Milline oleks MM-sarja üldseis, kui Toyota ei laguneks? Tänak oleks juba sisuliselt maailmameister

 (35)
Ott Tänak on sel hooajal võitnud viis rallit, kuid reaalsuses võiks võite olla kaheksa.
Ott Tänak on sel hooajal võitnud viis rallit, kuid reaalsuses võiks võite olla kaheksa.Foto: EIBNER/Alexander Neis, via www.imago-images.de, imago images / Eibner/Scanpix

Autoralli MM-sarjas on sõidetud 11 etappi ning hooaja lõpuni jääb veel kolm võidukihutamist. MM-sarja üldliidriks on Ott Tänak, kes on kogunud 210 punkti. Teisel positsioonil on kuuekordne maailmameister Sebastien Ogier, kes jääb eestlasest maha 17 silmaga. Kolmandal kohal olev Thierry Neuville kaotab eestlasele 30 silmaga.

Sel hooajal on Tänak teeninud seni viis etapivõitu, Ogier'i arvel on kolm esikohta, Neuville on võidukas olnud kahel juhul ning korra on triumfeerinud Dani Sordo.

Praegune MM-sarja üldseis:


1. Ott Tänak 210 punkti
2. Sebastien Ogier 193
3. Thierry Neuville 180

Seejuures tuleb mainida, et Tänakut on seganud mitmed tehnilised probleemid ning reaalsuses peaks tema kontol olema sel hooajal juba kaheksa esikohta.

Korsikal purunes Tänaku autol velg, Argentinas rikkus võistluse generaatori rike, Sardiinias lakkas viimasel kiiruskatsel töötamast roolivõimendi ja nüüd Türgis tõrkus auto juhtaju. Korsikal, Argentinas ja Sardiinias jäi eestlane tehniliste probleemide tõttu tegelikult võidust ilma. Kõige valusam oli olukord Sardiinias, kus võit libises käest viimasel kiiruskatsel. Veljega oli Tänaku Toyotal probleeme ka avaetapil Monte Carlos, kuid seal ei oleks kolmandast kohast enamaks võimu tõenäoliselt olnud.

Seotud lood:

Milline oleks MM-sarja üldseis, kui Tänaku Toyota oleks kõikidel etappidel koos püsinud? Nagu juba eelnevalt mainitud, siis Korsikal, Argentinas ja Sardiinias oleks Tänak saanud tõenäoliselt esikoha. Reaalselt läks nendelt etappidelt kirja aga kuues, kaheksas ja viies koht.

Sel nädalavahetusel toimunud Türgi rallil katkestas Tänak kaheksandalt positsioonilt, kuid ralli üldist käiku arvestades oleks eestlane saanud lõpuks kuuenda koha, kuna täpselt tema ees olnud tiimikaaslased Jari-Matti Latvala ja Kris Meeke oleksid pidanud oma kohad eestlase hüvanguks loovutama.

Ralli on loomulikult tehnikasport ning probleeme tuleb ette kõigil, kuid Toyotal kipub neid olema teistest siiski rohkem. Milline oleks MM-sarja üldseis, kuid Tänaku Toyota tehnilised problemid kõrvale jätta?

Teoreetiline MM-sarja üldseis


1. Tänak 205 + 17 (Korsikalt) + 21 (Argentinast) + 15 (Sardiiniast) + 8 (Türgist) = 266 punkti
2. Ogier 193 punkti – 3 (Korsikalt) – 3 (Argentinast) = 187 punkti
3. Neuville 180 – 7 (Korsikalt) – 7 (Argentinast) – 2 (Türgist) = 164 punkti

Seega võiks kolm etappi enne hooaja lõppu Tänaku edumaa Ogier'i ees olla 79 punkti. Arvestades, et laual on veel 90 silma, siis võiks eestlane olla teoreetiliselt juba peaaegu maailmameister.

Kuula Türgi ralli kokkuvõtvat saadet "Kuues käik"!

Kuues käik (WRC)