile 4,5 sekundiga.   https://twitter.com/MSportLtd/status/1111662105508356098
Kordusest näidatakse, et Evans oli üle 55 sekundi Meeke'i taga kinni. Loomulikult ei kaotanud ta sellega nii palju aega, aga nii kaua pidi ta aeglasemalt sõitma.
M-Spordi tiimiboss Rich Millener: "Rääkisin Toyotaga juba poole katse peal ja palusin neil Krisile sõnum edasi anda. Katse ajal on seda keeruline teha ja tundub, et sõnum ei läinud läbi. Oleme korraldajatele öelnud, et meie meelest oleks aus anda talle Tänakuga sama aeg."
Ralli üldseis pärast reedet: Tänak tõusis küll liidriks, kuid korraldajad tõstavad ilmselt esimeseks siiski Evansi.
6. katse tulemused: Neuville'ile katsevõit, Tänak teine. Evans kaotas Meeke'i tõttu 11 sekundit ning nõuab kindlasti seda aega tagasi.
Suninenilt taas korralik sõit, 4,1 sekundit kaotust ning viies koht nii katse arvestuses kui kokkuvõttes.
Juss: Kas õiglane ei oleks ikka Neuville aja järgi sättida Evansi tulemust?
Sordolt kaotust 5,8 sekundit, kokkuvõttes on ta endiselt neljas - kaotust Tänakule 21,6 sekundit.
KBB: õiglane oleks Tänaku aeg, pluss 0,4 (esimese spliti kaotus)
Latvalalt hetke viies aeg, kaotust 4,2 sekundit.
Loeb tuleb kolmanda ajaga - kaotust Neuville'ile vaid 2,6 sekundit.
Lappi saab kirja hetkel neljanda aja - 8,0 sekundit kaotust Neuville'ile.
Karl: Arvatavasti antakse Tänakuga sama aeg Evansile
Meeke: "Eeldasime, et korraldajad annavad talle kolmeminutilise stardiintervalli, seega ei oodanud me teda enda seljataha."
Meeke läheb finišis esimese asjana Evansi ees vabandama. Evans: "Loodan, et see asi lahendatakse nii, nagu peaks."
Nüüd saab Evans lõpuks Meeke'ist mööda - ning meeskond nõuab kindlasti selle eest mingisugust ajakompensatsiooni.Evans kaotab finišis Neuville'ile 11,7 sekundit, Meeke 2.21,2. Evans langeb seega liidrikohalt, aga usutavasti võtavad korraldajad siin midagi ette.
Evans on endiselt Meeke'i taga - Toyota mees ei ole autot enda seljataga lihtsalt märganud!
Teises splitis on Evans Tänakust 2,5 sekundit aeglasem! Kaotus tuli sellest, et Evansile jäi Meeke ette!
Üle 150 kilomeetri!
Urmas: Kui pikk see ülesõit hooldusalasse on?
Neuville teeb sel katsel Tänakule taas ära, edestades eestlast 1,3 sekundiga. Üldarvestuses jääb seega tänase päeva järel Neuville Tänakust maha vaid 5,3 sekundiga.
Evans on esimeses splitis Tänakust 0,5 sekundit aeglasem.
Paistab, et Meeke ei ole autot päris korda saanud ning sõidab lihtsalt katse läbi - esimeses splitis kaotab ta üle minuti.Ogier on samal ajal finišis - kaotust Tänakule 2,3 sekundit.
Tänak: "Väga stabiilne päev. Teisel läbimisel pidime olema pisut ettevaatlikud, sest amortidega oli väike mure, aga saime hakkama."
Tänak finisis - 10.03,6. Hommikusel läbimisel oleks sellest piisanud katsevõiduks. Eestlase jaoks on nüüd päev kiiruskatsete mõttes läbi - nüüd ootab ees aga pikk ülesõit tagasi hooldusalasse.
Ka Neuville on esimeses splitis Tänakust aeglasem, aga vaid 0,7 sekundi jagu.
Ogier kaotab Tänakule esimeses splitis 1,5 sekundit.
Tänak on esimeses splitis hommikusest läbimisest paar sekundit kiirem - 4.44,8.
Nõnda - Ott Tänak on päeva viimasele katsele startinud!
Toyota kinnitab, et Kris Meeke'il oli tõesti vedrustus katki ning ta üritas seda ülesõidul parandada. GPS-i järgi tundub, et ta ka liigub - head uudised!
Ralli üldseis pärast 5. katset: Evans kindlustas liidrikohta, esikolmik on pisut eraldunud.
5. katse tulemused: Evansile võimas katsevõit, Tänak kolmas.
Mida räägib aga Latvala?"Kahe kilomeetri järel läks meil rehv aeglaselt tühjaks. Sõitsime mööda sama sõidujoont nagu teised, see oli lihtsalt asi, mis võib juhtuda."Sealjuures tegi üks katselõputöötaja auto poole žesti, mille järgi tundus, et üks rehv oli Latvalal veel tühjavõitu. Kas tal tuleb ka järgmine katse läbi longata?
Sunineni kaotuseks tuleb lõpuks 7,3 sekundit.
Latvala on samuti finišis - kaotust kogunes 3.06,1.
Sordo kaotab 7,1 sekundit. Esikolmikust libiseb ta üha kaugemale.
Loeb teeb korraliku sõidu - kaotust Evansile 6,8 sekundit.
Soomlane liigub taas. Lappi on samal ajal finišis, enda sõnul piiri peal sõiduga, aga kaotust Evansile tuleb 10,2 sekundit.
Latvala on auto tee äärde parkinud ning mehed on autost väljas. Sordo läks nendest just mööda. Tundub, et vahetatakse rehvi.
Latvala seisab!
Evans finišis - ta edestab Neuville'i 2,4 ja Tänakut 3,1 sekundiga! Väga võimas avaldus M-Spordi mehelt!
Meeke'il tehakse uks lahti, reporter jõuab küsida - mees noogutab agaralt ning sõidab minema!
Finišis kaotab Meeke Neuville'ile 33,5 sekundit. Kas ülesõidul on nüüd võimalik asi ära parandada, nagu seda tegi Loeb?
Ei ole - Meeke eksib ühes kurvis hästi natuke ning põrutab auto tagumise parema osa vastu kaljuseina. Paistab väga sarnane olukord Sébastien Loebi hommikuse juhtumiga!
Meeke sõidab aeglaselt! Kas taas on rehv katki?
Neuville läheb katse liidriks - ta edestab Tänakut 0,7 sekundiga.Splittide järgi on Meeke ja Evans aga veel kiiremini liikumas.
Ogier: "See auto ei saa hetkel kiiremini sõita. Ma isegi ei tea, kas saame midagi hooldusalas teha!"Tundub päris selge, et Citroen ei ole millegipärast tänavu Korsikal piisavalt kiire!
Ogier finišis - kaotust Tänakule tuleb juurde 3,4 sekundit. Kokkuvõttes on prantslane meie mehest juba 29,5 sekundit maas.
Teises splitis on Meeke liider, Evans kaotab talle 0,9, Neuville 1,1 ja Tänak 1,4 sekundiga.
Tänak: "Puhas sõit. Me ei sõida veel piiri peal, aga hea rütmiga sellegipoolest. Rajal on mõned kohad pisut mustad, aga üldiselt on tee okei."
Ott Tänak finišis - ajaks 14.26,3. Hommikusest läbimisest sealjuures 1,3 sekundit aeglasem.
Ka Evans on esimeses vaheajapunktis Tänakust kiirem - seda 0,2 sekundi jagu.
Teises splitis on Tänak Neuville'ist 0,3 sekundit aeglasem, Ogier kaotab Neuville'ile 3,4 sekundit.
Meeke on taas kiireim, aga avasplitis on teisel kohal sedapuhku Neuville. Belglane kaotab Meeke'ile 0,9 sekundit, Tänak 1,4 sekundit.
Esimeses splitis on Tänak Ogier'st koguni 2,2 sekundit kiirem.
Ott Tänak ja Sébastien Ogier on 5. katsele startinud!
Homne stardijärjekord pannakse paika tänase viimase katse järel ning homme alustab WRC-dest esimesena tänase päeva viimasel kohal lõpetanud sõitja. Ralli liider läheb rajale WRC-dest viimasena, aga kuna asfaldil ei mängi stardijärjekord eriti suurt rolli, pole mõtet sellele väga mõelda.
juku: Tere mitmendal katsel hommne stardi järjekord paikka pannakse.
Viies katse peaks alguse saama täpselt täistunnil. Jääme ootele!
Ralli üldseis pärast 4. katset: Evans tõusis napilt Tänakust mööda, Neuville püsib kolmandal kohal.
Suninen ei suuda siiski (veel) Sordost mööduda - ta kaotab ise finišis Evansile 5,6 sekundit ning jääb viiendaks.4. katse tulemused:
Ralli üldarvestuses neljandal kohal olnud Sordo kaotab üllatavalt palju - suisa 8,2 sekundit. Kas Suninen pressib end hispaanlasest mööda?
Latvala tuleb Ogier' ja Neuville'i vahele - kaotust Evansile 4,8 sekundit.
Loeb kaotab Evansile 9,0 sekundit. Tema eesmärk on pärast avakatse äpardust lihtsalt ralli kindlalt lõpetada.
Lappi vangutab pead: "Tegin enda meelest korraliku katse, aga aeg on kehv. Isegi R5-d tulevad kiiremini!"
Lappi ei leia taas kiirust - ta kaotab Evansile 7,5 sekundit.
Evans finišis ning tema Tänakule ei kaota - edu koguneb lõpuks 2,7 sekundit ning sellega läheb waleslane ka ralli liidriks!
Meeke on splittides küll pidevalt Tänakust kiirem, aga finišis on 0,9 sekundiga eespool hoopis eestlane. Mida suudab nüüd Evans?
Evans paneb samal ajal teises splitis Meeke'ile 1,2 sekundiga ära.
Neuville kaotab finišis Tänakule 3,8 sekundiga.
Ogier alustas küll hästi, kuid andis katse ülejäänud osaga siiski Tänakule pisut tagasi - kaotust tuli finišiks kokku 1,9 sekundit.Teises splitis on Meeke Tänakust 0,8 sekundit kiirem, Neuville kaotab põhjaiirlasele seal 3,3 sekundiga.
Evans virutab avasplitis 0,3 sekundiga ka Meeke'ile ära.
Tänak finišis - 10.20,2. Võrdluseks: hommikul sai ta samal katsel kirja 10.23,8, Evans võitis katse 10.20,6-ga.
Tänak: "Kruusa on rajal pisut rohkem, aga üldiselt on tee mõnus. Üsna okei sõit."
Meeke näitab taas head kiirust, esimeses splitis on ta Ogier'st 0,7 sekundit kiirem.
Neuville on esimeses splitis mõlemast konkurendist pisut aeglasem - Ogier'le jääb ta alla 1,9 sekundiga, Tänakule 1,5 sekundiga.
Ogier on Tänakust avasplitis 0,4 sekundit nobedam.
Tänak on esimeses splitis 1,2 sekundit kiirem kui hommikul.
Ott Tänak on 4. katsele startinud!
Nõnda - pärastlõunaste katsete alguseni on jäänud veel vaid neli minutit. Ott Tänak ja teised WRC sõitjad võtavad ette täpselt needsamad kolm katset, mis juba hommikust tuttavad.
Lätlane Martinš Sesks tegi 3. katsel päris korraliku avarii!https://www.facebook.com/Tolosa2a/videos/2745992578774927/
https://twitter.com/TGR_WRC/status/1111611817514749952
Rehvivaliku osas taaskord keegi ei erine - kõik on rajal viie kõva seguga rehviga.https://twitter.com/Michelin_Sport/status/1111610099364188160
https://twitter.com/RolandPoom/status/1111586280352243713
https://twitter.com/OfficialWRC/status/1111584754263097348
https://twitter.com/TGR_WRC/status/1111583243302830081
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-korsikal-reedelounane-kommentaar-kuhu-kadus-citroeni-kiirus?id=85754761
Siin on ka JWRC üldseis pärast 3. katset. Tuletame meelde, et eilse avarii järelmõjude tõttu on Ken Tornil viieminutiline karistus, nii et puhta sõidu mõttes võiks ta hoida viiendat kohta.
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/korsika-ralli-liider-tanak-koik-on-hasti-meil-on-martiniga-lounapausi-ajal-vaid-uks-asi-vaja-ara-teha?id=85754285
Tänak on nüüd täpselt kaks hooaega järjest igalt rallilt vähemalt ühe katsevõidu võtnud - viimati jäi ta sellest ilma 2017. aastal just Korsikal.
eid_154ecc3820a287: Mitmel rallil järjest on O.T. katsevõidu saanud? Mis on selles osas kõigi aegade TOP?
Ralli üldseis pärast 3. katset: Tänak on jätkuvalt liider, aga vahed on tipus väikesed.
Suninen kaotab katsel 5,5 sekundit. Ott Tänak saab katsevõidu kätte!3. katse tulemused:
Dani Sordo kaotab sel katsel koguni 6,2 sekundit ning langeb neljandaks. Mees ise toob põhjuseks, et teekate on juba poriseks läinud.
Latvala näitab seekord juba natuke paremat minekut: kaotust Tänakule 3,0 sekundit."Legend on endiselt liiga aeglane. See katse oli isegi okei, aga nägite, milline eelmine katse oli. Uskumatu!"
Loeb kaotab finišis Tänakule 6,0 sekundit. Tema tempo ei ole tänasel hommikupoolikul samuti kõige parem olnud, isegi kui see väike avarii ja selle tõttu kaotatud aeg välja arvata.
Lappi: "Tegin nõelasilmakurvis pirueti, minu viga. Tunne autos oli seekord pisut parem."
Lappi oli väidetavalt teinud spinni. Finišis kaotab ta Tänakule 13,8 sekundit.
Evans kaotab aga katse viimase lõiguga õige pisut ning jääb finišis Tänakule 0,7 sekundiga alla.
Evans on esimeses splitis sõitnud välja Tänakuga täpselt võrdse aja, teises on ta 0,4 sekundit eestlasest kiirem.
Meeke ei suuda sel katsel siiski Tänakut lüüa - finišis on kaotus 0,5 sekundit.
Lappi olevat katsel seisma jäänud, aga GPS näitab, et ta liigub edasi. Esimeses splitis on tema kaotus 10,7 sekundit.
Neuville ei suuda finišis samuti Tänakut lüüa - kaotust tuleb 1,1 sekundit. Belglane on siiski täna päris hea rütmiga sõitnud.
Ogier finišis - kaotust Tänakule tuleb 3,2 sekundit."Ei ole algus, mida oleksime tahtnud. Olin autoga väga hädas, aga viimane katse oli juba parem, tegime väikese muudatuse. Loodetavasti on pärastlõuna etem."
Meeke põrutab esimeses splitis taas liidriaja, edestades Tänakut 0,5 sekundiga.
Tänak: "Midagi ei ole olnud väga hea, aga olen olnud stabiilne. Auto töötab väga korralikult, meil on vaja lihtsalt uutest katsetest paremini aru saada. Üldiselt võib hommikuga rahule jääda."
Tundub, et Ogier ei kaota selle katsega väga palju, ent natuke siiski - teises splitis on ta eestlasest 2,6 sekundit aeglasem.
Ott Tänak finišis - ajaks 10.05,0.
Neuville on esimeses splitis Tänakust täpselt sekund aeglasem.
Tänak on esimeses splitis Ogier'st 2,0 sekundit kiirem.
Ott Tänak on katsele startinud!
Alta-Rocca katse on väga vaheldusrikas, kiired ja tehnilised lõigud vahelduvad sageli. Kaks splitti - 8,3 ja 15,3 km peal. Kokku on seda katset 17,37 km.https://twitter.com/AnttiL_WRC/status/1111560381057495040
Nõnda - Ott Tänaku stardini on jäänud veel vaid kolm minutit!
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/tommi-makinen-rally-estonia-on-soome-ralliks-suureparane-ettevalmistus-aga-sellega-on-uks-probleem?id=85753493
Toyota tiimiboss Tommi Mäkinen: "Tean, kui pettunud võib Meeke olla [avakatse rehvipurunemise tõttu]. See on aga alles ralli algus ning ükskõik mida võib veel juhtuda."Toyota seadistuse kohta: "Praegune WRC auto pakub seadistuse osas väga palju võimalusi. Meie vedrustus koos aerodünaamikaga annab ilmselt väga hea pidamise."Tänaku kohta: "Ta teab auto käitumist väga hästi. Neil on kogemust, nad on Martiniga kõike seda varem nuusutanud. Kogu see kompott võib tuua hea tulemuse."Latvala kohta: "Mulle tundub, et tema puhul on praegu tegu vähese enesekindlusega. Meil tuleb talle sisendada, et tal ei ole liiga suurt survet peal. See ralli on väga palju just enesekindluses kinni."
Kiire pilk JWRC seisule esimese katse järel - tuleb nentida, et meie jaoks midagi rõõmustavat ei ole. Ken Torn oli avakatsel üheksas, Roland Poom selgelt viimane ehk 13. Üldseis JWRC-s:
Ralli üldseis pärast 2. katset. Ott Tänak on uus ralli liider!
Suninen kaotab sel katsel Meeke'ile 10,8 sekundit.2. katse tulemused:
Sordo sõidab välja kolmanda aja, kaotades Meeke'ile 2,9 sekundit. Tundub, et Tänak läheb selle katse järel ralli üldliidriks!
Latvala: "Ma ei saa aru. Tunne oli päris hea, aga aeg pole üldse hea. Ma ei tea, miks ma nii aeglane olin, võib-olla oli legend liiga ettevaatlik."
Latvala kaotab finišis 17,1 sekundit. Seda on palju, eriti arvestades, et teistel Toyotadel on hetkel katse finišis kaksikjuhtimine.
Loeb kaotab finišis 11,3 sekundit. Prantslane jõudis eelmise katse järel tehtud parandustööde kiuste õigeks ajaks starti.
Mis toimub Latvalaga? Soomlane kaotab kolmandas splitis juba 14,5 sekundit!
Lappi on sealjuures väga pessimistlik. "Mul ei ole võimalik kiiremini sõita. Vaadake ka Ogier'l aega - oleme kaks aeglasemat sõitjat."
Lappi kaotab sel katsel Meeke'ile 8,2 sekundit. Soomlane pole täna hommikul oma rütmi üles leidnud.
Avakatse võitnud Evans annab sel katsel üllatavalt palju ära ning kaotab Meeke'ile 5,2 sekundiga.Esimeses splitis on 0,1 sekundiga liidriks läinud Sordo, kel on hea võimalus selle katse järel sealjuures ralli liidriks tõusta.
Meeke finišis liidriajaga - edu Tänaku ees 1,4 sekundit. Esimese katse ajakaotus rehvipurunemise tõttu jätab ta üldarvestuses siiski 46,5 sekundi kaugusele.
Meeke püsib liidrikohal ka kolmandas vaheajapunktis ning seda Tänaku ees 0,5 sekundiga.
Neuville finišis - kaotust Tänakule tuleb 2,7 sekundit.
Evans ja Lappi kaotavad teises splitis Meeke'ile samal ajal vastavalt 3,1 ja 3,7 sekundit.
Neuville kaotab viimastes splittides Tänakule 2,5 sekundit.
Tundub, et sõitjate kommentaare me selle katse lõpus ei kuule. Sellest on kahju - sest Ogier' käest tahaks küll teada, miks ta Tänakule sel katsel lausa 11,7 sekundit ära andis!
Meeke'i edu Tänaku ees on teises splitis 0,8 sekundit.Tänak on samal ajal finišis - ajaks 14.25,0.
Ogier' kaotus suureneb jätkuvalt: kolmandas splitis on see Tänakuga võrdluses juba 10,5 sekundit.
Evans pole seekord nii hästi vähemalt katse algust tulnud - ta annab Meeke'ile juba esimeses splitis 2,8 sekundit ära.
Neuville on teises vaheajapunktis Tänakust 0,9 sekundit aeglasem.
Meeke on taas vägevalt alustanud, esimeses splitis on tema edu Neuville'i ees 1,5 sekundit.
Teises vaheajapunktis on Ogier sealjuures Tänakust juba 7,0 sekundit maas!
Neuville edestab avasplitis Tänakut 0,1 sekundiga.
Tänak edestab esimeses splitis Ogier'd juba 3,7 sekundiga. Hea märk!
Asser: Ei tule sealt JWRC-st ka ikka midagi. Väga mannetud splitid ja ajad.
Nüüd on Tänak rajal! Vaid minutiline oli viivitus.
Paistab, et teine katse algab esialgsest plaanitust mõni minut hiljem.
Järgmine katse on tänase päeva pikim - vaid pisut alla 26 kilomeetri. Sarnast trassi sõideti 2015. aastal.https://twitter.com/AnttiL_WRC/status/1111543515761250304
Aloh: Rallis on ikka nii et raske on midagi võita ja kerge kaotada, kui on võimalik võita, siis tuleb punnitada ja võtta mis võtta saab kui täna saad oma edu kätte, siis see on sul olemas ja uus päev on uus punnitamine, ette ära andmine võib ikkagi kätte maksta. Kui täna turisti paned, homse stardikoha nimel ja teised rehve purustavad ja ikka homme sinu ees stardivad.. ei ole ikka hea variant Punktidega sama lugu
RR: Tänak ütles võistluseelses intervjuus, et rallil saavad määravaks ikkagi laupäevased katsed, kuna reedel eespool startides ei ole väga suurt eelist. Kas Tänakul olekski mõistlik täna natuke tagasi hoida, et lõpetada päev mitte eesotsas ning saada sellega homseks parem stardikoht?
Julgeks sealjuures kahelda, et Tänak täiesti seisma pidi jääma - splittide järgi ei kaotanud ta üheski konkreetses kohas üle sekundi. Igatahes on tegu lihtsalt ralliga - sellise pisiasja eest midagi kellelegi tagasi andma ei hakata.
Mirko: Tänak pidi lehmade tõttu täitsa seisma jääma. Kas selle tõttu tema kaotatud aega ei kompenseerita?
kõlkajalg: Hyundai vahetas Mikkelseni selleks ralliks välja ja vot millega kõik kiiresti lõppes. Meeskondlikus arvestuses läheb Hyundail tänavu väga raskeks kui õnn ei pöördu.
Loeb: "Kokkupõrge ei olnud väga tugev, aga vedrustus võttis kogu kahju endale. Õnneks olid meil varuosad olemas, nii et peaksime saama jätkata."
Aimar 2002: Pikk katse tulemas, Tänak ilmselt proovib nüüd maksimumi piiril tuld anda
Aloh: Algus lubab ennustada, et traagikat on täna kuhjaga tulemas..
Järgmise katse alguseni on veel 20 minutit aega. Loeb ja kaardilugeja Elena annavad samal ajal parandustöödega kuuma - Elena on juba pooleldi auto alla roninud.
Täpselt nii. Rehve saab kolmanda katse järel vahetada, aga hoolduspausi kavas pole.
Fan: Kas täna lõunaajal hoolduspausi pole plaanis?
Otsepildist näidatakse, kuidas Loeb finišialas autot parandada üritab.
1. katse tulemused ning ralli üldseis: Tänak alustab kenasti, Evans tegi väga hea katse ning asub liidriks.
Suninen finišis ja väga korraliku ajaga - kaotust Evansile tuleb 4,8 sekundit, koht viies.
Dani Sordo on samuti finišis - kolmanda ajaga, kaotust 3,1 sekundit. Millegipärast ei pakuta meile aga Sunineni vaheaegu, kuigi GPS-i pealt on näha, et ta on rajal.
Loebil ei ole rehv katki! "Libisesin ühes vasakkurvis välja ning põrutasin vastu barjääri. Arvan, et vedrustus võib katki olla."
Loeb kaotabki finišis Evansile 1.59,4. Latvala on kohe tema järel, soomlase kaotus Evansile on 5,6 sekundit.
Paistab, et ka Loebil on rehv purunenud. Tuletame meelde, et nii temal kui Meeke'il on nüüd vaja veel kaks katset varurehvita vastu pidada!
Loeb kaotab aega juurde, kusjuures ei ole päris selge, mis tal täpselt juhtunud on. Võimalik, et Latvala püüab ta enne finišit kinni!
Lappi finišis - kaotust Evansile 5,8 sekundit. Hetkel neljas koht.
Sébastien Loeb on korra seisma jäänud ning kaotab juba teises splitis üle minuti!
Elfyn Evans läheb finišis liidriks! 2,9 sekundit on edu Neuville'i ees. Waleslaselt suurepärane algus!
Meeke lonkab katkise eespoolse vasaku rehviga finišisse ning kaotab Neuville'ile 48,2 sekundiga. Rehvist pole midagi alles!"Ma ei tea, kuidas juhtus, järgisin lihtsalt legendi, midagi sattus sisekurvis ratta alla."
Meeke kaotab viimases splitis 28 sekundit. Esimestes vaheajapunktides on samal ajal hea tempoga tulnud Elfyn Evans.
Meeke'il on mingi probleem! Tema Toyota liigub kahtlaselt aeglaselt. Rehv katki?
Neuville edestab finišis Tänakut 0,3 sekundiga.
Ogier: "Olin lehmadest küll pisut häiritud, aga see ei olnud eksimuse põhjus. Pisut raskusi oli tagurpidikäigu sisse saamisega."
Ogier kaotab finišis Tänakule 9,3 sekundiga. Suur osa sellest tuli kindlasti selles ühes kurvis, kus prantslane korra tagurdama pidi.
Tänak: "Auto pole paha. Uus katse, alguses ei olnud ehk legend kõige kiirem. Keset katset oli meil viis lehma tee peal ees ning pidime korra seisma jääma, kaotasime seal kindlasti aega. Aga mis teha - esimene auto teel!"
Ott Tänak on finišis - ajaks 10.23,8.
Teises splitis on ka Neuville Tänakule 0,9 sekundit tagasi andnud.
Esimeses splitis on väga hea tempoga tulnud Meeke, kes edestab seal suurt kolmikut 1,3 sekundiga.
Vaid mõni kurv hiljem keerab prantslane ühes teravas kurvis natuke liiga palju ning peab korra tagurdama! Kas lehma tõttu kadus hetkeks keskendumine?
Ogier põikab rajal jalutavast lehmast mööda!
Teises splitis on Tänak juba Ogier' ees väikese edu sisse saanud - seal on vahe täpselt 2,0 sekundit Tänaku kasuks.
Neuville sõidab esimeses splitis välja Tänakuga täpselt võrdse aja. Kolm meest 0,1 sekundi sees! Esimene vaheajapunkt on sealjuures 5,4 km peal.
Esimeses splitis on Tänaku ja Ogier' vahe minimaalne: eestlane on seal vaid 0,1 sekundiga eespool.
Kuna tegu on asfaldiralliga, ei ole tolmuprobleeme karta ning nii on stardiintervallid kaheminutilised. Rajal on juba ka Ogier ja Neuville.
Ott Tänak on rajal ning ralli on alanud!
Lund täna õnneks rajal ei ole, kuigi temperatuur on päris külm, vaid mõni plusskraad, teatab esimese katse finišist Colin Clark.https://twitter.com/voiceofrally/status/1111530528656773120
Bavella katse on Korsikal uus katse, viimastel aastatel seda sõidetud pole. 17 kilomeetri jooksul tõustakse koguni kilomeetri võrra mäe otsa!https://twitter.com/AnttiL_WRC/status/1111528415947976705
Rallipäeva alustuseks tasub ära kuulata ka eile lindistatud rallieelne "Kuues käik"!https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/kuula-kuues-kaik-kuidas-koostada-merehaige-martin-jarveojaga-10-000-kurvi-rallil-kaarti?id=85740225
Külmakraade ja musta jääd ilmselt oodata ei ole - ilm peaks Bavella mäel, mis on esimeseks kiiruskatseks, olema kindlalt plussis. Viit soojakraadi näitab ilmateenistus.
Tere hommikust! Michelin on juba teatanud tänase rehvivaliku ning üllatusi pole: kõik WRC-d on rajal viie kõva seguga rehviga.https://twitter.com/Michelin_Sport/status/1111522829164519424
https://twitter.com/TGR_WRC/status/1111373008986210304
Loeb ja Elena avatseremoonial: https://twitter.com/DanosElena/status/1111355308553760771
https://twitter.com/Michelin_Sport/status/1111265402804465664
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-korsikal-torn-vedas-et-avariipaigas-oli-teetasku-muidu-olnuks-300-meetrit-kukkumist-kuristikku?id=85747449
JWRC testikatse hetkeseis:
Torni masin veidi teise nurga alt: https://twitter.com/Rallifoorum/status/1111239313906429952
https://twitter.com/FIAJuniorWRC/status/1111230265391808515
Martin Järveoja paljastas Korsika ralli korraldajate Suure Vale https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-korsikal-jarveoja-korraldajad-vassivad-korsikal-on-koigest-6100-kurvi?id=85742739
Neuville'il pole tunne väga hea. https://twitter.com/thierryneuville/status/1111221217426632706
Ott Tänaku värske kommentaar pärast testikatset: https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/delfi-korsikal-tanakust-ohkub-optimismi-tunne-on-hea-testikatsel-koik-toimis-ootan-starti?id=85742175
Neljandal läbimisel on käinud Evans, Loeb, Neuville ja Suninen. Loeb ja Neuville parandasid aegu.
dr. house: Kui meeke oleks kogenud, teaks ta, kus tasub vajutada ja kus mitte.
Vänn: Meeke pingutab testikatsel mõttetult palju, ilmselt kui homme teised mehed täiega panema hakkavad jääb ta kas maha või hakkab suuremaid vigu tegema.(minu arvamus Meeke sõidust)
Ken Torn on ka aja kirja saanud. JWRC arvestuses on ta hetkel viies 4.32,2-ga. Juhib rootslane Raström (4.26,9) Williamsi (4.28,6), Solansi (4.29,2) ja Tannerti (4.30,6) ees.
Kris Meeke samas kurvis! https://twitter.com/AlbertiniCyril/status/1111197791563456513
Ogieri stiilinäide. Üks kümnest tuhandest kurvist. https://twitter.com/AlbertiniCyril/status/1111204610176364544
Kõikidel WRC masinatel on nüüd kolmas läbimine tehtud. Vaid Tänak ja Neuville ei parandanud oma aegu.
Ogier on kolmanda läbimisega Tänaku kolmandaks tõuganud.
Ott Tänaku videoblogi on samuti ilmunud! https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/ott-tanaku-videoblogi-mm-sarja-liider-raagib-algavast-korsika-rallist-ja-peagi-esilinastuvast-kinofilmist-olen-nainud-tean-mida-oodata?id=85739735
"Kuues käik" sai just valmis! Kuulama, marss! https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/kuula-kuues-kaik-kuidas-koostada-merehaige-martin-jarveojaga-10-000-kurvi-rallil-kaarti?id=85740225
Mart Vagula: Meeke on kogenematu? Enam rumalat kommentaari kirjutada ei saa :D
dr. house: Toyotadel ilus juhtimine, kuid huvitav on Hyndai käik Sordoga. Kas tasub ära või mitte, ikkagi pidi olema asfaldil spets.
https://twitter.com/RallyRACC/status/1111191276752461825
Latvala parandas pisut aega - 3.49,9. Esimesest läbimisest olid kiiremad ka Ogier, Lappi, Evans ja Suninen.
GoOtt: To Rallisõber: Toyota kasutab alates sellest rallist tugevamaid ca 300g raskemaid velgi.
dr. house: Meeke on kiire, kuid üpris kogenematu, kus tohib vajutada, kus mitte. Muidu oleks ta ilmselt ka kõrges mängus varasematel hooaegadel
Tänak, Meeke ja Evans on juba ka teise läbimise teinud. Kaks esimest oma aega ei parandanud (Tänakule 3.48,6), Evans natuke parandas (3.51,2) ja tõusis Ogieri ette neljandale kohale.
Testikatse esimest läbimist saab järele vaadata siit: https://business.facebook.com/michelinmotorsport/videos/449288015816320/
Esimese läbimise järel seisud sellised:
Dani Sordo (Hyundai) läheb neljandaks (+4,5 sek kaotust Meeke'ile).
Latvala läheb Loebi ette seitsmendaks, Meeke'ile kaotab 5,2 sekundiga (3.52,0). Soomlase kommentaar: "Peame olema rahulikud ja tegema targa ralli. Asfaldil ei saa nii palju rünnata ja see ongi eesmärk." https://twitter.com/JariMattiWRC/status/1111183022395744256
Haraldson: Hyundais pole viltu midagi, lihtsalt Neuville on omas elemendis.
Vanameister Sebastien Loeb (Hyundai) platseerub aegade võrdluses seitsmendaks - 3.52,3.
Kuus meest on oma esimese läbimise teinud. Katse pikkus 5,39 km.1. Kris Meeke (Toyota) 3.46,82. Ott Tänak (Toyota) 3.48,13. Thierry Neuville (Hyundai) 3.50,54. Sebastien Ogier (Citroen) 3.51,35. Esapekka Lappi (Citroen) 3.51,46. Elfyn Evans (Ford) 3.51,9
Tänaku tiimikaaslane Kris Meeke on sõitnud testikatse põhjaks 3.46,8.
Neuville oli juba negatiivne: "Raske on autoga täna hommikul rasket rütmi saavutada" Kas midagi on Hyundais viltu?
Rallisõber: Oskab keegi targem öelda mis velgi Toyota sellel rallil kasutab? Kas neid samu "häid" Monte Carlo omi?
Neuville ja Ogier on oma esimesel läbimisel Tänakule alla jäänud. Belglase aeg oli 3.50,5, prantslasel 3.51,3.
Tänak andis juba ka esimese kommentaari: "Kena, eriline tunne on varakult rajal olla. Väga puhas sõit." Ajaks läheb kirja 3.48,1
WRC Facebooki kontolt leiab kerge vaevaga üles.
Einar Süvaorg: Kus saab vaadata FB-s ???
Oti oma ka https://twitter.com/OttTanak/status/1111174236452913153
Latvala väljumine https://twitter.com/MiikkaAnttila/status/1111176238364848128
Esapekka läks! https://twitter.com/EsapekkaLappi/status/1111172821030449154
Publik vaikselt koguneb: https://twitter.com/RallyeSport/status/1111171359831441408
Foto Toyota hommikusöögilauast: https://twitter.com/JariMattiWRC/status/1111168730317365248
Hommikust, rallisõbrad! Testikatse alguseni on vaid 19 minutit. Otsepilti näeb Facebooki vahendusel: https://www.facebook.com/WorldRally/videos/1747287805372947/&show_text=0&width=560

Korsika ralli ajakava:

Neljapäev

Sorbo Ocagnano testikatse (5,39 km) - kell 10.00

Reede

SS1 Bavella 1 (17,60 km) - kell 9.29
SS2 Valinco 1 (25,94 km) - kell 10.24
SS3 Alta-Rocca 1 (17,37 km) - kell 11.32
SS4 Bavella 2 (17,60 km) - kell 15.05
SS5 Valinco 2 (25,94 km) - kell 16.00
SS6 Alta-Rocca 2 (17,37 km) - kell 17.08

Laupäev

SS7 Cap Corse 1 (25,62 km) - kell 8.38
SS8 Désert des Agriates 1 (14,45 km) - kell 10.08
SS9 Castagniccia 1 (47,18 km) - kell 11.14

Hoolduspaus

SS10 Cap Corse 2 (25,62 km) - kell 15.38
SS11 Désert des Agriates 2 (14,45 km) - kell 17.08
SS12 Castagniccia 2 (47,18 km) - kell 18.14

Pühapäev

Loe veel

SS13 Eaux de Zilia (31,85 km) - kell 10.45
SS14 Calvi (19,34 km) - kell 13.18 (punktikatse)

Kuues käik (WRC)