Kas Toyota WRC-tiim saab 2020. aastaks enda suure tahtmise?

 (4)
Jari-Matti Latvala Toyota roolis.
Jari-Matti Latvala Toyota roolis.Foto: LAVadinho, imago/PanoramiC/Scanpix

2019. aasta WRC-kalendrit kokku pannes soovisid seniste rallide korraldajate kõrval MM-sarjaga liituda ka Uus-Meremaa, Jaapani ja Tšiili rallid. Esmalt ennustati, et koha saavad Tšiili ja Jaapan, kuid lõpuks pääses nimekirja ainult esimene.

Jaapani rallit soovis kangesti MM-kalendris näha Toyota meeskond. Toyota on WRC-sarja ülimalt edukalt naasnud ning lõppenud hooajal võideti ka võistkondlik tiitel.

Nii soovisidki Jaapani ralli korraldajad kolida võistluse keskuse Sapporost hoopis Toyota City'sse (420 000 elanikuga linn, kus asub ka Toyota autotööstuse peakontor). Jaapani ralli oligi MM-karusselliga liitumas, kuid selle nimel oleks tulnud üle parda heita Korsika ralli. Esialgu oligi nii minemas, kuid väidetavalt avaldas Prantsusmaa alaliit ja veel mõned mõjukad organisatsioonid WRC-sarja promootorile survet ning Korsika etapp jäi kalendrisse. Seetõttu jäi aga Jaapan omakord 2019. aastaks võistlusest ilma.

Jaapani ralli korraldajad ei ole aga püssi põõsasse visanud ning 2020. aastaks soovitakse ikkagi MM-sarja trügida. Algaval 2019. aastal sõidetaksegi kaks kandidaatrallit, kelle korraldajate eesmärgiks on murda 2020. aastaks WRC-sarja. Loomulikult korraldatakse üks selline võistlus Jaapanis. Teine toimub aga Keenias. Keenias jagati MM-sarja punkte viimati 2002. aastal. Jaapanis aga 2010. aastal.

Rallipäev 2